Ubezpieczenie komunikacyjne You Can Drive dostępne jest między innymi w modelu sprzedaży internetowej. W swojej ofercie oprócz obowiązkowego ubezpieczenia OC, posiada również szereg ubezpieczeń dodatkowych, dzięki którym możemy rozszerzyć ochronę i dopasować ją do swoich potrzeb. Jedynym warunkiem jest wiek – oferta You Can Drive dedykowana jest kierowcom do 30. roku życia.

 

Ubezpieczenie OC You Can Drive: idealne dla młodych kierowców?

Zakres ochrony ubezpieczenia OC regulowany jest ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych. Oznacza to, że niezależnie od wybranego ubezpieczyciela, dostaniemy dokładnie taką samą ochronę. W przypadku młodych kierowców cena proponowana przez ubezpieczycieli często jest bardzo wysoka. Różnice w kosztach ubezpieczenia OC dla młodego kierowcy, a osoby z wieloletnim stażem za kółkiem, wynoszą nawet kilkaset złotych. I właśnie tutaj swojego miejsca upatruje You Can Drive oferując najlepszą ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych skierowaną do osób młodych.

Ubezpieczenie You Can Drive w przeciwieństwie do ofert innych towarzystw, nie dolicza żadnych zwyżek wynikających z młodego wieku ubezpieczonego. Warto zaznaczyć także, że w kwietniu 2015 roku ERGO Hestia przystąpiła do programu bezpośredniej likwidacji szkód (w skrócie BLS). Dzięki temu Klienci You Can Drive mogą korzystać z najwyższych standardów obsługi ERGO Hestii również wtedy, gdy ich szkoda likwidowana jest z polisy OC sprawcy ubezpieczonego w innym towarzystwie. Wcześniej procedurę taką można było przeprowadzić wyłącznie u ubezpieczyciela sprawcy.

 

You Can Drive: ubezpieczenia dodatkowe

W ofercie You Can Drive oprócz OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, znajdziemy szereg ubezpieczeń dodatkowych, dzięki którym rozszerzymy ochronę dopasowując ją do swoich potrzeb. Wśród ubezpieczeń dodatkowych znajdziemy:

 

You Can Drive: czy warto rozszerzyć ochronę?

Ubezpieczenie AC dostępne jest w dwóch wariantach do wyboru: AC Mini oraz AC Maxi. Warianty te różnią się przede wszystkim zakresem ubezpieczenia (AC Mini nie obejmuje szkody częściowej), ale także zakresem terytorialnym. Jeśli zależy nam na ochronie tylko i wyłącznie na terenie Polski, a przy tym szukamy ochrony np. od kradzieży, idealnie sprawdzi się AC Mini. Jeśli jednak chcielibyśmy, aby ochrona działała także na terenie Europy, czy nawet Maroka, Tunezji i Izraela – wówczas musimy wybrać AC Maxi. To, co warte jest uwagi to kwestia budowania historii ubezpieczeniowej – niezależnie od wybranego wariantu AC, budujemy swój przebieg ubezpieczenia Autocasco.

Decydując się z kolei na ubezpieczenie NNW, wykupujemy ochronę zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów ubezpieczanego pojazdu. Ochrona świadczona jest za szkody powstałe na terenie całego świata. Polisa obejmuje zgon ubezpieczonego, trwały uszczerbek na zdrowiu, czy koszty leczenia. Na wypłatę świadczenia możemy liczyć także w przypadku stwierdzenia czasowej niezdolności do pracy.

Wśród ubezpieczeń dodatkowych oferowanych przez You Can Drive znajdziemy także ubezpieczenie Assistance z dwoma wariantami do wyboru – wariantem podstawowym oraz rozszerzonym. Podobnie jak w przypadku ubezpieczenia AC – ten pierwszy obejmuje zakresem tylko i wyłącznie Polskę,  rozszerzony – całą Europę. Wariant podstawowy zapewnia świadczenia niezbędne każdemu kierowcy, takie jak usprawnienie samochodu na miejscu awarii, holowanie czy dowóz paliwa. A na jakie udogodnienia możemy liczyć decydując się na wariant „bogatszy”? Wykupując wersję rozszerzoną ubezpieczenia Assistance, mamy zagwarantowany samochód zastępczy od 3 do 5 dni zależnie od zdarzenia, holowanie pojazdu na terenie Polski, jak i za granicą, a także transport, zakwaterowanie kierowcy i pasażerów, czy parking strzeżony. Dokładny zakres ubezpieczenia wraz z limitami odległości, oraz wyłączenia odpowiedzialności znajdziemy w OWU.

Ubezpieczenie You Can Drive: o czym trzeba wiedzieć?

Wybierając konkretną ofertę ubezpieczenia, warto dokładnie zapoznać się z wszystkimi zapisami zawartymi w OWU. W przypadku You Can Drive warto zwrócić uwagę na zapis o ulegającej modyfikacjisumie ubezpieczenia, która wynika ze zmiany wartości rynkowej pojazdu w trakcie roku, czy chociażby kwestii zabezpieczenia mienia, które niezbędne jest do otrzymania odszkodowania w przypadku kradzieży.

Co najważniejsze, chcąc uzyskać świadczenie w przypadku szkody, nie możemy dokonywać w samochodzie żadnych zmian, a także podejmować jego naprawy na własną rękę. Jak deklaruje ERGO Hestia, odszkodowanie wypłacane jest jednak bez zbędnych formalności, sumy ubezpieczenia gwarantują pokrycie niezbędnych kosztów, a system likwidacji szkód zapewnia wszystkim jednakowe standardy obsługi.

You Can Drive: zgłoszenie szkody

W przypadku zdarzenia objętego ochroną, ubezpieczony ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o nim ERGO Hestię. Szkodę zgłosić można na kilka sposobów:

  • telefonicznie, dzwoniąc pod numer +48 58 555 50 60
  • poprzez indywidualne konto pod adresem polisaonline.ergohestia.pl,
  • poprzez formularz dostępny na stronie zgloszenieszkody.ergohestia.pl,
  • pisemnie na adres ERGO Hestii.

Wypowiedzenie ubezpieczenia OC You Can Drive: jak to zrobić?

W przypadku zawarcia umowy ubezpieczenia na okres dłuższy niż 6 miesięcy, klient ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 30 dni od daty jej zawarcia. Jeśli posiadamy ważne ubezpieczenie i nie chcemy, aby polisa automatycznie odnowiła się na kolejny okres ubezpieczenia, konieczne jest złożenie wypowiedzenia co najmniej na 1 dzień przed końcem okresu aktualnej polisy.

Wypowiedzenie należy złożyć w jeden z następujących sposobów:

  • poprzez indywidualne konto pod adresem polisaonline.ergohestia.pl,
  • poprzez wysyłanie skanu lub zdjęcia dokumentu z własnoręcznym podpisem na adres ycd@youcandrive.pl,
  • listownie na adres: STU Ergo Hestia ul. Hestii 1 81-731 Sopot.

You Can Drive – assistance

Assistance w You Can Drive jest ubezpieczeniem  dodatkowym. Assistance obejmuje koszty zorganizowania i udzielenia pomocy, jeśli zajdzie taka potrzeba, w sytuacjach takich jak:

  • zderzenie pojazdów
  • uszkodzenie w wyniku zderzenia ze zwierzęciem, osobą lub przedmiotem
  • uszkodzenie spowodowane przez osoby trzecie
  • pożar, wybuch, zatopienie lub działanie czynnika termicznego lub chemicznego
  • awaria
  • unieruchomienie pojazdu
  • kradzież.

 

mtu24.pl oferuje assistance w wariancie podstawowym i rozszerzonym.

W zakres ubezpieczenia assistance You Can Drive wchodzą usługi takie jak (w zależności od wybranego wariantu): naprawa na miejscu zdarzenia, dowóz paliwa, holowanie pojazdu, przewóz kierowcy i pasażerów (liczba kilometrów jest zależna od wybranego pakietu) oraz wynajem samochodu zastępczego. Jeśli decydujesz się na pakiet podstawowy, świadczenia będą realizowane jedynie na terenie Polski, jeśli na rozszerzony, pomoc zostanie Ci udzielona także na terenie Europy.

You Can Drive –  Zielona Karta

Po zieloną kartę należy zgłosić się bezpośrednio do Hestii (lub innego ubezpieczyciela), ponieważ You Can Drive nie oferuje sprzedaży takiego ubezpieczenia.

Czytaj także: Zielona Karta – OC na zagraniczny wyjazd

You Can Drive – samochód zastępczy

Samochód zastępczy w You Can Drive jest opcją dokupowaną do ubezpieczenia OC. Zapewnia pojazd zastępczy na trzy dni, w przypadku kradzieży, wypadku lub kolizji. Jeżeli dodasz do swojego ubezpieczenia assistance na Europę, samochód zastępczy będzie Ci przysługiwał również na wypadek wcześniej wymienionych zdarzeń gdy będą one mieć miejsce za granicą.

You Can Drive – zwrot składki

Dyspozycję zwrotu składki z polisy w You Can Drive możesz zlożyć, podobnie jak w przypadku wypowiedzenia OC, za pomocą odpowiedniego formularza dostępnego po zalogowaniu się do konta użytkownika, które utworzyłeś wraz z zakupem ubezpieczenia.

Czytaj też: Zwrot składki OC i AC – jak odzyskać swoje pieniądze?

You Can Drive – opinie

Kierowcy wysoko oceniają ofertę You Can Drive –  większość docenia konkurencyjną cenę, likwidację szkody i kontakt z ubezpieczycielem. 

ERGO Hestia: kontakt ogólny

W sprawie oferty ubezpieczeniowej, preferowaną formą kontaktu jest formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie youcandrive.pl/kontakt. Z ubezpieczycielem można skontaktować się także telefonicznie, dzwoniąc pod numer +48 (58) 555 50 60.