Volkswagen Touran. Historia modelu

Volkswagen Touran to samochód osobowy typu minivan produkowany od 2003 roku przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG. Po tym, jak producenci zorientowali się, że jednak czegoś im brakuje w gamie, postawili na tej samej płycie co Golfa V, Audi 3 czy Octavię dużą paczkę blachy.

Faktycznie na początku auto tak trochę wyglądało. Wreszcie ktoś wpadł na pomysł, żeby popracować nad Touranem stylistycznie.

Seksownego Francuza z niego nie zrobiono, ale po liftingu trochę mu się poprawiło. W 2006 w modelu zmieniono przednie i tylne reflektory, grill oraz zderzak. Pomyślano też o wersji terenowej Cross z większym prześwitem. Auto na początku było toporne pod względem wizerunku. Ale miało być solidne, funkcjonalne i oferować mnóstwo przestrzeni dla dużej rodziny. A do tego bezpieczne i trwałe, bo ma karoserię w całości wykonaną ze stali i to w dużej części ocynkowanej. Rzadkość w czasach taniego plastiku na drodze, a i rdza nie wbije w niego zębów.

Volkswagen Touran –  przede wszystkim praktyczny

Wiadomo, że solidność, poczucie bezpieczeństwa, czy wygoda są ważne. Ale co się najbardziej rzuca w oczy? Oczywiście uroda. Producenci postanowili wiec uczynić naszego minivana nieco przystojniejszym. Poprawiło mu się już po pierwszym faceliftingu. Jednak na poważnie wzięto się za niego w 2010 roku.

Jedni twierdzą, że był to głęboki facelifting, a inni, że na rynek weszła wtedy po prostu II generacja pojazdu. Zmodernizowano wówczas cały przedni i tylni pas pojazdu. Pojawiły się zmiany w światłach, wyglądzie atrapy chłodnicy, zmieniły się też zderzaki oraz pokrywa bagażnika.

Wyszedł z tego przerośnięty Golf z tego samego szablonu, co reszta aut od VAG, ale faktycznie Touran zyskał na atrakcyjności. Z kolei już bez żadnych wątpliwości można stwierdzić, że od 2015 roku produkowana jest najnowsza generacja Tourana.

Volkswagen Touran. Wnętrze

Wnętrze minivana wygląda, jakby ktoś przeszedł przez magazyn Volkswagena i powyciągał różne znane z innych aut producenta elementy, żeby skomponować całość. Ale oczywiście dzięki temu deska rozdzielcza jest łatwa w obsłudze i funkcjonalna. Niestety można się poczuć rozczarowanym, bo w aucie z nawigacją po raz kolejny przekonujemy się, że niemieckie auta nie chcą do nas mówić po polsku. No i plastiki mogą trochę trzeszczeć po latach, ale to akurat robią w uniwersalnym języku wszystkich plastików świata. Jeśli chodzi o bogactwo wyposażenia auta, to model z 2011 roku w swoim standardzie ma systemy ABS i ESP, Isofix, ASR, ponadto 6 poduszek powietrznych, tempomat, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, światła do jazdy dziennej oraz Light Assist. Wiadomo, że im droższa wersja, tym więcej dodatków.

Volkswagen Touran – informacje praktyczne

To zdecydowanie największy atut Volkswagena Tourana. W wersji dla pięciu osób w środku można się poczuć komfortowo jak na domowej kanapie przed telewizorem. Fotele są bardzo wygodne, a miejsca jest mnóstwo zarówno na fotelach z przodu, jak i tylnej kanapie.

Skoro minivan to z definicji auto rodzinne, to oczywiście w Touranie istnieje możliwość, aby z tyłu pojawił się trzeci rząd siedzeń. Od tego też zależy pojemność bagażnika. Jeśli auto potrzebne nam jest na pięć osób, wtedy mamy bagażnik prawie jak naczepę tira. 695 litrów pojemności to przecież sporo. W takim bagażniku zmieści się nie tylko damska torebka, ale prawie cała garderoba damy. Z kolei jeśli jednak chcemy mieć 7 miejsc, bagażnik maleje do symbolicznych 121 litrów. Wreszcie opcja ciężarowa – składamy siedzenia i mamy 1900 litrów.

Volkswagen Touran – silniki

Wybór silników w Touranie może nie powala, ale jednak można trochę pomarudzić. Wśród jednostek benzynowych można się zdecydować na pojemność 1.4 (dzięki turbosprężarce o mocy 140 lub 170 KM) oraz 1.6 (102 lub 115 KM), które może nie jest szczególnie ospałe, ale na wyścigi też się nie nadają. Mocniejszy, dynamiczny silnik ma pojemność 2.0 litra i moc 150 KM.

Jeśli chodzi o jednostki diesla to dużą popularnością cieszy się pojemność 1.9 litra o różnej mocy – od 90 do 105 KM. Silnik ten jest chyba najczęściej wybierany przez nabywców minivana. Do tego dochodzi dwulitrowy silnik TDI o mocy 140 lub 170 KM. To naprawdę dynamiczna maszyna i na dodatek nie do zdarcia. W dieslu Touran potrafi być bardzo oszczędny jak na taki duży i ciężki samochód. Na 100 km spala ok. 6 litrów. W benzynie natomiast zużycie paliwa zaczyna się od 7 litrów w górę.

Volkswagen Touran- opinie

Volkswagen Touran jest nie tylko bardzo wygodny, przestronny i funkcjonalny, ale po prostu świetnie się nim jeździ. Jego mocna strona to zawieszenie. Samochód jednocześnie dobrze się sprawuje zarówno w mieście, jak i na dłuższych trasach. Na zakrętach słucha kierowcy i komfortowo się prowadzi. Do zalet samochodu należy też wliczyć świetną widoczność.

Jeśli chodzi o problemy z Touranem, to zdarzają się w nim awarie turbosprężarek, pękają głowice w silnikach 2.0 TDI i jak zwykle w przypadku diesli lepiej unikać aut z filtrem cząstek stałych. Zdarzają się też problemy z elektrycznym wspomaganiem kierownicy. W aucie przecierają się kable i może wysiąść klimatyzacja. Jednak wszyscy wiedzą, że auta z wielkiej rodziny Volkswagena mogą w razie awarii liczyć na w miarę tanie i bardzo łatwo dostępne części zamienne.

Nowy „samochód dla ludu” kosztuje 100 tys., więc nie do końca jest on dostępny dla polskiego ludu. Jednak Tourana z 2011 roku można śmiało kupić już za 30 tys. i mniej. A naprawdę warto dla wyjątkowej przestronności i funkcjonalności. Opinie mówią, że trzyma się dobrze i jeszcze sporo pojeździ.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Volkswagen Touran z 2011 roku?

Ubezpieczenie OC, obowiązek, którego dopełnienie leży po stronie każdego kierowcy, bywa bolesny, gdy trzeba wyskoczyć z kilkuset złotych. Aby ból był mniejszy, rekomendujemy skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. Tu każdy kierowca bez względu na wiek, płeć, doświadczenie i poglądy polityczne znajdzie najlepsze, czyli najtańsze, ubezpieczenie OC.

Ile za ubezpieczenie OC Volkswagen Touran z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od osiemnastu lat, a ostatnich siedmiu latach nie odnotowano żadnej stłuczki na jego koncie. Przysługuje mu 60% zniżki. Jest kierowcą godnym zaufania, m.in. dlatego, że ma dwoje dzieci, które codziennie odwozi do szkoły.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Ełk470 złLink4
Jasło405 złLink4
Ozorków465 złAXA Direct
Połczyn-Zdrój445 złLink4

Inne oferty ubezpieczenia OC dla doświadczonego kierowcy z Ełku:

Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC dla doświadczonego kierowcy z Jasła:

Ile za ubezpieczenie OC Volkswagen Touran z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze zapłaci za OC ok. dwa razy więcej niż jego doświadczony ojciec lub dziadek. Winę za to ponosi ogół młodych kierowców. Jak podają policyjne statystyki, młodzi jeżdżą nieuważnie, brawurowo, mają za dużo przekonania o własnych możliwościach i za mało pokory. Tej nabywa się z wiekiem. Z wiekiem (i doświadczeniem) przybywa także zniżek. W tej chwili nasz młody kierowca ma 20% zniżki za bezszkodową jazdę.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Ełk681 złAXA Direct
Jasło626 złAXA Direct
Ozorków896 złmtu24.pl
Połczyn-Zdrój751 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Volkswagen Touran z 2011 roku dla młodego kierowcy z Ozorkowa: