Czasami zdarza się tak, że decydujemy się na naprawę bezgotówkową samochodu po kolizji, wstawiamy auto do warsztatu, ale warsztat nie może porozumieć się z ubezpieczycielem co do kosztów naprawy – w rezultacie naprawa się przedłuża.

Umowa o naprawę samochodu zawsze jest zawierana pomiędzy Tobą (klientem) a warsztatem – nawet w przypadku naprawy bezgotówkowej, gdy to ubezpieczyciel bezpośrednio płaci z ubezpieczenia AC lub OC. To oznacza, że gdy wstawiasz samochód do warsztatu naprawczego, obowiązują Cię warunki świadczenia usług przez ten warsztat (oczywiście powinny zostać Ci udostępnione, abyś mógł je przeczytać).

Jeśli warsztat zastrzeże w umowie lub warunkach świadczenia usług, że będzie mógł zatrzymać samochód do czasu aż ubezpieczyciel pokryje koszty naprawy, to musisz się do tego dostosować. Jeśli jednak nie było takiego postanowienia umownego, warsztat nie może przetrzymywać Twojego pojazdu. Gdy stwierdzisz, że warsztat bez podstawy umownej przetrzymuje Twój samochód, możesz powiadomić Policję lub prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa – przywłaszczenia pojazdu.

Czytaj także: Naprawa samochodu po szkodzie – części oryginalne i zamienniki