22 490 9000 Zadzwoń
1 rok temu

Ponad 60% konsumentów cyfrowych w Polsce szuka informacji o ubezpieczeniach w internecie. Rewolucja w sprzedaży polis coraz bliżej?

Ponad 60% konsumentów cyfrowych w Polsce szuka informacji o ubezpieczeniach w internecie. Rewolucja w sprzedaży polis coraz bliżej?<

Jak wynika z badania firmy audytorskiej KPMG już ponad 60% polskich konsumentów cyfrowych poszukuje informacji na temat ubezpieczeń w internecie. Coraz popularniejsza jest również sprzedaż polis online.

Z badania KPMG wynika, że 62% konsumentów cyfrowych (grupa do której należy 3,5 mln dorosłych Polaków) w Polsce gromadzi informacje o ubezpieczeniach w internecie, a 29% z nich dokonuje również zakupu polisy online.

Osoby kupujące polisy w internecie jako główne zalety tego kanału sprzedaży wymieniły wygodę i szybkość transakcji oraz możliwość porównania ofert.

Co ciekawe, sposób zakupu w dużym stopniu zależy od rodzaju produktu ubezpieczeniowego. Konsumenci najchętniej kupują online polisy turystyczne (41%) oraz komunikacyjne (36%). Polacy rzadziej decydują się z kolei na zakup przez internet ubezpieczenia mieszkania (tylko 26% badanych).

– Polisy komunikacyjne to najpopularniejszy w naszym kraju rodzaj ubezpieczeń. Ostatnie miesiące przyniosły podwyżki cen obowiązkowego OC, które są następstwem m.in. wytycznych KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych, które obowiązują już od końca marca 2015 r. Nadzór wymaga, aby ubezpieczyciele wypłacali adekwatne odszkodowania i nie zaniżali wypłat za szkody w pojazdach. Z drugiej strony kancelarie prawne i odszkodowawcze uzyskują dla swoich klientów coraz wyższe zadośćuczynienia za szkody osobowe. W tej sytuacji ubezpieczyciele muszą ponosić coraz większe wydatki związane z likwidacją szkód, a to skutkuje podwyżkami cen ubezpieczenia OC. Przewidujemy, że polisy w 2016 roku mogą jeszcze podrożeć ze względu na podatek bankowy, który dotknie także ubezpieczycieli.

Dlatego stopniowo coraz więcej Polaków będzie szukało tańszych ofert, przede wszystkim w internecie, gdzie funkcjonują porównywarki ubezpieczeniowe. Ponadto z badania KPMG jasno wynika, że klienci cenią wygodę, szybkość transakcji oraz możliwość porównania polis. To kolejny argument, który przemawia za rozwojem internetowych kanałów sprzedaży ubezpieczeń w Polsce. Dzięki porównywarkom już teraz możemy świadomie kupić najtańszą polisę nie wychodząc z domu przekonuje Bartłomiej Roszkowski, jeden z założycieli porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

Więcej o badaniu przeczytasz w serwisie Akademia ubezpieczeń mfind.

Press kit - materiały dla mediów

mfind.pl to nie tylko porównywarka ubezpieczeniowa, ale również Akademia ubezpieczeń mfind publikująca artykuły poradnikowe, aktualności, teksty interwencyjne, raporty oraz analizy. W mfind nie tylko opisujemy, ale również kształtujemy rynek ubezpieczeń w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla konsumentów.

Kontakt

mfind

Bartłomiej Roszkowski

CEO / VP product
Budowa produktu, działania content marketingowe i PR

+48 663 855 556
bartlomiej.roszkowski@mfind.pl