22 490 9000 Zadzwoń
MENU
6 miesięcy temu

Kierowcy walczą z podwyżkami cen OC na własną rękę. Nawet 174% więcej szukających tańszych ofert w Google!

Kierowcy walczą z podwyżkami cen OC na własną rękę. Nawet 174% więcej szukających tańszych ofert w Google!<

Posłowie domagają się interwencji rządu w związku z ogromnymi wzrostami cen OC, a premier Beata Szydło zrzuca winę za podwyżki na koalicję PO-PSL. Tymczasem kierowcy nie chcą czekać na działania polityków i postanowili wziąć sprawy w swoje ręce. Tańszych ofert szukają po prostu w internetowych porównywarkach polis.

Z raportu porównywarki OC/AC mfind.pl wynika, że w III kwartałach 2016 r. średnia cena ubezpieczenia OC wzrosła o 48%. Kierowcy aż w 63% przypadków korzystający z jednego z trzech dominujących towarzystw na rynku (PZU, Warta i Ergo Hestia), liczą zapewne na lepszą obsługę i wyższe odszkodowanie w razie wypadku. Zapominają, że zakres każdej polisy OC jest taki sam, a odszkodowanie trafia w ręce poszkodowanego przez nich uczestnika ruchu. Przez takie postępowanie przeważnie przepłacają za polisę samochodu, ponieważ duże firmy to stosunkowo drodzy ubezpieczyciele.

Trudno się więc dziwić, że podwyżki cen polis OC zaowocowały wzrostem zainteresowania w internecie frazami typu “kalkulator OC”. Coraz więcej kierowców szuka tego typu kalkulatorów ubezpieczeń. Jak wynika z analizy mfind.pl, w okresie między październikiem 2015 r. a tym samym miesiącem w 2016 r., popularność niektórych fraz ubezpieczeniowych w wyszukiwarce Google wzrosła nawet o 174%! Wciąż najwięcej kierowców poszukuje informacji o ubezpieczeniu OC, a także chce skorzystać z kalkulatora OC. Z kolei najbardziej wzrosła liczba osób, które wpisują w wyszukiwarkę frazę “najtańsze oc”.

Miesięczna liczba zapytań związanych z OC w wyszukiwarce Google:

„ubezpieczenie oc”
Październik 2016: 60 500
Październik 2015: 27 100
Wzrost o 123%

„kalkulator oc”
Październik 2016: 49 500
Październik 2015: 18 100
Wzrost o 173%

„oc”
Październik 2016: 27 100
Październik 2015: 14 800
Wzrost o 83%

„najtańsze oc”
Październik 2016: 18 100
Październik 2015: 6600
Wzrost o 174%

„porównywarka oc”
Październik 2016: 14 800
Październik 2015: 8100
Wzrost o 82%

– Wzrost zainteresowania tematyką ubezpieczeniową w internecie nas nie dziwi – komentuje Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel kalkulatora OC/AC mfind. – Cały czas zwiększa się świadomość klientów i dlatego chętniej decydują się na porównanie ofert w internetowych kalkulatorach. Czasami daje to oszczędność nawet ponad 700 zł! Nadal jednak większość kierowców za rzadko próbuje porównywać oferty, a zatem ciągle mocno przepłaca. Wierzę, że tegoroczne podwyżki zmienią tę sytuację w ciągu najbliższych miesięcy, a klienci będą wybierać polisy jeszcze bardziej świadomie – dodaje Roszkowski.

Press kit - materiały dla mediów

mfind.pl to nie tylko porównywarka ubezpieczeniowa, ale również Akademia ubezpieczeń mfind publikująca artykuły poradnikowe, aktualności, teksty interwencyjne, raporty oraz analizy. W mfind nie tylko opisujemy, ale również kształtujemy rynek ubezpieczeń w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla konsumentów.

Kontakt

mfind

Bartłomiej Roszkowski

CEO / VP product
Budowa produktu, działania content marketingowe i PR

+48 663 855 556
bartlomiej.roszkowski@mfind.pl