Grupa UNUM już od jakiegoś czasu prężnie się rozwija. Główna siedziba firmy mieści się w Stanach Zjednoczonych, jest ona też notowana na tamtejszej giełdzie. Teraz jednak zamierza aktywniej działać na rynku europejskim. Z usług ubezpieczyciela mogą skorzystać już Brytyjczycy, a teraz przyszedł czas na Polaków.

UNUM – 170 lat doświadczenia

Pramerica miała około 1% udziału w rynku klientów indywidualnych. Można więc przypuszczać, że Unum albo spróbuje w jakiś sposób te udziały zwiększyć, albo dojdzie do kolejnych przejęć. Zarówno w USA, jak i w Wielkiej Brytanii firma ta znajduje się w czołówce ubezpieczycieli.

Pramerica Życie to atrakcyjny kawałek polskiego rynku, z profilem działalności bliskim naszej strategii rozwoju. Ma bliźniaczą strukturę korporacyjną i wyznaje podobne wartości – przekonywał na początku tego roku Jim Sabourin, wiceprezes firmy.

Unum na światowym rynku znajduje się już od 170 lat, zatrudnia ponad 10 tysięcy osób, a roczny przychód firmy to ponad 11 miliardów dolarów. Wartość wypłaconych świadczeń wynosi natomiast ok. 7 miliardów dolarów. Polska od dłuższego czasu była na celowniku władz firmy. Okazja pojawiła się właśnie przy okazji możliwości przejęcia Pramerica, gdy z Europy wycofał się jej poprzedni udziałowiec, grupa Prudential Financial. Władze firmy przekonują że Polska to duży rynek, który wciąż się kształtuje i jest na nim miejsce na nowe usługi i produkty, ponadto to jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek świata z mocno ukształtowaną klasą średnią. Jest to więc idealne miejsce dla takiego ubezpieczyciela.

Klienci mogą czuć się bezpieczni – Unum, Pramerica

W USA i Wielkiej Brytanii firma oferuje właściwie wszystkie podstawowe rodzaje ubezpieczeń, z tym te na życie, od inwalidztwa, wypadkowe, na wypadek poważnej choroby, dentystyczne, na wypadek utraty wzroku, czy utraty dochodów w związku z niezdolnością do pracy. Co ważne, w USA od ponad 40 lat jest to lider w segmencie ubezpieczeń grupowych na wypadek niezdolności do pracy. Oferta Unum może być więc szczególnie kusząca dla firm zainteresowanych zbiorowymi polisami.

Aneta Podyma-Milczarek, która przewodziła zarządowi Pramerica Życie uspokaja klientów, którzy mieli wykupione ubezpieczenia w tym stowarzyszeniu: Zmiana właścicielska spółki oraz przyszła zmiana nazwy nie będzie miała wpływu na zawarte już z klientami umowy, które będą kontynuowane, a ich warunki pozostaną bez zmian. Przez 20 lat istnienia uzyskaliśmy zaufanie ponad 190 tysięcy klientów, oferując sprawdzone i rzetelne produkty – podkreśliła.

Jakość ponad wszystko

Firma zamierza znacznie zwiększyć zasięg w Polsce. Pramerica ubezpieczała ok. 160 tysięcy osób w Polsce, po zmianach liczba ta ma wzrosnąć. Ma o to zadbać 400 specjalistów w oddziałach w 12 miastach w naszym kraju. Niewykluczone, że po przejęciu liczba ta się zwiększy, by pomóc w pozyskaniu nowych klientów, zarówno pod kątem ubezpieczeń indywidualnych, jak i grupowych.

Wygląda więc na to, że na polskim rynku ubezpieczeniowym pojawi się kolejny poważny gracz. Duży kapitał uzyskany na rynkach w USA i Wielkiej Brytanii w połączeniu z dużym doświadczeniem może sprawić, że udział Unum w rynku w krótkim czasie zacznie szybko rosnąć.