Wielu z nas pamięta ten oryginalny legendarny samochód. Chodzi oczywiście o Volkswagena Typu 1 znanego szerzej pod nazwami Volkswagen Beetle lub Garbus. Był on samochodem, który pobił wiele rekordów. Produkowany rzeczywiście jako „samochód dla ludu”, czyli tani, trwały i funkcjonalny zmotoryzował z powodzeniem rynek zachodnioeuropejski.

Volkswagen Beetle. Ożywić legendę

Garbus okazał się najdłużej produkowanym samochodem w historii, ponieważ zjeżdżał z taśm w latach 1938 – 2003. Przez te 65 lat pojawiło się na rynku ponad 21 milionów tych sympatycznie wyglądających aut. W 1997 roku producent wpadł na pomysł reaktywacji modelu na nowych zasadach, więc pojawił się Volkswagen New Beetle. Z kolei od 2011 roku produkowany był jego następca VW Beetle – kompaktowy samochód osobowy segmentu C. Niestety w 2019 roku produkcję zakończono bez przewidywanego następcy. Ale nie czarujmy się, przecież nic tak dobrze nie robi żywej legendzie jak właśnie śmierć…

Volkswagen Beetle – stylistyka

Najważniejsza informacja dotycząca stylistyki najnowszej wersji „żuczka” to fakt, że nawiązuje on do wyglądu starego, dobrego Volkswagena Garbusa. Ale to nawiązanie nie byle jakie, ponieważ projekt nadwozia VW Beetle wyszedł spod ręki samego Ferdinanda Porsche. Za obecny wygląd odpowiada inna sława w tej dziedzinie – Walter de Silva. Oprócz wersji podstawowej pojawiły się na rynku kabriolet oraz limitowana wersja GSR, która wygląda jak kultowy Garbus z lat 70-tych.

Auto w stosunku do poprzedników zyskało kilka centymetrów na długość i szerokość. Jednak nisko poprowadzona i wygięta linia dachu nadaje mu niepowtarzalny charakter. Bardzo dobrze wyglądają też wyraziste przetłoczenia na masce, a przede wszystkim masywne, odstające nadkola. Do tego producent dodaje specjalne felgi nawiązujące do oryginalnego wyglądu kół Garbusa. Ciekawie prezentuje się też spojler dostępny w niektórych egzemplarzach. To wszystko sprawia, że na fali oldschoolowej mody na legendarne samochody Beetle doskonale sprawuje się jako model retro.

Wnętrze – Volkswagen Beetle

Jednak efekt retro kończy się na zewnętrznym wrażeniu, bo w środku auta jest już zupełnie nowocześnie. Trzydrzwiowy VW Beetle jest przeznaczony dla 4 osób i to raczej nie na długie, wyczerpujące trasy. W ogóle miejsca w tym maleństwie jest zadziwiająco dużo. Jednak o ile z przodu można jechać rzeczywiście wygodnie, to na tylnej kanapie szału nie ma. Wyposażenie wnętrza kojarzy się z innymi modelami Volkswagena, jednak jest też rys indywidualny „chrabąszcza”. Otóż deska rozdzielcza samochodu jest wykonana po części z materiału w tym samym kolorze co jego nadwozie, czyli jest zielone albo żółte. Sprawia to sympatyczne i radosne wrażenie. Do tego zegary mają nieco inny kształt niż w innych modelach producenta.

Za to przed pasażerem zamontowano schowek retro. Co prawda nic się tam nie mieści, ale najważniejszy jest urok legendy. Z kolei pozostałe schowki w aucie są pomysłowo usytuowane i funkcjonalne. Bagażnik ma dość niewygodny i wysoki próg załadunkowy, ale za to przyzwoitą jak na tak małe auto pojemność 310 litrów.

Volkswagen Beetle – wyposażenie

Retro maluch sprzedawany był w kilku wersjach wyposażeniowych. Weźmiemy pod uwagę najbardziej popularną z nich, która okazuje się nieźle naszpikowana nowoczesnością. Volkswagen Beetle w standardzie oferuje m.in.: tempomat, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, regulowane i podgrzewane fotele, elektrycznie podnoszone szyby.

Całością steruje komputer pokładowy, a auto ma też niezły zestaw audio. Do tego cały zestaw systemów dbających o bezpieczeństwo: asystent hamowania, ESP, ABS, EBV, zestaw poduszek powietrznych. VW Beetle potrafi też zadbać o komfort użytkowników, bo oferuje klimatyzację Climatronic, wspomaganie, a dla stylowych matek uchwyt Isofix do zamontowania fotelika.

Silniki Volkswagen Beetle

Jak w każdym volkswagenie, tak i w Garbusie mamy do czynienia ze sporym wyborem silników. Wśród jednostek benzynowych dostępnych na początku produkcji modelu najmniejsza pojemność to 1.2 TSi o mocy105 KM. Nieco większy i znacznie mocniejszy silnik to 1.4 TSi generujący moc 160 KM. I wreszcie pozostaje spora jednostka 2.0 TSi o mocy 200 KM, która dosłownie wyrywa to małe autko z butów.

W dieslu mamy do wyboru silniki 1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 140- konny o pojemności 2.0 TDI. Niestety ten niewielki samochód ma spory apetyt na paliwo. W benzynie pali od 6,3 litrów na 100 km w górę. Lepiej wypadają jak zwykle diesle. Mniejszy potrzebuje ok. 5,4, a większy ok.6,7 litrów oleju napędowego.
Volkswagen Beetle – opinie

Wiadomo, że auto w swoich pastelowych wersjach nadwozia to idealny samochód dla kobiet. Właściwie aż się prosi, by mu dokleić rzęsy nad lampami i pomalować grill szminką. Czy jednak prawdziwy macho musi się wstydzić, wsiadając do nowego Garbusa? Absolutnie nie – auto jest dostępne w kolorach i dodatkach, zwłaszcza w wersji GSR, które sprawiają, że facet będzie wyglądał w tym stylowym aucie naprawdę męsko. Należy tylko ubolewać, że nie jest to niestety w tym momencie „samochód dla ludu”. Koszt zakupu nowego egzemplarza oscylował wokół 80 tys. zł.

Niby słodka zabaweczka, ale droga. I dalej cena legendy na rynku wtórnym jest dość wysoka. Jednak Beetle to nie tylko wygląd, ale i charakter. Samochodem bardzo dobrze się jeździ, a zawieszenie radzi sobie świetnie nawet w przypadku mocniejszych silników. Problemem może być ciekawie wyglądający spojler, z którego do bagażnika leje się woda, kiedy otworzymy klapę po deszczu. Jeśli coś się psuje, to raczej elektronika. Wadą auta może być także słaba widoczność z tyłu. Jednak wobec urody i ponadczasowości Garbusa, to drobiazgi.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Volkswagen Beetle?

Karoseria VW Beetle jest różowa i wesoła. Jednak przestaje być tak różowo i przyjemnie, gdy nadchodzi moment opłaty składki OC. Ubezpieczenie to jest obowiązkowe dla każdego właściciela pojazdu mechanicznego. Cena polisy może być sporym wydatkiem. W jaki sposób można znaleźć najkorzystniejszą dla siebie ofertę? Najlepiej skorzystać online z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. Dla porównania obliczyliśmy wysokość składki dla doświadczonego oraz młodego kierowcy. Ile zapłaci za OC kierowca z Wasilkowa na Podlasiu, Krzywczy na Podkarpaciu, Piławy Górnej na Dolnym Śląsku oraz Ostromic na Pomorzu Zachodnim? Sprawdźmy.

Ile za OC Volkswagen Beetle z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Doświadczony kierowca, posiadacz Volkswagen Beetle z 2011 roku, ma prawo jazdy od 18 lat. W ciągu ostatnich siedmiu lat nie spowodował żadnej szkody komunikacyjnej, zatem może liczyć na duże zniżki na OC, aż 60%. Na jaki wydatek z tytułu OC powinien się przygotować?

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Krzywcza426 złBenefia
Ostromice450 złmtu24.pl
Piława Górna472 złAXA Direct
Wasilkowo445 złBenefia

Przykładowe oferty OC Volkswagen Beetle z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Piławy Górnej:

Ile za OC Volkswagen Beetle z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Dla młodego kierowcy, dla którego śliczny Garbusek jest spełnieniem marzeń, marzeniem jest na pewno także tanie OC. Tym bardziej, że początkujący kierowca musi zazwyczaj sporo zapłacić, bo nie ma zniżek. Na wysokość składki składa się także pojemność silnika i ryzyko spowodowania wypadku. Jak więc szukać oszczędności? Na pewno najlepsze wyjście z sytuacji to skorzystanie z porównywarki mfind.pl.

Nasz młody kierowca to singielka z prawem jazdy od czterech lat i 20% zniżką na OC. Ile zapłaci za OC Garbuska z 2011 roku?

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Krzywcza927 złmtu24.pl
Ostromice695 złAXA Direct
Piława Górna698 złAXA Direct
Wasilkowo632 złAXA Direct

Inne propozycje OC Volkswagen Beetle dla młodego kierowcy z podkarpackiej Krzywczy: