Suzuki SX4 S-Cross. Krótkie życie poprzednika

Aby dojść do współczesnej wersji japońskiego samochodu, warto przez chwilę przyjrzeć się wcześniejszemu modelowi Suzuki. Suzuki SX4 produkowane było w latach 2006 – 2014 we współpracy z Fiatem. Był to miejski samochód osobowy typu crossover klasy B, który zastąpił produkowaną wcześniej Lianę. Nic dziwnego więc, że słysząc nazwę Suzuki SX4 S-Cross, kojarzymy ten model jako następcę. Nic z tych rzeczy. Współpraca z Włochami została zakończona, samochód przeszedł transformację, urósł, zmężniał i zatrzymał sobie nazwę, choć nie jest kolejną wersją SX4.

Suzuki SX4 S-Cross. Awans do wyższej kategorii wagowej

Wyjątkowość modelu polega na tym, że został on zaprojektowany jako kompaktowy crossover wytwarzany w węgierskich zakładach marki Suzuki wyłącznie z myślą o rynku europejskim. Jego produkcja rozpoczęła się w 2013 roku, a w 2016 roku przeszedł face lifting, aby robić jeszcze lepsze wrażenie. Model Suzuki SX4 S-Cross zyskał przy tej okazji nowy pas przedni ze zmienioną atrapą chłodnicy i kształtem reflektorów, zmieniło się także wypełnienie tylnych świateł oraz pojawiły nowe wersje wyposażenia. Chociaż nawiązania do SX4 widać gołym okiem, to sam S-cross jest zdecydowanie większy, ponieważ może ustawić się w jednej linii wraz z Nissanem Qashqai czy z Mitsubishi ASX i godnie z nimi rywalizować. Dzięki nowej płycie podłogowej S-cross jest dłuższy od SX4 o 170 mm, a rozstaw jego osi zwiększył się o 100 mm. To wszystko oznacza natomiast, że japoński wojownik szos awansował do zdecydowanie wyższej kategorii wagowej.

Suzuki SX4 S-Cross. Walka na stylizacje

Pierwsze wrażenie ważne jest zawsze i wszędzie, a zwłaszcza w walce o klienta. Produkowany od pięciu lat crossover o wielkich „oczach” (nieproporcjonalnie dużych światłach przednich w porównaniu z gabarytami pojazdu) prezentuje się całkiem dobrze, pomimo tego, iż jego linia boczna nie jest nadzwyczajna. Wystarczy jednak jedno spojrzenie w te oczy i już jesteśmy zahipnotyzowani. Ci, którzy nie dają się uwodzić tak łatwo, powinni dla pewności spojrzeć w gigantyczne reflektory jeszcze raz. A gdy już się przyzwyczają, stwierdzą z całą pewnością, że to całkiem zgrabne auto.

Suzuki SX4 S-Cross. Spore wnętrze

Jeżeli chodzi o pojemność wnętrza Suzuki SX4 S-Cross, to warto pochwalić pojemność bagażnika. W tym modelu mamy do czynienia z całkiem znośną, bo wynoszącą 430 litrów. W sam raz na jakiś mały weekendowy wypad, bo przecież przenośny grill i koszyk piknikowy akurat się zmieszczą. Można też przy okazji kogoś ze sobą zabrać, a to dlatego, że miejsca do siedzenia w Suzuki zarówno z przodu jak i z tyłu jest sporo. Szczególnie pasażerowie siedzący z tyłu nie będą mieli powodów do narzekania.

Co innego, jeżeli chodzi o wykończenie samego wnętrza. Tu akurat można trochę pomarudzić dla zasady. W środku dominują plastiki, które nie są ani szczególnie urodziwe, ani zbyt miękkie. W przypadku deski rozdzielczej oraz kierownicy i zegarów, nie mamy do czynienia z żadną kosmiczną, nowoczesną technologią. Ale jednak znajdzie się pewien smaczek. Mianowicie warto zauważyć, że za lewarkiem skrzyni biegów możemy się doszukać pokrętła służącego do zmiany trybów jazdy.

Suzuki SX4 S-Cross. Co napędza Japończyka?

Jeżeli chodzi o gamę silników, to w pierwszej wersji S-cross wyboru wielkiego mieć nie będziemy. Producent przewidział tylko i wyłącznie silnik benzynowy 1.6 l o mocy 120 KM oraz Diesla o tej samej pojemności i tej samej mocy. Jednak okazuje się, że pomimo deklarowanej mocy i dociskania pedału gazu, samochód się zastanawia, czy aby na pewno kierowca chce przyśpieszyć, czy może tylko żartuje. Sytuację tę poprawia przełączenie trybu jazdy na sport, co dodaje pojazdowi nieco animuszu. Jednak od razu po tym zabiegu i dodaniu gazu usłyszymy, że przyspieszenie odbywa się kosztem donośniejszych odgłosów spod maski. Zawieszenie w Suzuki jest dosyć miękkie, ale samochód wcale nie daje po sobie poznać, że miałby ochotę się zbyt mocno przechylać na zakrętach. Natomiast układ kierowniczy zdecydowanie jest więcej niż poprawny.
Producent twierdzi, że samochód ma palić w okolicach 5,5 litra na 100 km w cyklu mieszanym, jednak w praktyce użytkownicy średnio osiągają wyniki około 6,5 l w benzynie oraz 5,3 l oleju napędowego na 100 km. Czyli nie ma tragedii.
Podsumowując, należy podkreślić, że użytkownicy chwalą Suzuki SX4 S-Cross za doskonały kompromis pomiędzy autem zarówno do jazdy miejskiej jak i na dłuższych trasach. Dla wielu może to być również idealny wybór spośród wspomnianych wcześniej konkurentów w tej klasie, chociażby dlatego, że można go nabyć za rozsądne pieniądze. Na szczęście w walce japońskich wojowników to my możemy wskazać zwycięzcę.

SUV-y opanowały europejskie drogi – czy warto kupić SUV -a?

Suzuki SX4 S-Cross. Najtańsze ubezpieczenie OC

Generalnie w życiu to, co najtańsze, rzadko bywa najlepsze, ale na szczęście nie dotyczy to ubezpieczenia OC. Jego zakres określa ustawa, zatem każdy ubezpieczyciel sprzedając nam OC oferuje to samo. Nie ma sensu przepłacać. Każdy kierowca chętnie skorzysta z naszej porównywarki ubezpieczeń, bo dzięki niej znajdzie najtańsze ubezpieczenie OC Suzuki SX4 S-Cross.

Ile doświadczony kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Suzuki SX4 S-Cross?

Nasz doświadczony kierowca, ojciec rodziny, ma prawo jazdy od 17 lat. Bezszkodową jazdą wypracował sobie 60% zniżki. Samochodem jeździ codziennie do pracy, po drodze odwozi dzieci do przedszkola. Jego samochód to Suzuki SX4 S-Cross 1.6 z 2011 roku. W zależności od miejsca zamieszkania doświadczony kierowca za ubezpieczenie OC Suzuki SX4 S-Cross zapłaci:

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp499 złAXA Direct
Kielce 461 złLink4
Lublin459 złAXA Direct
Tarnów478 złLink4

Inne oferty ubezpieczenia OC Suzuki SX4 S-Cross dla doświadczonego kierowcy z Gorzowa:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Suzuki SX4 S-Cross dla doświadczonego kierowcy z Kielc:

Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Suzuki SX4 S-Cross?

Nasz młody kierowca, singielka, prawo jazdy uzyskała 4 lata tamu, dlatego przysługuje jej tylko 20% zniżki. Samochodem jeździ do pracy, na zakupy, na weekendy z przyjaciółmi. Jej samochód to Suzuki SX4 S-Cross 1.6 z 2011 roku. W zależności od miejsca zamieszkania młody kierowca za ubezpieczenie OC Suzuki SX4 S-Cross zapłaci:

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp1046 złAXA Direct
Kielce 954 złAXA Direct
Lublin1032 złAXA Direct
Tarnów780 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Suzuki SX4 S-Cross dla młodego kierowcy z Lublina:

Inne oferty ubezpieczenia OC Suzuki SX4 S-Cross dla młodego kierowcy z Tarnowa:

Sprawdź ile Ty zapłacisz za ubezpieczenie Twojego samochodu i dlaczego tak TANIO!

kalkulator oc ac