AVIVA – Zgłoszenie szkody

Aviva, jak przystało na nowoczesne towarzystwo ubezpieczeniowe, umożliwia swoim klientom zgłoszenie szkody nie tylko poprzez call center, lecz również za pośrednictwem specjalnego formularza online. Podpowiadamy, jak zgłosić szkodę w TU Aviva.

AVIVA – Zgłoszenie szkody

Likwidacja szkody w Aviva z OC sprawcy

 

Co do zasady (art. 819 §1 k.c.), wszyscy poszkodowani mogą zgłosić wniosek o wypłatę odszkodowania w terminie do 3 lat od daty zdarzenia. Jednak zgodnie z nowelizacją kodeksu cywilnego, w niektórych sytuacjach, okres ten może zostać wydłużony nawet do 20 lat.

 

Wnioskując o wypłatę odszkodowania, powinniśmy przygotować wcześniej stosowne dokumenty, które stanowią załącznik do podania. Są to m.in.:

  • notatka policyjna z miejsca zdarzenia
  • oświadczenie sprawcy wypadku (o ile policja nie została wezwana)
  • zdjęcie z miejsca wypadku
  • dokumentacja medyczna (o ile powstały obrażenia ciała)
  • kosztorys naprawy pojazdu (przygotowany np. przez rzeczoznawcę)

 

W razie potrzeby, TU Aviva może domagać się przesłania innych dokumentów. Zazwyczaj dzieje się tak w przypadku obrażeń fizycznych oraz psychicznych.

 

Ile czeka się na likwidację szkody w TU Aviva

 

TU Aviva, podobnie jak każda firma ubezpieczeniowa w Polsce, ma 30 dni od daty wpłynięcia wniosku na wypłatę odszkodowania lub też poinformowanie wnioskującego o odmowie likwidacji szkody. W szczególnych przypadkach możliwe jest odstępstwo od tej zasady i wypłata odszkodowania może wówczas nastąpić do 90 dni od daty złożenia wniosku. Dzieje się tak, gdy niemożliwe jest ustalenie okoliczności zdarzenia w terminie 30 dni.

 

Jak zgłosić szkodę w TU Aviva

 

Jak już wspomnieliśmy, zgłoszenie szkody w Avivie możliwe jest na kilka sposobów:

  • poprzez formularz dostępny na tej stronie
  • telefonicznie pod nr 22 557 44 44 lub 801 282 828
  • mailowo: bok@aviva.pl
  • listownie: na adres Aviva TUO S.A., ul. Inflancka 4b, 00-189 Warszawa
  • osobiście w placówce Aviva w Twoim mieście.