problem z odszkodowaniem

  • #9311
    • Dołączył: 10.03.2016
    • Liczba postów: 0

    Witam. Jakiś czas temu narzeczony miał stłuczkę nie ze swojej winy. Wezwano policję, sprawca ukarany mandatem. Tego samego dnia szkoda została zgłoszona do ubezpieczyciela sprawcy,  narzeczony zgłosił też że wynajął samochód zastępczy. Pan z infolinii od razu zapytał jaką formę odszkodowania wybieramy czy wypłatę pieniędzy z kosztorysu czy na faktury za naprawę, ale logiczne że takiej decyzji nie podejmuje się nie wiedząc ile nam proponują. Dniem kolizji była sobota, zaś przedstawiciel firmy ubezpieczeniowej przyjechał już w poniedziałek. Naprawę wyliczył na dosyć niską kwotę, dlatego zdecydowaliśmy się na naprawę w serwisie na faktury. Następnego dnia (wtorek) samochód na lawecie został odwieziony do serwisu. W poniedziałek następnego tygodnia dostaliśmy informację, że serwis wyliczył szkodę na kwotę 5x wyższą niż zrobił to ubezpieczyciel i że kosztorys został już przesłany do ubezpieczyciela. Dziś narzeczony zadzwonił do ubezpieczyciela z pytaniem kiedy zostanie wydana decyzja czy zaakceptowali kosztorys czy nie, bo kończy mu się umowa na wynajem samochodu zastępczego i musi ją przedłużyć (oni powinni za to zwrócić pieniądze) na co Pan odpowiedział że to serwis za długo zwlekał z wykonaniem kosztorysu (czyli z góry mam założyć że nie będą chcieli zwrócić pieniędzy za wynajem auta) i dlaczego samochód nie jest jeszcze naprawiany?! Nie wiemy czy mamy czekać dalej aż podejmą jakieś decyzje czy odrazu wynająć kogoś kto będzie potrafił z nimi rozmawiać, żeby potem nie okazało się że na coś jest już za późno.

    #9320
    Dominika Grabek
    • Dołączył: 03.06.2014
    • Liczba postów: 20

    Dzień dobry,

    zgodnie z wytycznymi KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych ubezpieczyciel w każdym wypadku powinien indywidualnie rozpatrywać roszczenia o zwrot kosztów auta zastępczego z OC sprawcy. Poważnym argumentem po stronie Pani narzeczonego jest to, że nie miał on żadnego wpływu na to, w jakim czasie warsztat sporządzał kosztorys naprawy, ani na to, że ubezpieczycielowi długo schodzi z zaakceptowaniem kosztorysu. Jeśli ten warsztat został Państwu polecony przez ubezpieczyciela i należy do jego sieci naprawczej, to tym bardziej mają Państwo argumenty za zwrotem kosztów.

    Polecam teksty, w których opisujemy temat pojazdu zastępczego z OC:

    https://www.mfind.pl/akademia/abc-likwidacji/samochod-zastepczy-z-oc/

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/921506,samochod-zastepczy-z-ubezpieczenia-kiedy-ubezpieczyciel-zwroci-koszty.html

Aby dodać odpowiedź, musisz się zalogować. Przejdź do rejestracji lub .

Powrót do działu
2 odpowiedzi - 1 z 2
Coś nie działa? Napisz do nas na akademia@mfind.pl

Statystyki forum

356 użytkowników

107 wątków

285 postów