Volkswagen Polo IV – zalety, wady, dane techniczne

Od 2001 Volkswagen Polo całkowicie zmienił swoje oblicze. W porównaniu z ascetyczną i sprawiającą wrażenie takiej trochę „od siekiery” III generacją, Polo wykonało skok cywilizacyjny. Zwłaszcza widoczne to było po liftingu. Na trzydzieste urodziny Polo dostało nowe przednie reflektory, atrapę chłodnicy, zderzaki oraz klapę bagażnika. Powiększono też całe auto i wzbogacono mu wyposażenie. W tym samym roku poszerzona została gama silników, z których najczęściej wybierano jednostkę 1.4 o mocy 80 KM. Niestety znacznie poprawiona estetyka nie poszła w parze z bezawaryjnością. Użytkownicy narzekają na niską jakość użytych materiałów i usterki instalacji elektrycznej.

Volkswagen Polo V – zalety, wady, dane techniczne

Wreszcie ten samochód mógł się naprawdę podobać, ponieważ nie wyglądał już jak mniejszy brat golfa. Sprawiła to zwarta sylwetka, stylistycznie przypominająca Scirocco, o ostrych liniach karoserii i z naprawdę udanym przodem. Skończył się etap: „Znowu kolejne Polo…”, a zaczął się: „Oooo, to nowe Polo? Naprawdę?”. W 2010 r. został okrzyknięty Samochodem Roku w Europie i na świecie. Obiektywnie rzecz biorąc – co tu dużo mówić – ładny jest! Polówka, zwana pieszczotliwe „woldzwagenem”, ma swoich fanów, tak samo zresztą jak popularny Golf.

Volkswagen wykorzystał w konstrukcji auta płytę podłogową używaną w A1, Ibizie IV oraz Fabii III. Co do wnętrza, to również widać dużą poprawę: jest przestronne, a siedzenie w wygodnych fotelach to przyjemność. Bogate wyposażenie, oczywiście jak na miejskie auto, wysoko podniosło poprzeczkę dla konkurencji. Wrażenie robią diodowe reflektory, aktywny tempomat czy system automatycznego hamowania.

Jeśli chodzi o silniki, to oferta jest bogata, chociaż tak jak w przypadku innych modeli VW należy albo uważać na silniki z oznaczeniem TSI (niezależnie czy to pojemności 1.2 czy 1.4), albo w ogóle ich unikać z uwagi na wadliwe napinacze łańcuchów rozrządu, które mogą doprowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika. Również słabo jest z turbiną oraz wtryskiwaczami. Na domiar złego w Polo zdarzają się problemy z elektroniką sterującą silnikiem.

Z opinii użytkowników wynika, że wersja 1.4 w benzynie daje przyzwoite osiągi, zachowując stosunkowo niskie spalanie i koszty eksploatacji.

Z silników wysokoprężnych polecić można wersję 1.6, ale trzeba uważać na jakość paliwa, ponieważ wtryskiwacze w tym silniku nie znoszą słabej jakości oleju napędowego.

Wiele osób przychylnie wypowiada się na temat VW Polo i jego posiadacze w zdecydowanej większości kupiliby to auto ponownie. Samochód pieszczotliwie zwany „polówką” postawił innym modelom poprzeczkę bardzo wysoko, a sam wyśmienicie sobie radzi z upływem czasu i kilometrów.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Volkswagena Polo?

Składka ubezpieczenia OC, obowiązkowa dla każdego posiadacza pojazdu mechanicznego, wyliczana jest indywidualnie na podstawie różnych danych, m.in. mocy silnika i rocznika pojazdu, kierowcy, jego zniżek za bezszkodową jazdę (lub zwyżek, jeśli ma na koncie stłuczkę bądź wypadek), a także miejsca zamieszkania – w mniejszych miejscowościach, gdzie wypadki i stłuczki zdarzają się rzadziej, OC jest tańsze, a tam, gdzie ruch samochodowy jest większy i tym samym wzrasta ryzyko wypadku – ceny OC są wyższe. Zakres OC jest regulowany ustawą, stąd szukając ubezpieczenia OC warto kierować się przede wszystkim ceną – naprawdę nie ma sensu przepłacać. Gdzie znajdziemy tanie ubezpieczenie OC Volkswagena Polo? Nie trzeba szukać daleko – polecamy naszą porównywarkę ubezpieczeń https://www.mfind.pl/ubezpieczenie-oc-ac/kalkulator-oc-ac. Wpisujemy podstawowe dane i w ciągu kilku minut otrzymujemy kilkanaście ofert do wyboru.

Przy pomocy naszej porównywarki wyliczyliśmy stawki OC dla doświadczonego i młodego kierowcy z czterech polskich miast.

Ile za ubezpieczenie OC Volkswagena Polo zapłaci doświadczony kierowca?

Wyliczyliśmy stawkę ubezpieczenia OC Volkswagena Polo dla doświadczonego kierowcy, ojca dwójki dzieci, który prawo jazdy ma od 17 lat. Przysługuje mu maksymalna 60% zniżka za bezszkodową jazdę.

Jeśli kupi Volkswagena Polo V generacji z 2009 roku, w zależności od tego, gdzie mieszka, zapłaci różne stawki ubezpieczenia OC:

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin494 złAxa Direct
Katowice530 złLink4
Tarnów404 złBenefia
Zakopane453 złLink4

Inne oferty ubezpieczenia OC Volkswagena Polo z 2009 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

 

 

Pozostałe stawki ubezpieczenia OC Volkswagena Polo z 2009 roku dla doświadczonego kierowcy z Katowic:

 

Ile za ubezpieczenie OC Volkswagena Polo zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze płaci więcej za ubezpieczenie OC niż osoby doświadczone za kierownicą. Mamy kilka podpowiedzi, jak można zaoszczędzić na OC, pisaliśmy o nich w artykule . Warto zaznaczyć, że zaniedbanie obowiązku ubezpieczeniowego to nie jest sposób na oszczędności, tylko lekkomyślność, która może bardzo drogo kosztować: osoby, które spowodowały wypadek bez ważnej polisy OC, uwikłane są w długi do końca życia. Wszak koszty spowodowania wypadku to nie tylko cena naprawy uszkodzonego samochodu, ale często długa rehabilitacja a niekiedy i wypłacanie osobie poszkodowanej renty do końca życia.

Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie dla swojego „woldzwagena”? Kierowca, dla którego przygotowaliśmy kalkulację, ma prawo jazdy od czterech lat, przysługuje mu 20% zniżki. Jest singlem, samochodem jeździ do pracy i na weekendy ze znajomymi. Jego samochód to Volkswagen Polo IV z 2007 roku.

 

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin830 złAXA Direct
Katowice874 złAXA Direct
Tarnów710 złAXA Direct
Zakopane906 złAviva

 

Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC Volkswagena Polo z 2007 roku dla młodego kierowcy z Tarnowa:

 

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Volkswagena Poloz 2007 roku dla młodego kierowcy z Zakopanego: