wypłacana kwota odszkodowania z vatem czy bez?

  • #6923
    • Dołączył: 16.07.2015
    • Liczba postów: 0

    Witam

    Klientka PZU wyjeżdżając z parkingu uszkodziła mój samochód . Od rzeczoznawcy dokonującego oględzin otrzymałam mailowo kosztorys:
    Podsumowanie Rbg. Stawka Kwota
    Koszty naprawy łącznie (netto) 1 337,85
    VAT (Materiał) 23% 175,85
    VAT (Robocizna) 23% 131,86
    Koszt naprawy łącznie (brutto) 1 645,56
    Koszt naprawy kwota słownie: jeden tysiąc sześćset czterdzieści pięć zł, groszy 56/100

    Umówiłam się na naprawę samochodu z mechanikiem i poprosiłam o przelanie kwoty na mój rachunek bankowy. Otrzymałam kwotę netto. Zapytałam mailowo PZU dlaczego i w odpowiedzi otrzymałam poniższą informację:
    „Informujemy, iż odszkodowanie zostało wypłacone w kwocie netto, ponieważ do dnia dzisiejszego nie otrzymaliśmy od właściciela pojazdu oświadczenia czy jest płatnikiem podatku VAt i czy z tytułu naprawy przysługuje odliczenie VAT”
    Nie prowadzę działalności gospodarczej i nie bardzo wiem co to ma do rzeczy. Każda osoba prowadząca działalność gospodarczą podaje klientowi kwotę do zapłaty całkowitą (z podatkami ).
    Proszę o wyjaśnienie czy PZU nie powinno wypłacić kwotę stanowiącą koszt naprawy łącznie z podatkiem vat?
    Dziękuję z góry za wyjaśnienia.

    #6924
    Łukasz Leus
    • Dołączył: 27.04.2015
    • Liczba postów: 8

    Witam,

    W takiej sytuacji należy zastosować się do prośby PZU i przesłać oświadczenie o tym, że nie jest Pani płatnikiem VAT. Po zaakceptowaniu oświadczenia PZU powinno niezwłocznie dopłacić brakującą część odszkodowania.

     

    Pozdrawiam,

    Łukasz

Aby dodać odpowiedź, musisz się zalogować. Przejdź do rejestracji lub .

Powrót do działu
2 odpowiedzi - 1 z 2
Coś nie działa? Napisz do nas na akademia@mfind.pl

Statystyki forum

394 użytkowników

112 wątków

301 postów