Toyota Rav 4. Premiera hitu

Czas płynie nieubłaganie – kto by pomyślał, że pierwszy model RAV4 pojawił się już tak dawno temu – w 1994 roku. Nikt nie przypuszczał wtedy, że za kilkanaście lat auta typu SUV będą cieszyć się taką ogromną popularnością. A wszystko zaczęło się od zupełnie niewinnego eksperymentu. Japończycy zaprezentowali lekki pojazd terenowo-rekreacyjny bazujący na płycie podłogowej Corolli. Zaprojektowano go jako alternatywę dla większych terenówek, które produkowano już na ramach. Z założenia miało być to małe auto, które poradzi sobie w terenie dzięki wymiarom, napędowi na wszystkie koła wraz z blokadą mechanizmu różnicowego oraz zwiększonemu prześwitowi w stosunku do samochodów konwencjonalnych. Jako że Japończycy sami nie wiedzieli, czy projekt się przyjmie, zaproponowali dla niego tylko jeden silnik – 129 konną jednostkę o pojemności 2 litrów. Maluch, bo tak go można określić, miał 3,74 m długości w wersji trzydrzwiowej, 1,695 m szerokości i bagażnik tak mały, że w sumie można go przemilczeć. Wymiary te są drastycznie mniejsze niż w przypadku popularnej teraz IV generacji modelu. Jednak japońscy projektanci niepotrzebnie się obawiali, ponieważ auto stało się hitem na motoryzacyjnym rynku i trwa na nim z powodzeniem do dziś.

Toyota Rav 4. Klasyka gatunku

Od debiutu Toyota RAV4 zdążyła wyewoluować z miejskiego samochodu przez auto kompaktowe aż do SUV-a klasy średniej. Zmiany te jednak wyszły jej tylko na dobre. Nie tylko, że nie straciła fanów, ale umocniła swoją pozycję na liście motoryzacyjnych przebojów wszech czasów. RAV 4 IV generacji zaprezentowany w 2012 roku urósł znacznie w porównaniu z pierwowzorem – o 865 mm, a w barach poszerzył się o 150 mm, co jest różnicą kosmiczną w porównaniu ze skromnymi początkami. Licząc w sumie, ma obecnie 4605 mm długości i 1845 mm szerokości – czyli w sumie niezły kawał auta. Stało się tak przez fakt, iż IV generacja samochodu została oparta o płytę podłogową modelu Avensis. Zgodnie z przyjętą przez Toyotę stylistyką, RAV4 nawiązuje wyglądem do innych modeli producenta – przód przypomina Toyotę Avensis, a tył Toyotę Auris. Połączenie to natomiast tworzy atrakcyjną i mającą wiele zalet całość. Ale czy jest coś złego w tym, że chwytliwy przebój tworzy się ze sprawdzonych i popularnych elementów?

Toyota Rav 4. Przebojowe wyposażenie

Standardowe wyposażenie samochodu nie rozczarowuje. Kierowca ma do dyspozycji poduszki powietrzne, kamerę cofania, spory 6,1-calowy wyświetlacz, ESP, automatyczną klimatyzację, elektryczne sterowanie szyb, lusterek i tempomat. Oczywiście wymagający klienci mogą sobie zażyczyć do tego jeszcze kilka bajerów. W 2015 producenci po raz kolejny udoskonalili swój model, któremu przeprojektowano zderzaki, atrapę chłodnicy i nadano nowy kształt przednich i tylnych świateł. Zmiany dotyczą także wnętrza, bo deska rozdzielcza zyskała ekran TFT. RAV4 otrzymała także pakiet Toyota Safety Sense P, który ma do dyspozycji kamerę i radar. Czyli ostatnio wypuszczona na rynek wersja hitu stała się jeszcze bardziej atrakcyjna i nowoczesna.

We wnętrzu auta dominuje plastik, mimo iż półka na środku deski rozdzielczej została obszyta skórą. Z tą półką do sterowania klimatyzacją wiążą się pewne problemy natury ergonomicznej, ponieważ pod nią znajdują się wejścia USB, przełączniki oraz miejsce na telefon, więc trochę trudno pod nią manewrować. I to już koniec marudzenia. A wracając do pozytywów, warto zauważyć, że kierownica RAV4 leży dobrze w dłoniach, a miejsca dla kierowcy jest naprawdę sporo. To samo dotyczy pasażera z przodu i osób podróżujących na tylnej kanapie. Bagażnik auta również może pochwalić się słusznymi rozmiarami, bo liczy sobie 547 litrów pojemności. Więc może by tak rzucić wszystko, spakować rzeczy do tego bagażnika i wyjechać w Bieszczady?… Pakować się będzie łatwo, bo nowością w „czwórce” jest zamykanie tylnej klapy – poprzednio otwierana jak drzwi, od czwartej generacji otwiera się już ku górze.

Czytaj również: 

SUV-y opanowały europejskie drogi – czy warto kupić SUV -a?

 

Toyota Rav 4. Siła przeboju

Toyota RAV4 to nie tylko duże, ale przede wszystkim silne, przebojowe auto. Silniki, jakie Toyota zaproponowała do tej wersji, to między innymi benzynowa jednostka 2.0 Valvematic o mocy 151 KM czy dwa diesle 2.0 D-CAT 124 KM oraz 2.2 D-CAT 150 KM. Czyli jest moc. A skoro tak, to w kwestii spalania musimy być przygotowani może nie na wszystko, ale na pewno na wiele. Oznacza to około 9 litrów na 100 km w przypadku benzyny oraz między 6,1 a 8,5 litra w zależności od dynamiki jazdy i wersji silnika w dieslu.

Sama jazda RAV „czwórką” łączy wielką frajdę z poczuciem bezpieczeństwa. Pojawił się bowiem nowy system napędu na cztery koła czyli Integrated Dynamic Drive System, który w normalnych warunkach drogowych napędza tylko przednią oś, aby oszczędzać paliwo, ale gdy tylko warunki się pogorszą, system automatycznie przekazuje napęd także na oś z tyłu. Niektórzy mogliby ponarzekać, że im nowocześniejsza wersja modelu, tym bardziej można odnieść wrażenie, że coraz mniej jest RAV4 w RAV4. Ale przecież to nic dziwnego, że technologia idzie błyskawicznie do przodu. Mimo tego duch „czwórki” nadal pozostaje żywy, a co więcej, w 2019 roku szykuje się premiera kolejnej, piątej generacji tego samochodu.

Toyota RAV4 to hit japońskiego producenta, który na rynku cieszy się popularnością ze względu na swoją bezawaryjność, zawieszenie, dobrej jakości karoserię oraz ilość miejsca w środku. Na minus może w jej przypadku przemawiać tylko średnia ergonomia oraz koszt zakupu, który jednak w przypadku IV generacji jest spory.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Toyota RAV4?

Ceny ubezpieczenia OC są różne, choć jego zakres jest zawsze taki sam, bo reguluje go ustawa. Nie warto przepłacać. Zachęcamy do korzystania z porównywarki ubezpieczeń, która wskaże nam bardzo korzystne cenowo oferty ubezpieczenia OC. Z jej pomocą przygotowaliśmy poniższe przykładowe wyliczenie stawek OC dla dwóch kierowców, doświadczonego i młodego.

Ile za ubezpieczenie OC Toyota RAV4 zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca, głowa rodziny i ojciec dwójki przedszkolaków, egzamin na prawo jazdy zdał 17 lat temu. Jeździ ostrożnie i przewidująco, za bezszkodową jazdę ubezpieczyciele chętnie przyznają mu 60% zniżki. Ile zapłaci za OC Toyota RAV4 z silnikiem 2.0 z 2011 roku?

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp535 złAXA Direct
Kielce 474 złAXA Direct
Lublin504 złAXA Direct
Tarnów465 złmtu24.pl

Inne oferty ubezpieczenia OC Toyota RAV4 dla doświadczonego kierowcy z Gorzowa:

Inne oferty ubezpieczenia OC Toyota RAV4 dla doświadczonego kierowcy z Kielc:

Ile za ubezpieczenie OC Toyota RAV4 zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca, dla którego przygotowaliśmy kalkulację ubezpieczenia OC, prawo jazdy ma od 4 lat, ma 20% zniżki. Ile zapłaci za OC Toyota RAV4 z silnikiem 2.0 z 2011 roku?

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp1137 złAXA Direct
Kielce 919 złAXA Direct
Lublin1066 złAXA Direct
Tarnów814 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Toyota RAV4 dla młodego kierowcy z Lublina:

Inne oferty ubezpieczenia OC Toyota RAV4 dla młodego kierowcy z Tarnowa:

Sprawdź ile TY zapłacisz za OC!