Volvo XC60. Historia hitu sprzedażowego Volvo

Warto zacząć od ważnego faktu, że Volvo XC60 jest najlepiej sprzedającym się autem tej marki w Polsce. Nie ma się czemu dziwić, bo samochód wiele potrafi, pięknie wygląda i wszystko ma. Pierwsza generacja tego średniej klasy crossovera typu SUV pojawiła się na rynku w 2008 roku. Od początku zrobiła na klientach bardzo dobre wrażenie swoją stylizacją i wyposażeniem.

W 2013 roku auto przeszło chyba tylko dla zasady, bo przecież bardzo dobrze wygladało, facelifting. Zmieniono wtedy przede wszystkim przód pojazdu z atrapą chłodnicy i reflektorami. Auto dostało 20-calowe alufelgi i przeprojektowane zegary. Natomiast w 2017 roku pojawiła się II generacja. Auto ma LED-owe światła w kształcie litery T, czyli tzw. młota Thora, a w środku wielki tablet do sterowania wszystkim. Ten niezawodny komputer na czterech kołach dostał tytuł Światowego Samochodu Roku 2018.

Volvo XC60. Przystojny i z klasą

Najpierw skupimy się na urodzie, bo to jednak zawsze najbardziej rzuca się w oczy. Pozostałe zalety dostrzegamy przecież dopiero po bliższym zapoznaniu się z obiektem zainteresowania. W porównaniu ze znacznie wcześniejszymi modelami Volvo, XC60 wygląda jak młody, przystojny milioner postawiony przy zaniedbanym, brodatym i kanciastym drwalu.

Volvo XC60 dostało od projektantów tak odważną stylizację, że nie pozostawia nikogo obojętnym. Jest duże, ma wszystkie zalety SUV-a, a jego karoseria wygląda bardzo dynamicznie. Tak, jakby auto rwało się do jazdy. Opływowe kształty wiele obiecują. Do tego dochodzą ciekawe światła przednie i tylne lampy, które zostały wkomponowane w klapę bagażnika. Auto na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie luksusowego, a jednocześnie silnego i nieco drapieżnego. Jego atrakcyjny wygląd i sportowy charakter bezczelnie uwodzą.

Volvo XC60. Wnętrze

Nie rozczarowuje także wnętrze samochodu. Od razu poczujemy w nim powiew luksusu. Materiały, z których wykonano środek, są bardzo dobrej jakości. Już w pierwszej generacji kokpit wygląda bardzo ciekawie z panelem do sterowania w kształcie spływającej kaskady. Doskonała mieszanka elegancji i nowoczesności – to wrażenie, które nas nie opuści, gdy wsiądziemy do auta.

Auto jest ergonomiczne, bo wszystkie przyciski obsługuje się intuicyjnie. Przy okazji Volvo gwarantuje funkcjonalność. Wokół kierowcy i pasażerów znajduje się mnóstwo dobrze zaprojektowanych schowków. Miejsca zaplanowano na tyle dużo, że Volvo XC60 śmiało może być autem rodzinnym, o ile ilość dzieci nie wymusza potrzeby kolejnej kanapy z tyłu. Bagażnik też spełnia oczekiwania, bo ma ponad 500 litrów pojemności, do tego w łatwy sposób się powiększa. No i można go zamknąć machnięciem nogi. Tylko czekać, aż za jakiś czas będzie się go otwierać i zamykać telepatycznie.

Volvo XC60 – technologia

Kto myśli, że sztuczna inteligencja to wymysł scenarzystów filmów science-fiction, nie docenia dzisiejszej techniki. Otóż Volvo XC60 to już zdecydowanie przykład auta, które wie lepiej. Auto jest tak naszpikowane systemami bezpieczeństwa, że naprawdę dba o kierowcę. Nawet nie ma co wspominać o nowoczesnym wyposażeniu, które posiada teraz każde nowe auto. Ale o tym, co Volvo potrafi dodatkowo, koniecznie trzeba powiedzieć.

Kiedy kierowca przez przypadek zjedzie ze swojego pasa, Volvo samo wróci na właściwą drogę. I nie będzie brutalnie wyrywało kierownicy. Co to, to nie, przecież to żaden furiat. Zrobi to taktownie i dyplomatycznie, tak, że nawet kierowca nie zdąży się obrazić, że ktoś go poprawia. Tak samo będzie w przypadku natrafienia na niespodziewaną przeszkodę. Volvo XC60 czuwa na zakrętach, na wzniesieniach, przy nagłym hamowaniu, dostosowuje prędkość do poprzedzającego pojazdu.

Oczywiście malkontenci mogliby od razu rzucić argumentem, że przecież to żadna nowoczesność, bo jeszcze nie tak dawno koń sam potrafił dowieźć zmęczonego woźnicę do domu i robił to również bezkolizyjnie. Ale nie gwarantował dodatkowej frajdy, którą jest system audio. To sprzęt takiej jakości, że zarówno miłośnikom filharmonii jak i dobrego szwedzkiego metalu po prostu żal wysiadać z auta.

Volvo XC60. Silniki

Dla tych, którzy lubią mieć w życiu wybór, Volvo przygotowało szeroką gamę silników. Wszystkie są niezawodne i bardzo dbają o środowisko. To kolejna z zalet modelu. Pierwsza generacja ma aż 4 silniki benzynowe o pojemności 2,0, dwa o pojemności 3,0 i największego smoka o pojemności 3,2. Moc zaczyna się w ich przypadku na 203 KM, a kończy na 306.

Z kolei silniki wysokoprężne to cztery jednostki 2,0 o mocy od 136 do 181 KM oraz największy 215-konny silnik 2,4 l. Okazuje się, że to duże auto przy odpowiedniej jeździe naprawdę potrafi być oszczędne. A silniki, jeśli porządnie depnąć i wcisnąć w podłogę pedał gazu, dogodzą miłośnikom dynamicznej jazdy.

Volvo XC60. Opinie użytkowników

Volvo genialnie się prowadzi, jest bardzo wygodne, ma dobrą widoczność. Idealnie sprawdza się w mieście, ale nie zawodzi też w terenie. Właściwie można by uznać, że to auto nie ma wad. Jest luksusowe, nowoczesne, doskonale wyposażone, świetnie zaprojektowane. Do tego dochodzi bezawaryjność i bezpieczeństwo w najlepszym wydaniu.

Ale niestety po przemyśleniu sprawy okazuje się, że jest jeden duży minus. Oczywiście cena samochodu. Zdecydowanie nie na kieszeń przeciętnego kierowcy. To auto daje wrażenie klasy premium, ale też wymaga od właściciela odpowiednio zasobnego portfela. Za to od początku potrafi spełniać zachcianki, bo każdy, decydując się na zakup, może sobie „skomponować” własne Volvo. Może wybrać, co auto ma mieć i dowolnie dobierać wyposażenie.

Jeśli ktoś ma Volvo XC60, na pewno nie narzeka na swój samochód. Narzekać mogą tylko ci, którzy nie mają funduszy na ten komputer na kółkach.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Volvo XC60?

Ubezpieczenie OC pojazdów mechanicznych jest warunkiem, by pojazd mógł legalnie poruszać się po drogach. Kiedy jesteśmy sprawcami wypadku, z OC wypłacane są odszkodowania dla ofiar. Obowiązkowe OC opłacamy co roku. Szukając korzystnej oferty OC powinniśmy kierować się głównie ceną, ponieważ według prawa każdy ubezpieczyciel w ramach OC musi oferować to samo.

Przygotowaliśmy dwa zestawienia przykładowych cen OC Volvo XC60 z 2012 roku z silnikiem benzynowym 2.0 dla doświadczonego i dla młodego kierowcy. Koszt ubezpieczenia OC Volvo XC60 będzie inny dla każdego kierowcy. Jest zależny od wieku i doświadczenia, historii ubezpieczeniowej a także miejsca zamieszkania. Tam, gdzie częściej dochodzi do wypadków, OC jest droższe. Młodzi kierowcy zawsze płacą wyższe OC niż doświadczeni. Najdroższa opcja to połączenie: młody kierowca + samochód z mocnym silnikiem.

Ile doświadczony kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Volvo XC60 z 2012 roku?

Nasz doświadczony kierowca ma 45 lat, żonę i dwoje dzieci, które podwozi do szkoły w drodze do pracy. Z rodziną wyjeżdża na weekendy i wakacje. Ma prawo jazdy od lat 20 i 60% zniżki. Przejeżdża około 4000 km rocznie.

Najtańsze OC oferuje AXA Direct dla kierowcy z Tarnowa. To nieduże miasto o spokojnym ruchu ulicznym, zatem stawka OC jest na przyzwoitym poziomie. Prawie 100 zł więcej zapłaci za OC Volvo XC60 mieszkaniec Opola.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin501 złAXA Direct
Opole543 złAXA Direct
Radomsko511 złAXA Direct
Tarnów454 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Volvo XC60 z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Volvo XC60 z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Opola:

Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Volvo XC60 z 2012 roku?

Nasz młody kierowca ma 26 lat i posiada prawo jazdy od lat pięciu. Dysponuje zniżką 20%. Potrzebuje samochodu na dojazdy do pracy i na weekendy. Rocznie przejeżdża około 6500 km.

Najmniej za OC Volvo XC60 z 2012 roku zapłaci młody mieszkaniec małopolskiego Tarnowa. Mieszkaniec Lublina musi wyasygnować ponad 300 zł więcej.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin1209 złLink4
Opole1082 złAXA Direct
Radomsko883 złAXA Direct
Tarnów882 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Volvo XC60 z 2012 roku dla młodego kierowcy z Radomska:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Volvo XC60 z 2012 roku dla młodego kierowcy z Tarnowa: