Volvo S40 – modele, generacje, historia
Pierwsza S40 zjechała z taśm produkcyjnych w 1995 roku. Auto zupełnie nie przypominało wcześniejszych wersji Volvo, które miały być przede wszystkim bezpieczne i proste, niekoniecznie interesujące designem. W konstrukcji S40 wykorzystano wiele ciekawych technologicznych rozwiązań. A po face liftingu zmieniono mu delikatnie stylizację, wprowadzono bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach wysokoprężnych, większe tarcze hamulcowe, a także poprawiono układ kierowniczy i zawieszenie.
Druga generacja tego modelu była produkowana pomiędzy 2004 a 2012. Jej historia zaczyna się w 1999 roku, gdy Ford zapowiedział, że zbuduje w Szwecji nowy kompakt w oparciu o płytę podłogową wyciągniętą z Focusa, którą już miał dokładnie sprawdzoną. I tak oto powstała kolejna generacja S40. Mimo, iż widać w nim przypływ stylistyki zza wielkiej wody, to samochód jest naprawdę ładny i poprawny. Nie szokuje odbiorców, jest elegancki, prestiżowy i nie opatrzył się pomimo upływu lat.
Jeżeli chodzi o silniki napędzające kompakt Volvo, to diesle 1.6 oraz 2.0 są żywcem wyciągnięte z fabryk koncernu PSA. Jednak te pięciocylindrowe są już wytworem Volvo i przy pojemności 2.0 mają moc 150 oraz 177 KM, a przy 2.4 mogą się pochwalić 180 końmi pod maską. S40 jest dość duże i ciężkie, ale wszystkie jednostki dają radę. Volvo mknie żwawo na trasie, a im większa pojemność, tym większa radość z jazdy. Jeśli chodzi o eksploatację, to niestety silniki wysokoprężne bywają zawodne, dlatego lepszym wyborem jest benzyna. Przy czym należy pamiętać, że pięciocylindrowy silnik to zabawka dla tych z zasobniejszym portfelem.
Volvo S40 – opinie, wady i zalety
S40 jest samochodem o nienagannym wyglądzie, który się nie starzeje, pojazdem o wysokiej kulturze zawieszenia i właściwościach jezdnych oraz bogatym wyposażeniu. Jednocześnie jest to samochód raczej bezawaryjny, a jeśli coś już się złego przydarzy, to raczej drobne usterki niż większe awarie. I nie drenują one portfela użytkownika w wersjach 4-cylindrowych.
Zawieszenie w S40, przeniesione z Focusa dwójki, stanowi zaraz po bezpieczeństwie jeden z największych plusów tego samochodu. Co ciekawe, auto sprawia wrażenie dużego z zewnątrz, tymczasem w środku nie mamy zbyt dużo miejsca, a szczególnie odczują to osoby siedzące z tyłu. Do bagażnika też zbyt dużo nie wsadzimy, bo ma pojemność 404 litrów.
Wielokulturowość ma pozytywne aspekty. Każdy oferuje to, co ma najlepszego, a powstaje z tego atrakcyjna i wartościowa mieszanka. Przynajmniej tak się na szczęście stało w przypadku tego szwedzko-amerykańskiego produktu, czyli Volvo S40.
Volvo S40 – cena
Volvo S40 I generacji (1995-2004) to wydatek od kilku do maksymalnie 10 000 zł. Nieco wyższa jest cena modeli II generacji (2004-2012). Tutaj za najstarsze Volvo S40 zapłacimy ok. 6 000 zł – 7 500 zł. Z kolei model z roku 2012 może nas kosztować nawet 30 000 zł.
Volvo S40 – ubezpieczenie
Nie musi być drogo – wystarczy skorzystać z porównywarki ubezpieczeń mfind, która szybko i bezproblemowo w ciągu kilku minut wyliczy dla nas najtańsze OC.
Ile za OC Volvo S40 z 2012 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Doświadczony kierowca, dla którego skalkulujemy cenę polisy OC, ma prawo jazdy od 2001 roku. Jeździ Volvo S40 z 2012 roku. Jego historia ubezpieczeniowa mogłaby trafić do Sèvres jako wzorzec prawidłowej jazdy. Żadnych uchybień, szkód, zero skłonności do brawury. To zrozumiałe – codziennie wozi dzieci do przedszkola. Ubezpieczyciele lubią takich kierowców i oferują im korzystne zniżki. Nasz kierowca może liczyć na najwyższą, wynoszącą 60%. W każdym mieście zapłaci inną stawkę, ponieważ TU analizują statystyki wypadków i tam, gdzie zdarza się ich więcej, OC jest wyższe.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Ciechocinek | 475 zł | mtu24.pl |
Zamość | 450 zł | mtu24.pl |
Katowice | 512 zł | AXA Direct |
Szymbark | 492 zł | mtu24.pl |
Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC Volvo S40 z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Ciechocinka:
Inne propozycje ubezpieczenia OC Volvo S40 z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Szymbarku:
Ile za OC Volvo S40 z 2012 roku zapłaci młody kierowca?
Młody kierowca zawsze zapłaci wyższą stawkę OC niż doświadczony. W budżecie młodego człowieka to niemały wydatek, ale zapłacić trzeba. Zawsze warto jednak skorzystać z porównywarki ubezpieczeń mfind, ponieważ szybko i sprawnie wyliczy najtańsze OC na podstawie naszych danych.
Miasto | Stawka OC | U kogo najtaniej |
Ciechocinek | 1163 zł | AXA Direct |
Zamość | 1211 zł | Ergo Hestia |
Katowice | 1385 zł | AXA Direct |
Szymbark | 1205 zł | AXA Direct |
Inne propozycje ubezpieczenia OC Volvo S40 z 2012 roku dla młodego kierowcy z Zamościa:
Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Volvo S40 z 2012 roku dla młodego kierowcy z Katowic:
Podsumowanie
- Volvo S40 to szwedzki samochód osobowy klasy kompaktowej.
- Samochód produkowano w latach 1995-2012.
- Auto jest ciekawe stylistycznie i bardzo funkcjonalne.
- Doświadczony kierowca z pakietem zniżek 60% za OC Volvo S40 z 2012 roku zapłaci od 450 zł w Zamościu do 512 zł w Katowicach.
- Młody kierowca za OC Volvo S40 z 2012 roku zapłaci od 1163 zł w Ciechocinku do 1385 zł w Katowicach.
Autor artykułu: Dorota Smoleń
Dorota Smoleń - redaktorka i dziennikarka pisząca do Internetu i prasy od 20 lat, koordynatorka akcji charytatywnej "Macierzyństwo bez lukru"
Dodaj komentarz