Skoda Superb – nawiązanie do tradycji

Skoda Superb to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG pod czeską marką Skoda. Swoją nazwą nawiązuje do luksusowej limuzyny produkowanej przez Czechów w latach trzydziestych i czterdziestych XX wieku. Po raz pierwszy po reaktywacji nazwy auto pojawiło się w 2001 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. II generacja produkowana była w latach 2008 – 2015. Wtedy to na rynek wprowadzono III generację modelu. Skoda ma trochę pecha. Co prawda ma dużą rodzinę, dzieli płytę podłogową z niemieckimi kuzynami takimi jak Audi i VW Passat i jest miło i sympatycznie, ale są też wady tej sytuacji. Od początku produkcji pojawiały się ciekawe samochody koncepcyjne Skody Superb i niestety wycofywano je, żeby nie zagroziły pozycji krewniaków.

Skoda Superb – stylistyka

Auto jest bardzo duże, a właściwie długie. Ma 4838 mm, a w wersji kombi nawet 4938 mm. Wersja kombi pojawiła się dopiero przy okazji debiutu II generacji. Z kolei wersja standardowa została wyposażona w ciekawy system TwinDoor. Oznacza to, że auto jest liftbackiem o sylwetce klasycznego sedana. Jednak w klapie bagażnika znajduje się przełącznik, który umożliwia podnieść albo samą klapę albo klapę z całą szybą. Projektanci modelu Superb nie szarżowali. Nadwozie Skody jest bardzo eleganckie, ale zachowawcze i bardzo podobne do innych czeskich modeli. Tył wygląda całkiem jak przeniesiony z Octavii. Niezwykle ciekawie prezentują się za to chromowane dodatki, których jest sporo, ale nie ma się wrażenia przesytu. W 2013 roku auto przeszło facelifting. Zmieniony został przedni pas pojazdu, zderzak, grill i pokrywa silnika, a poza tym dodano Skodzie dzienne światła LED. Z tyłu odmieniono przede wszystkim liftbacka, modernizując pokrywę bagażnika, zderzak i światła. Przy okazji zmiany objęły wnętrze auta i ofertę silnikową.

Skoda Superb – wnętrze

Kiedy wchodzimy do środka limuzyny Skody od razu mamy wrażenie otaczającej nas klasyki i elegancji. Wrażenie to podkreśla przede wszystkim listwa na kokpicie imitująca drewno oraz chromowane dodatki. Na środku deski znajduje się konsola centralna, u jej góry nawiewy, nieco niżej system multimediów ze sporym i przyjaznym w obsłudze ekranem dotykowym, a pod nim panel klimatyzacji. Za multifuncyjną kierownicą widoczne są czytelne zegary i komputer pokładowy. Komfort kierowcy poprawia zasuwany schowek i regulowany podłokietnik. Fotele także dbają o podróżujących, mają nie tylko funkcję podgrzewania, ale i pamięci. Miejsca w samochodzie jest mnóstwo z przodu, z tyłu i nad głową. Na dodatek obie wersje II generacji mogą się pochwalić ogromnym bagażnikiem z rozwiązaniem Simply Clever czyli wieloma uchwytami, paskami, siatkami, by torba z zakupami nie obijała się bezlitośnie po tej wielkiej przestrzeni. Liftback ma 565 litrów, a kombi jeszcze znacznie więcej, bo aż 633 litry.

Skoda Superb – wyposażenie

II generacja naszego modelu miała aż 13 wersji wyposażeniowych – prawdziwe szaleństwo wyboru. Jednak gdyby ktoś miał z decyzją problem jak dziecko w sklepie z zabawkami, to już podstawowa wersja Comfort oferuje bardzo dużo. Komfort i bezpieczeństwo gwarantują m.in.: siedem poduszek powietrznych, system ABS z ESP, tylne czujniki parkowania, półautomatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka i doskonały system audio. Jeśli dla kogoś to zbyt mało, to może wybrać wersję z dodatkowymi gadżetami. Reflektory biksenonowe z doświetlaniem zakrętów, tempomat, lusterko wewnętrzne, które potrafi samo się ściemniać, elektrycznie sterowany szyberdach lub dach panoramiczny, system nawigacji satelitarnej i napęd 4×4 to tylko niektóre z atrakcyjnych dodatków do Skody Superb.

Skoda Superb – oferta silnikowa

W Skodzie można też pogrymasić przy wyborze silnika, bo jest w czym wybierać. Oferta silnikowa wśród jednostek benzynowych zaczyna się od niewielkiej pojemności 1.4 TSI o mocy 125 KM. Większa pojemność 1.8 TSI ma moc 160 KM, 2.0 TSI ma 200 KM i wreszcie gama kończy się na absolutnym smoku 3.6 o mocy 260 KM, który jest rzadko spotykany i dostępny był tylko w wersji 4×4.W przypadku dużych aut często wybór pada na diesle. I tu pod maską Superba można znaleźć 1.6 TDI (105KM), 1.9 TDI (105KM) oraz 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM. Diesel dostępny był w wersji z pompowtryskiwaczami oraz dużo wyżej cenionym Common Railem. Słabsze silniki nie pasują tak do końca do limuzyny Skody, bo może dają radę w jeździe po mieście i do kościoła, ale na trasie brakuje „depnięcia”.

Skoda Superb – opinie

Jeśli ktoś widzi auto z urzędnikiem państwowym lub biskupem i myśli sobie naiwnie: „O, ten to oszczędza publiczne pieniądze, bo jeździ poczciwina zwykłą Skodą”, może się zdziwić. Dlaczego? Bo to nie taka zwykła Skoda. Może nie jest to Rolls-Royce ani Bentley, ale czeska limuzyna aspiruje do klasy premium. Auto ma wiele zalet. Jest niezwykle przestronna i ma ogromną przestrzeń bagażową. Do tego samochód uważa się za niezawodny i trwały. Skodą świetnie się też jeździ, zawieszenie dobrze się sprawuje i sporo wytrzymuje na drodze. Większe silniki pozwalają na doskonałe osiągi i dynamiczną jazdę. Jeśli coś się w Superbie psuje, to jest to właśnie ten fikuśny system Twin Door. Szyba jest ciężka, więc siłowniki i przewody potrafią się relatywnie szybko zużyć. Czyli atut auta może się okazać jego wadą. Elektryka zadziwiająco nie kaprysi i ewentualnie wycieraczki mogą odmówić posłuszeństwa.

Superb jest też samochodem uniwersalnym – może służyć w policji, w urzędzie, w firmie, ale doskonale sprawdza się także jako auto rodzinne.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Skoda Superb?

Co roku każdy posiadacz pojazdu mechanicznego musi opłacić obowiązkowe ubezpieczenie OC. Na dodatek, jeśli auto jest spore, ma duży silnik i jeździ na długie trasy, kwota polisy zazwyczaj jest niemała. Dlatego rozsądny właściciel auta stara się ograniczyć ten niezbędny wydatek do koniecznego minimum. Najlepszym wyjściem okazuje się wtedy skorzystanie z internetowej pomocy porównywarki ubezpieczeń. Najtańsze ubezpieczenie o każdej porze możemy znaleźć online w mfind.pl.

Porównamy teraz przy jej użyciu, ile zapłaci za swoją polisę OC doświadczony i zupełnie początkujący kierowca. Weźmiemy pod uwagę następujące miejscowości: małopolski Zator, Dębnicę Kaszubską w województwie pomorskim, podlaską Kopną Górę oraz Rębiszów w województwie dolnośląskim.

Ile za OC Skoda Superb z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Kierowca, który jeździ bezwypadkowo, zasługuje na szacunek ubezpieczyciela. No i na zniżki, naturalnie. Nasz doświadczony kierowca, ojciec rodziny, który zdał na prawo jazdy 18 lat temu wypracował sobie 60% zniżki.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Dębnica Kaszubska450 złAXA Direct
Kopna Góra497 złAXA Direct
Rębiszów446 złAXA Direct
Zator449 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Skoda Superb dla doświadczonego kierowcy z Dębnicy Kaszubskiej:

Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC Skoda Superb dla doświadczonego kierowcy z Kopnej Góry:

Ile za OC Skoda Superb z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Szczególnie dotkliwe bywa opłacenie polisy OC dla młodego kierowcy. To spory wydatek, ponieważ na wysokość składki ma wpływ kilka elementów jak np. ryzyko spowodowania wypadku, czy brak wypracowanych zniżek. Nic dziwnego, że młodzi kierowcy chetnie szukają sposobów na obniżenie składki. Jak to zrobić? Jednym z najlepszych sposobów znalezienia korzystnej ceny jest skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń OC na mfind.pl.

Nasz młody kierowca ma prawo jazdy od czterech lat i wypracował sobie 20% zniżki.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Dębnica Kaszubska806 złAXA Direct
Kopna Góra749 złAXA Direct
Rębiszów748 złAXA Direct
Zator748 złAXA Direct

Inne propozycje ubezpieczenia OC Skoda Superb dla młodego kierowcy z Rębiszowa i Zatoru: