mfind.pl

Generali – informacje o firmie i udział w rynku

Generali to ubezpieczyciel z prawie dwustuletnią historią – w 1831 roku w Trieście powstało Assicurazioni Generali Austro-Italiche. W Polsce pierwsze oddziały Generali pojawiły się już w 1837 roku!  Po wojnach ubezpieczyciel powrócił na polski rynek w 1999 roku.

Generali prowadzi działalność w zakresie ubezpieczeń majątkowych (w tym oczywiście komunikacyjnych) oraz w zakresie ubezpieczeń na życie (są to 2 osobne spółki). W połowie 2015 roku udział Generali w rynku ubezpieczeń majątkowych wynosił 3,3%.

Generali OC i AC – czy warto kupić? Dlaczego lepiej porównać oferty?

Ubezpieczenie Generali OC jest dokładnie takie samo jak OC w innych firmach, ponieważ jego zakres reguluje polskie prawo. Gdy planujesz zakup innych ubezpieczeń w Generali, posiadanie OC daje prawo do zniżek na pozostałe polisy. Firma do obowiązkowego OC dodaje wliczone w cenę ubezpieczenie bagażu na sumę 2000 zł. To może kusić, jednak zwróć uwagę, że nie wszystkie elementy bagażu czy wyposażenia auta są ubezpieczone tak samo – w przypadku systemu nawigacji suma ubezpieczenia to jedyne 500 zł a dla telefonu komórkowego – 300 zł. Zanim zdecydujesz się na ubezpieczenie OC w Generali, warto porównać jego cenę z ofertami innych ubezpieczycieli. A ile kosztuje OC w Generali w porównaniu z konkurencją?

Dobra wiadomość – wyniki styczniowego rankingu porównywarki AC OC mfind pokazują, że Generali jest jednym z tańszych ubezpieczycieli (oczywiście dla naszego przykładowego kierowcy i pojazdu). Generali ze składką OC w wysokości 544 zł zajęło czwarte miejsce na 18 testowanych firm. Podczas gdy prawie wszystkie firmy podnoszą ceny ubezpieczeń, Generali jeszcze zwleka – dlatego być może właśnie teraz uda Ci się „dorwać” tam tanie OC – porównaj ceny korzystając z kalkulatora OC AC mfind.

Przy AC Generali stara się wyróżnić zniżką 15% dla osób ubezpieczających się po raz pierwszy. Należy jednak pamiętać, że w każdym kolejnym roku stosowane będą normalne zasady zniżek za bezszkodowość, toteż po pierwszym roku składka za AC może się zwiększyć.

Autocasco w Generali działa w przyjaznej klientowi formule all risks, co oznacza, że ubezpieczyciel odpowiada za skutki wszelkich zdarzeń, które nie zostały wskazane w katalogu wyłączeń odpowiedzialności (a zatem również za nietypowe szkody). Podstawowymi „haczykami” w ubezpieczeniu Generali AC są stosowane przez tego ubezpieczyciela potrącenia amortyzacyjne i współczynniki korygujące ceny części. Przestudiuj uważnie poniższą tabelę i sam sprawdź, czy po zastosowaniu takich pomniejszeń odszkodowania wystarczyłoby Ci na naprawę auta:Generali-tabela

Generali – assistance

Assistance w Generali występuje w trzech odmianach, Standard, Komfort i Lux. Pierwszy z wymienionych, jak sama nazwa wskazuje, jest standardem i dostaniesz go wraz z ubezpieczeniem OC. Swoim zakresem obejmuje zdarzenia związane wyłącznie z kolizjami – nie zapewnia pomocy drogowej po awarii. Holowanie jest wykonywane do 100 km a pojazd zastępczy oferowany jednokrotnie w czasie trwania polisy. Łączna wartość świadczonej pomocy nie może przekroczyć 1000 zł.

W Wariantach Komfort i Lux świadczenia są odpowiednio większe, jednak ich limity będą bardzo zróżnicowane w zależności od… wieku Twojego pojazdu. Dla przykładu różnica w zakresie holowania:

holowanie-assistance-generali

Generali w rankingach ubezpieczycieli wypada… przyzwoicie 😐

  • W 2015 roku ubezpieczenie OC w Generali było średnio droższe o równe 100 zł od zwycięzcy rankingu. Konkurencja była na tyle duża, że pomiędzy nimi zmieściło się jeszcze siedmiu ubezpieczycieli oferujących polisy OC tańsze niż w Generali. W 2016 roku towarzystwo wypadło znacznie lepiej – do pierwszego miejsca zabrakło jedynie trzech pozycji, a różnica w wysokości składki w stosunku do lidera rankingu zmalała do 78 zł. Przypominamy, że tegoroczne ubezpieczenia OC w Polsce zdrożały średnio o 19%, co stawia Generali w jeszcze lepszym świetle.
  • W teście infolinii firm ubezpieczeniowych z 2015 roku obie infolinie Generali (produktowa i szkodowa) wypadły świetnie! Nasz tester, aby zasięgnąć informacji o ofercie, czekał na połączenie w sumie jedynie 30 sekund, a połączenie z działem rejestracji szkód zajęło 45 sekund. To jedne z najlepszych wyników.
  • Generali nie pozwoli na siebie długo czekać również gdy zechcesz się skontaktować drogą elektroniczną. Niemal 6 godzin oczekiwania na e-mail zwrotny nie jest wprawdzie najlepszym wynikiem, jednak wciąż jest to ten sam dzień – a niektórzy ubezpieczyciele mieli problem, aby wyrobić się z odpowiedzią w… tydzień. Niestety odpowiedź Generali na nasze pytanie testowe była nieoprawna.
  • Firma nie prowadzi profilu na Twitterze. Aktywnie działa za to na Facebooku – jednak tylko w tematyce związanej z turystyką. Fanpage nazywa się „GENERALNIE lubię podróże”.
  • Najgorzej sprawia się serwis sprzedaży online – Generali Direct. W testach ergonomii i użyteczności serwisów direct polskich ubezpieczycieli, ten znalazł się na przedostatnim miejscu, zostawiony daleko w tyle przez konkurencję.

Generali – wybrane ubezpieczenia

Podróże po Polsce

Generali oferuje ubezpieczenie podróżne dla organizowanych prywatnie wycieczek po Polsce, co nie zdarza się często u konkurencji. Jest to w istocie krótkoterminowe NNW, którego zakres standardowo obejmuje wypadki śmiertelne, a w przypadku śmierci ubezpieczonego w środku transportu uposażeni dostaną podwójną sumę ubezpieczenia. Za dodatkową opłatą możesz rozszerzyć ochronę między innymi o trwały uszczerbek na zdrowiu, pobyt w szpitalu, wypadki podczas uprawiania narciarstwa lub nurkowania albo nawet o przypadek porwania.

Dom i Mieszkanie

Generali rozdziela ubezpieczenie majątkowe na dwa rodzaje w zależności od tego, czy chcesz ubezpieczyć wolnostojący dom, czy mieszkanie w bloku. Zakres tych ubezpieczeń różni się nieznacznie – np. w przypadku ubezpieczenia domu możesz dobrać ochronę ubezpieczeniową elementów bramy wjazdowej. W obu przypadkach natomiast, ubezpieczyciel daje dwie opcje do wyboru – all risks, czyli pełen zakres możliwych do ubezpieczenia szkód, albo tańsze ryzyka nazwane, gdzie dobierzesz konkretne zdarzenia, których ubezpieczenie Cię interesuje.

Generali – Zielona Karta

Zieloną Kartę w Generali dostaniesz składając pisemny wniosek. Oznacza to, że możesz otrzymać ją tylko u agenta albo w oddziale, gdzie od razu wypełnisz stosowny druk. Plusem jest to, że Zielona Karta w Generali jest wydawana bezpłatnie.

Czytaj także: Zielona Karta – OC na zagraniczny wyjazd

Generali – samochód zastępczy

Czas wynajmu pojazdu zastępczego z assistance w Generali zależy od wybranego wariantu tego ubezpieczenia:

  • Wariant Standard – do 3 dni po kolizji
  • Wariant Komfort  – do 10 dni po kolizji, do 5 dni po kradzieży
  • Wariant Lux – do 15 dni po kolizji lub awarii, do 10 dni po kradzieży

Generali – zgłoszenie szkody

Szkodę w Generali najłatwiej zgłosisz telefonicznie pod numerem 913 913 913. Konsultantów przyjmujących zgłoszenia zastaniesz przy telefonie w dni robocze, w godzinach od 8 do 18.

Możesz również zgłosić szkodę osobiście w którymś z oddziałów terenowych ubezpieczyciela.

Generali – likwidacja szkód

Niestety Generali nie uczestniczy w systemie bezpośredniej likwidacji szkód. Oznacza to, że jeśli masz OC w Generali a będziesz poszkodowanym w stłuczce spowodowanej przez innego kierowcę, będziesz musiał zwrócić się do ubezpieczyciela sprawcy. Twój ubezpieczyciel Ci w tym nie pomoże.

Generali – wypowiedzenie OC

OC w Generali możesz wypowiedzieć przesyłając wypowiedzenie listownie na adres siedziby towarzystwa. Ubezpieczyciel ułatwia formalności zamieszczając gotowe wzory dokumentów na swojej stronie internetowej.

Więcej informacji i formularz wypowiedzenia OC w Generali znajdziesz TUTAJ.

Generali  zwrot składki

Numer rachunku bankowego potrzebny do zwrotu składki możesz podać wypełniając formularz online, jaki przygotował ubezpieczyciel na stronie internetowej. Możesz też powiadomić w ten sposób o sprzedaży pojazdu. Alternatywnie, możesz dostarczyć dokumenty wraz z dyspozycją zwrotu tradycyjnie, pocztą.

Zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia będzie Ci przysługiwał na przykład gdy sprzedasz pojazd a nabywca wypowie umowę OC.

Czytaj także: Zwrot składki OC i AC – odzyskaj pieniądze za ubezpieczenie samochodu

Agent Generali

Generali nie udostępnia w swoim serwisie internetowym listy agentów. Jednak jest to popularna firma ubezpieczeniowa, chętnie współpracująca z multiagentami oraz internetowymi porównywarkami ubezpieczeń. Możesz szybko i wygodnie porównać ceny Generali OC i AC z ofertami innych firm korzystając z kalkulatora OC AC mfind.

Generali – kontakt (adres, telefon, email)

Generali T.U. S.A.

ul. Postępu 15B

02-676 Warszawa

 

Infolinia: 913 913 913

 

e-mail ogólny: centrumklienta@generali.pl

e-mail w sprawach związanych z likwidacją szkód: szkody@generali.pl

Generali  oddziały i punkty obsługi klienta

Oddziały terenowe Generali znajdziemy w każdym z województw. Dokładny adres i dane kontaktowe do każdego z nich są czytelnie opisane w serwisie internetowym towarzystwa. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest przedstawienie przez Generali zakresu działalności każdego z oddziałów terenowych – w ten sposób dowiadujemy się np., że punkty w Gdańsku, Grudziądzu czy Toruniu zajmują się jedynie ubezpieczeniami na życie – a zatem w sprawach związanych z polisą samochodu należy kontaktować się telefonicznie, e-mailowo lub pofatygować osobiście do oddziału w Bydgoszczy.

Generali– opinie

Firma Generali podejmuje sporo wysiłku, aby być widoczną w świadomości potencjalnych i obecnych klientów. Świadczą o tym chociażby działania na Facebooku które można określić jako wyspecjalizowane (ograniczone do tematów turystycznych) i intensywne. Generali żywo reaguje na komentarze, które pojawiają się pod zamieszczanymi przez firmę treściami.

Gdy prześledziliśmy, jakiego rodzaju opinie pojawiały się w internecie o ubezpieczeniach komunikacyjnych w Generali, okazało się, że ubezpieczyciel zebrał więcej komentarzy przychylnych niż tych negatywnych.