mfind.pl

Proama – informacje o firmie i udział w rynku

Pierwszą polisę Proama sprzedała w Polsce w 2011 roku. Dwa lata później marka weszła w skład grupy Generali Polska, która jest natomiast częścią międzynarodowego koncernu ubezpieczeniowo-finansowego Generali Group, działającego w ponad 60 krajach.

Pierwotnie Proama wywodzi się od jednej z największych instytucji finansowych we Francji – od firmy Assurances Mutuelles Agricoles (AMA), działającej od 1900 roku. Nazwa „Proama” składa się z dwóch członów: „PRO” (nawiązującego do profesjonalizmu) oraz „AMA” (do firmy-matki).

Ubezpieczyciel od razu postawił na przyciągnięcie do siebie kierowców, oferując tym bezszkodowym 70% zniżki na OC. Strategia, wsparta ogromną kampanią reklamową w telewizji, okazała się skuteczna – już w 2014 roku udział Proama w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych OC wyniósł 4%.

Proama OC i AC – czy warto kupić? Dlaczego lepiej porównać oferty?

Czy Proama rzeczywiście daje duże zniżki bezszkodowym kierowcom? Jak wynika z raportu porównywarki mfind o cenach OC w 2016 roku, średnia składka w Proama wyniosła 618 złotych. To oznacza, że średnia składka OC w Proama jest o 1/3 wyższa od najniższej na rynku – a nasz testowy kierowca był bezszkodowy.

Czytaj także: Wiemy już, kto oferuje najtańsze OC 2016! [RAPORT]

Dlatego przed wykupieniem polisy warto sprawdzić ceny w porównywarce. Ubezpieczyciele najlepiej zarabiają na tych, którzy odnawiają polisę, więc nie warto przywiązywać się do jednego towarzystwa. W Proama składka za OC wzrosła o 1/4 w porównaniu do wyników naszego ubiegłorocznego raportu.

O przedłużeniu OC i AC w Proama możesz przeczytać w artykule: Proama – kontynuacja ubezpieczenia OC i AC. Kiedy polisa się przedłuża, a kiedy wygasa?

Proama – assistance

W ramach standardowego ubezpieczenia OC w Proama otrzymasz assistance Wypadkowy. Możesz jednak za dodatkową opłatą poszerzyć swoją ochronę. Proama oferuje odpłatnie ubezpieczenia assistance w dwóch wersjach: Super albo Midi. Oto wybrane usługi z ubezpieczenia assistance Midi:

  • samochód zastępczy w przypadku kradzieży lub wypadku (do 3 dni),
  • dostarczenie paliwa, gdy go zabraknie w baku (świadczenie nie uwzględnia ceny paliwa),
  • pomoc m.in. w przypadku wlania niewłaściwego typu paliwa, zatrzaśnięcia kluczyków wewnątrz pojazdu, rozładowania akumulatora czy uszkodzenia opony,
  • prosta naprawa na miejscu zdarzenia,
  • holowanie samochodu do warsztatu naprawczego (limit 500 zł),
  • odwiezienie pod dom samochodu naprawionego po wypadku lub awarii,
  • zwrot kosztów korzystania z taksówki w przypadku kradzieży lub wypadku (do 3 dni),
  • organizacja przejazdu osoby bliskiej do miejsca hospitalizacji Ubezpieczonego.

W wersji Super otrzymamy samochód zastępczy i zwrot kosztów za korzystanie z taksówki nie do trzech, a do 7 dni. Wersja Super obejmuje także m.in.:

  • holowanie samochodu do warsztatu naprawczego lub innego wskazanego (bez ograniczeń odległości na terenie Polski i do 500 km na terenie UE),
  • hospitalizację dla kierowcy i pasażerów samochodu podczas pobytu za granicą (tylko w razie zdarzenia na terytorium państw europejskich) w razie zajścia wypadku lub poważnego zachorowania,
  • usługi tłumacza pomoc w przypadku unieruchomienia lub kradzieży pojazdu podczas pobytu za granicą (limit 500 zł).

Więcej o assistance w Proama przeczytasz w artykule: Proama assistance – poznaj 3 warianty bezpiecznej podróży

Ranking ubezpieczycieli: Proama plasuje się w środku rankingów

  • W raporcie mfind o cenach ubezpieczenia OC w 2016 roku średnia składka OC w Proama klasyfikuje się poniżej średniej dla wszystkich towarzystw (jest o 1/3 wyższa od najniższej); jednak w porównaniu do roku ubiegłego, ubezpieczenie w Proama zdrożało o 35%;
  • W 2015 roku przetestowaliśmy infolinie firm ubezpieczeniowych. Infolinia Proama wypadła dobrze, i to zarówno jeśli o informacje o produktach, jak i o telefoniczną rejestrację szkód (połączenie z konsultantem przyjmującym zgłoszenia nastąpiło po 50 sekundach);
  • Jeśli zależy Ci na kontaktowaniu się z ubezpieczycielem za pomocą mediów społecznościowych, to mamy dwie wiadomości: dobrą i złą. Dobra jest taka, że ubezpieczyciel ma konta na Facebooku i Twitterze („Wrzucam Na Luz”). Zła wiadomość: od początku 2016 roku firma rzadko aktualizuje swoje profile społecznościowe. Z naszego raportu jednak wynika, że Proama odpowiada na zapytania zadawane via Facebook, choć nie od razu.
  • W teście nowoczesnych kanałów komunikacji Proama wypadła za to dobrze (na odpowiedź przesłaną e-mailem czekaliśmy niecałe 6 godzin).

Proama – wybrane produkty

Proama Wsparcie Dziecka

Nazwa może kojarzyć się bardziej z polisą posagową, jednak Wsparcie Dziecka jest ubezpieczeniem… komunikacyjnym. Zapewnia ono cykliczne wypłaty środków (rentę) dzieciom, które w wyniku wypadku komunikacyjnego utracą jednego albo oboje rodziców. Produkt funkcjonuje jako ubezpieczenie dodatkowe, które można dokupić do pakietu komunikacyjnego OC+AC+NNW+Assistance+inne dodatki.

Ubezpieczenie od Utraty Pracy

Kolejny produkt znany raczej z obszaru ubezpieczeń na życie, a jednak… również jest to ubezpieczenie samochodowe. Pokrywa ono koszty eksploatacji ubezpieczonego auta w przypadku utraty pracy. Umożliwia także wypłatę jednorazowego świadczenia z tytułu wystąpienia trwałej i całkowitej niezdolności do pracy.

Proama DOM

Proama oferuje ubezpieczenie dla domu (także tego w budowie) lub mieszkania w dwóch wersjach Proama DOM oraz Proama DOM All Risk. Ta druga opcja zapewnia szerszy zakres ochrony. Natomiast w standardowym pakiecie możesz rozszerzyć zakres ochrony o ryzyko stłuczenia przedmiotów szklanych.

Ubezpieczenie domu w Proama możesz rozszerzyć o ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, które chroni przed finansowymi skutkami szkód wyrządzonych osobom trzecim przez Ciebie i członków Twojej najbliższej rodziny. Inne możliwe dodatki to: Wsparcie Dziecka, assistance rowerowe, assistance domowe, ubezpieczenie NNW, a także ubezpieczenie na wypadek powodzi.

Proama dla Firm

Jest to ubezpieczenie dla przedsiębiorców, których wartość majątku nie przekracza 10 mln zł, a wartość obrotów 20 mln złotych. W Proama możesz ubezpieczyć swoją firmę i skorzystać z usług różnych fachowców, np. doradcy podatkowego w sytuacji kontroli skarbowej czy adwokata, który będzie reprezentował interesy firmy przed sądem. Ubezpieczenie może pokryć także dodatkowe koszty związane z rekrutacją i zatrudnieniem nowego pracownika.

Proama – Zielona Karta

W Proama Zieloną Kartę otrzymujesz w standardowym pakiecie OC, bez dodatkowych opłat. Zielona Karta przyda Ci się, jeśli planujesz podróże autem za naszą wschodnią granicę.

Więcej o Zielonej Karcie w Proama przeczytasz w artykule: Zielona Karta w Proama

Proama – samochód zastępczy

Jeśli przydarzy Ci się kradzież lub wypadek, samochód zastępczy w Proama przysługuje Ci w dwóch opcjach ubezpieczenia assistance. W wersji Midi – do 3 dni, natomiast w opcji Super – do 7 dni.

Proama – zgłoszenie szkody

Szkodę możesz zgłosić do ubezpieczyciela telefonicznie, dzwoniąc pod numer infolinii 815 815 815

  • od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00

Pomoc assistance działa całodobowo. Informacje na temat postępów likwidacji szkody (statusu szkody)  możesz uzyskać dzwoniąc pod wskazany powyżej numer albo wysyłając zapytanie na adres e-mail szkody@proama.pl.

Proama – likwidacja szkód

Proama niestety nie przystąpiła jeszcze do systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód.

Czym jest BLS? To rozwiązanie, na które zdecydowało się już 9 firm ubezpieczeniowych, daje Ci możliwość zgłoszenia szkody z OC sprawcy bezpośrednio do Twojego zakładu ubezpieczeń, czyli do tego, u którego Ty masz polisę OC. To oznacza, że gdy Twój ubezpieczyciel oferuje BLS, to odszkodowanie dostaniesz od niego – a nie, jak do tej pory, od ubezpieczyciela sprawcy, którym mogła być jakaś zupełnie nieznana Ci firma.

Polska Izba Ubezpieczeń twierdzi, że usługa BLS nie powoduje ani podwyższenia składki za OC. Warto zatem dowiedzieć się, którzy ubezpieczyciele oferują Bezpośrednią Likwidację Szkód, sprawdzając jednocześnie oferty wielu towarzystw w internetowej porównywarce ubezpieczeń.

Proama – wypowiedzenie OC

Zgodnie z postanowieniami Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, wypowiedzenie OC należy złożyć nie później niż na jeden dzień przed końcem okresu ubezpieczenia. Wypowiedzenia NIE można złożyć telefonicznie. Można wysłać je pocztą ( najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) na adres:

PROAMA

Ogólnopolski Oddział Obsługi Klienta

ul. Szeligowskiego 6

20-883 Lublin

lub e-mailem: serwis@proama.pl

Wzór wypowiedzenia można pobrać ze strony www ubezpieczyciela. Wypowiedzenie można także przekazać agentowi ubezpieczeniowemu – wtedy warto zostawić sobie kopię tego pisma z pieczątką potwierdzającą, kiedy agent je przyjął.

Chcesz pobrać wzór wypowiedzenia OC w Proama i dowiedzieć się więcej? Zajrzyj do naszego artykułu: Wypowiedzenie umowy OC w Proama – co powinieneś wiedzieć? Pobierz formularz

Proama – zwrot składki

Zwrot składki z tytułu ubezpieczenia OC następuje najczęściej w przypadku sprzedaży pojazdu. Gdy nabywca wypowiada OC poprzedniego właściciela, ten może odzyskać część składki za niewykorzystany okres ochrony. O zwrot składki może również wnioskować osoba, która zezłomowała swoje auto. Jeśli wiesz, że nabywca samochodu wypowiedział umowę OC, skontaktuj się z Proama i podaj ubezpieczycielowi  numer konta, na który zostaną zwrócone pieniądze.

Agent Proama

Proama udostępnia na stronie internetowej praktyczną bazę agentów ubezpieczeniowych, których można wyszukiwać bezpośrednio na mapie. Ubezpieczyciel współpracuje z multiagencjami oferującymi ubezpieczenia wielu towarzystw, a także z internetowymi porównywarkami ubezpieczeń – zatem ubezpieczenie samochodu w Proama możesz kupić wygodnie, bez wychodzenia z domu.

Proama – kontakt (adres, telefon, e-mail)

ul. Szeligowskiego 6

20-883 Lublin

 

infolinia: 815 815 815

fax. 815 815 810

adresy e-mail:

  • obsługa klienta: doradcy@proama.pl
  • likwidacja szkód: szkody@proama.pl

 

Proama – oddziały i punkty obsługi klienta

Proama nie ma oddziałów terenowych – jednak większość spraw związanych z zawarciem i obsługą umów ubezpieczenia możesz załatwić u agenta ubezpieczeniowego albo kontaktując się telefonicznie lub e-mailowo z ubezpieczycielem. Pisma należy wysyłać na adres centrali towarzystwa w Lublinie.

Proama – opinie

Choć ubezpieczyciel chwali się na swojej stronie internetowej pozytywnymi opiniami od klientów, to  w internecie przeważają wypowiedzi neutralne i negatywne (tak wynika z naszego raportu „Ubezpieczyciele w mediach społecznościowych”) . Na porzuconym profilu facebookowym firmy aż roi się od negatywnych historii od niezadowolonych klientów, którym nikt nie odpowiedział.

Z całokształtu opinii, które przewijają się w internecie, można wysunąć wnioski, że klienci zwracają najczęściej uwagę na zawyżone koszty naprawy oraz zaniżanie wartości auta. Klienci narzekają również w sieci na kontakt z infolinią oraz na smsy o kończącej się polisie, które nazywają wprost spamem.

Opinią, na którą zareagowało najwięcej internautów, jest zdecydowanie historia w popularnym serwisie społecznościowym opisująca kilkumiesięczną batalię o odszkodowanie i zaniżoną wycenę rzeczoznawcy.

Reszta komentarzy wydaje się tzw. marketingiem szeptanym lub negatywnymi opiniami konkurentów. Pamiętajmy jednak o tym, że ludzie znacznie chętniej komentują w social mediach negatywne zdarzenia niż te pozytywne.