22 490 9000 Zadzwoń
MENU
1 rok temu

Aż 59% Polaków przy wyborze ubezpieczenia OC/AC kieruje się niską ceną składki

Aż 59% Polaków przy wyborze ubezpieczenia OC/AC kieruje się niską ceną składki<

Niska cena składki ubezpieczenia OC/AC oraz szeroki zakres świadczonych usług – to kluczowe kryteria podczas wyboru polisy – tak wynika z badania przeprowadzonego dla mfind.pl. Internetowa porównywarka OC/AC mfind.pl sprawdziła preferencje konsumentów dotyczące sposobu i kanału zakupu ubezpieczeń samochodowych. Dla 59% Polaków cena składki OC/AC jest priorytetowym kryterium podczas zakupu polisy, z kolei dla 50,7% najważniejszy jest zakres usług, które obejmuje ubezpieczenie. Ankietowani zwracają uwagę także na łatwość nawiązywania kontaktu z ubezpieczycielem w przypadku wystąpienia kolizji oraz sprawne rozliczenie szkody.

„Zmiany zachodzące na rynku ubezpieczeń będą stopniowo przekładać się na rosnącą popularność porównywarek OC/AC wśród konsumentów. Zwłaszcza teraz, kiedy Komisja Nadzoru Finansowego zaapelowała do ubezpieczycieli, aby podnieśli stawki. Oznacza to, że ceny OC i AC mogą wzrosnąć aż o 20% – 30%. Dla właścicieli samochodów będzie to  wiązać się z większymi kosztami obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych. Z wyników badań mfind.pl wynika, że to właśnie cena składki polisy nadal jest najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze ubezpieczyciela – 59% Polaków  decyduje się na najtańszą polisę. Znalezienie takiej oferty jest szybkie i wygodne dzięki wykorzystaniu internetowej porównywarki zestawia i wybiera najlepsze opcje ubezpieczenia” – mówi Bartłomiej Roszkowski, członek zarządu mfind.pl, jednej z największych porównywarek OC/AC w Polsce, proponującej nawet 76 ofert ubezpieczycieli.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez mfind.pl, aż 82% Polaków wie o możliwości zakupu ubezpieczeń OC/AC przez internet, a 30% przebadanych osób już kupiło polisę w ten sposób. Zebrane dane pokazują również, że aż 95,5% badanych kupujących polisy ubezpieczeniowe przez internet jest zadowolonych z przeprowadzonej transakcji. Co więcej,klienci, którzy już raz zakupili polisę drogą cyfrową, chętnie skorzystają z tej formy ponownie – trend ten potwierdza ponad 97% badanych.

Press kit - materiały dla mediów

mfind.pl to nie tylko porównywarka ubezpieczeniowa, ale również Akademia ubezpieczeń mfind publikująca artykuły poradnikowe, aktualności, teksty interwencyjne, raporty oraz analizy. W mfind nie tylko opisujemy, ale również kształtujemy rynek ubezpieczeń w taki sposób, aby był jak najbardziej przyjazny dla konsumentów.

Kontakt

mfind

Bartłomiej Roszkowski

CEO / VP product
Budowa produktu, działania content marketingowe i PR

+48 663 855 556
bartlomiej.roszkowski@mfind.pl