Ubezpieczenie domu i mieszkania

20%
zniżki
Zainteresowany zakupem najlepszej i najtańszej oferty ubezpieczeniowej dostępnej na rynku? Zostaw nam swoje dane, a oddzwonimy.
+48
Potrzebujesz polisy szybko?
Zadzwoń 22 490 90 00

Wybite okna, wyważone drzwi, rzeczy z szaf porozrzucane po podłodze. Mieszkanie po wizycie złodziei przypomina zwykle krajobraz po bitwie. Taki widok powoduje wściekłość, łzy i ogromne poczucie naruszenia naszej prywatności. Warto jednak już w pierwszych chwilach działać rozsądnie i nie tracić głowy. Co zrobić, gdy okradną Ci mieszkanie? Oto lista niezbędnych czynności.

  1. Uspokój się

Weź kilka głębokich oddechów i działaj z głową, bo w ten sposób zwiększasz szanse na znalezienie sprawców i sprawną pracę policji. Jeśli jest z Tobą większa grupa domowników dopilnuj, by jak najmniej chodzili po mieszkaniu i niczego nie dotykali. To utrudni policjantom precyzyjne pobranie śladów.

  1. Wezwij policję

Zgodnie z prawem, masz taki obowiązek, gdy szkoda w Twoim domu lub mieszkaniu powstała w wyniku kradzieży z włamaniem. Oczekując na przyjazd policjantów, postaraj się ustalić, co dokładnie zginęło. Na miejscu funkcjonariusze zapytają Cię o najważniejsze rzeczy, a policyjny technik zabezpieczy ślady włamania i pobierze odciski palców od domowników. Pozostałe zeznania będziesz zmuszony złożyć na komendzie, wtedy też ustalona zostanie dokładna lista zniszczeń i skradzionych rzeczy. W tym momencie bardzo przydadzą się zdjęcia skradzionych kosztowności (warto mieć je, szczególnie, gdy kolekcjonujesz antyki, rzeczy kolekcjonerskie i unikatowe) oraz rachunki potwierdzające zakup sprzętów.

  1. Skontaktuj się ze swoim ubezpieczycielem

Po pierwsze, zgłoś ubezpieczycielowi włamanie do mieszkania, by jak najszybciej uruchomić procedurę likwidacji szkody. Możesz to zrobić osobiście, w placówce towarzystwa, u pośrednika ubezpieczeniowego lub za pośrednictwem strony internetowej. Najszybciej jednak skontaktujesz się z ubezpieczycielem telefonicznie – jego numer znajdziesz na stronie internetowej lub polisie – ten dokument będzie Ci teraz potrzebny. Konsultant poinformuje Cię o pozostałych dokumentach, które musisz przedstawić i umówi Cię z rzeczoznawcą, który wyceni szkody i uruchomi procedurę ich likwidacji.

Po drugie, jeśli ubezpieczając mieszkanie wykupiłeś też polisę Assistance, czas, byś zrobił z niej użytek. Ubezpieczyciel jest zobowiązany zapewnić Ci teraz zastępcze lokum, przetransportować do niego Ciebie, domowników, zwierzęta i ocalały dobytek, a także zabezpieczyć Twoje mieszkanie na czas remontu. Oczywiście dokładny zakres polisy Assistance różni się w zależności od towarzystwa, z którym podpisałeś umowę. Szczegóły ustal z konsultantem telefonicznym podczas zgłaszania szkody.

O domowym assistance przeczytaj też tu >>>>

  1. Odbierz odszkodowanie

Jego wysokość zależy od sumy, na którą ubezpieczyłeś swój dobytek oraz tego, czy polisa obejmowała mienie o wartości nowej czy rzeczywistej. Standardowo, ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę odszkodowania. Ten czas ulega wydłużeniu do 90 dni w sytuacjach, gdy nie jest możliwe ustalenie wysokości odszkodowania albo odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń za zdarzenie.

O szczegóły działania polisy mieszkaniowej dopytaj też naszych doradców, zadzwoń na infolinię mfind: 22 490 90 00 lub skontaktuj się z nami mailowo: kontakt@mfind.pl. Chętnie pomożemy!