Opel Mokka – historia

Auto zadebiutowało dopiero w 2012 roku. Opel Mokka to samochód osobowy typu crossover segmentu B produkowany przez amerykański koncern General Motors pod niemiecką marką Opel. Co ciekawe, auto zjeżdża z taśm w Korei Południowej i Hiszpanii. Przeznaczone jest na wiele rynków, gdzie funkcjonuje pod różnymi nazwami. Na przykład po USA i Chinach jeździ jako Buick Encore.

Auto jest pierwszym miejskim crossoverem od Opla i świetnie wpasowało się w aktualny trend błyskotliwej kariery crossoverów na rynku motoryzacyjnym. Kiedy pojawiło się na rynku, sprawiało wrażenie, jakby prężył przed nami muskuły kulturysta o wzroście 1,55 cm. Jednak po kilku latach okazało się, że tak właśnie trzeba. Świadczy o tym fakt, że już w 2016 roku Mokka sprzedała się w ilości pół miliona egzemplarzy.

Opel Mokka – stylistyka

Opel Mokka jest mały, bo ma tylko 4,28 cm długości, ale zadziorny i sympatyczny. Jako miejski crossover łączy w sobie cechy SUV-a i hatchbacka. Wcześniej jeśli ktoś chciał mieć auto terenowe, wygodne i ładne, musiał mieć trzy różne samochody. Mokka potrafi pogodzić te rozbieżne wymagania.

Może w prawdziwym lesie auto nie byłoby kozakiem, bo ma bardzo nisko przedni zderzak, za to w miejskiej dżungli radzi sobie doskonale. Dzięki podwyższonemu prześwitowi nie boi się żadnego krawężnika, a muskularny wygląd sprawia, że nawet większe samochody czują respekt. Jednak ta bojowa sylwetka sprawia też niestety, że z tyłu auto ma małe szyby. W 2016 roku Mokka otrzymała oprócz nieco zmodyfikowanego wyglądu także symbol X. A operacja plastyczna modelu objęła pas przedni, grill, zmniejszenie reflektorów i modernizację wnętrza.

Opel Mokka – wyposażenie

Zacznijmy od zalet Mokki jako auta sportowo – rekreacyjnego. Jakiś cynik może mógłby skomentować, że wielu osobom ten samochód służy tylko do wyścigów po promocje w supermarketach. Ewentualnie do tego, by popatrzeć na przez szybę na góry lub jezioro, jeśli są na trasie. Tymczasem mały Opel naprawdę wychodzi naprzeciw potrzebom aktywnego spędzania czasu. Auto można bez problemu doposażyć w bagażnik dachowy. Ale jeszcze lepszym rozwiązaniem jest niespotykany w innych modelach bagażnik rowerowy FlexFix. To ukryta w bagażniku specjalna szuflada, na której w ciągu 2 minut można zamontować sprzęt sportowy. W aktywnym trybie życia pomaga też napęd 4×4 dostępny w niektórych egzemplarzach.

Oprócz tego Mokka operuje sporo zarówno w wyposażeniu opcjonalnym jak i podstawowym. W standardzie oprócz rzeczy oczywistych są m.in.: komputer pokładowy, tempomat, mocowanie fotelika ISOFIX, układ wspomagania ruszania na pochyłościach HSA oraz kontroli zjazdu ze wzniesień HDC. Czyż to nie imponujący zestaw? Do tego opcjonalnie dochodzą liczne czujniki ułatwiające korzystanie z auta.

Opel Mokka – wnętrze

Co prawda Mokka faktycznie jest raczej niewielkich rozmiarów, ale jeśli chodzi o miejsce wewnątrz, to spokojnie daje radę. Pięć osób mieści się w środku bez problemu. Z przodu jest wygodnie i komfortowo, a z tyłu też nie można specjalnie narzekać. Z Opla można też zrobić rodzinny, miejski samochód dzięki obecności mocowania fotelika. Trzeba przyznać, że jak na auto wycieczkowe przystało, znajduje się tu mnóstwo schowków. Jest ich tak dużo, że w aucie można by spokojnie się urządzić i zamieszkać.

Bagażnik może nie jest imponujący, bo ma tylko 356 litrów pojemności, ale za to ma przyjazny kształt i schowek na drobne rzeczy, które zazwyczaj poniewierają nam się po kufrze. Czas wreszcie na krótką recenzję kokpitu. I tu niestety trzeba trochę ponarzekać. Przede wszystkim deska rozdzielcza jest zdecydowanie przeładowana. Przycisk na przycisku. Które do czego? Niektóre chyba do łączności z NASA. Do tego jeszcze wielofunkcyjna kierownica. Miłośnicy funkcjonalności i prostoty będą rozczarowani.

Opel Mokka – silniki

Crossover Opla oferuje swoim użytkownikom do wyboru benzynowe jednostki 1.4 Turbo o mocy 120 lub 140 KM. Do tego dochodzą wysokoprężne silniki 1.6 CDTI o mocy 110 lub 136 KM. Każda z wersji może być wyposażona w system Start/Stop, który znacznie zmniejsza koszty eksploatacji samochodu.

Wszystkie silniki Mokki bardzo dobrze się sprawują, mają dobre parametry przyspieszenia, a do tego są przyjazne dla środowiska. Rzadko się chwali silniki diesla, a tymczasem tu trzeba. Silnik 1.6 nazywany jest supercichym (whisper diesel), a do tego można jeszcze dodać określenie superoszczędny. W trybie mieszanym pali tylko nieco ponad 4 litry paliwa na 100 km.

Opel Mokka – opinie użytkowników

Auto jest na tyle młode, że trudno jeszcze analizować jego typowe przypadłości. Na pewno Mokką bardzo dobrze się jeździ, ale nie wolno go oceniać po wyglądzie. Wygląda na auto terenowe, ale radzi sobie na bezdrożach średnio. Za to zbudowane jest z dobrej jakości materiałów. Układ kierowniczy, skrzynia biegów i zawieszenie modelu to jego duże zalety.

Jeżeli coś się popsuje, to części są dostępne i niezbyt drogie, tak zresztą jak i serwisowanie Mokki. Wielkim atutem samochodu jest także bogate wyposażenie. Dziwi jedynie brak klimatyzacji w standardzie.

Za około 50 tys. można już spokojnie kupić używanego Opla Mokkę. Jednak trzeba uważać na parujące szyby, żeby cokolwiek zobaczyć na naszej rekreacyjnej wycieczce. I nie powyrywać w irytacji przycisków i pokręteł do obsługi multimediów.

Nazwa auta pochodzi od mokki, która jest idealną mieszanką kawy i dodatków. Wygląda na to, że uniwersalny Opel Mokka także spełnia oczekiwania i trafia w gusta osób z różnymi oczekiwaniami. Może być autem miejskim, sportowym, wycieczkowym, rodzinnym. Dla każdego coś miłego.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Opel Mokka?

Posiadanie ubezpieczenia OC to obowiązek każdego kierowcy. Nie warto go zaniedbywać, bo grozi to poważnymi konsekwencjami finansowymi. Kierowca, który spowodował wypadek bez OC, nie tylko musi zapłacić wysoką karę, ale jeszcze z własnej kieszeni sfinansować wszystkie koszty wypadku. A co jeśli trzeba będzie wypłacać ofierze dożywotnią rentę? Nie ma sensu ryzykować uwikłanie się w długi do końca życia. Lepiej poszukać taniego OC. Korzystanie z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl gwarantuje najtańsze OC w zasięgu ręki.

Ile za ubezpieczenie OC Opel Mokka z 2012 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od 18 lat, codziennie wozi dzieci do przedszkola, z rodzina wyjeżdża na wakacje. Jego samochód to Opel Mokka z silnikiem benzynowym, rocznik 2012.

Miasto

Stawka OC

U kogo najtaniej

Hajnówka

424 zł

AXA Direct

Lubniewice

445 zł

AXA Direct

Miastko

443 zł

AXA Direct

Muszyna

397 zł

AXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Opel Mokka z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Hajnówki:

Pozostałe propozycje stawek ubezpieczenia OC Opel Mokka z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Lubniewic:

 

Ile za ubezpieczenie OC Opel Mokka z 2012 roku zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca to kierowca podwyższonego ryzyka. Wedle statystyk Policji, to właśnie młodzi kierowcy powodują najwięcej wypadków. Często ze skutkiem śmiertelnym. Dlatego młody kierowca zawsze zapła ci za OC więcej niż doświadczony.

Aby nie przepłacać, warto skorzystać z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. Tu każdy kierowca znajdzie tanie OC. Także nasz młody kierowca, bezdzietna singielka ze zniżką 20% za bezszkodową jazdę, posiadaczka prawka od 4 lat.

Miasto

Stawka OC

U kogo najtaniej

Hajnówka

646 zł

AXA Direct

Lubniewice

704 zł

AXA Direct

Miastko

701 zł

AXA Direct

Muszyna

702 zł

AXA Direct

Oto jakie inne propozycje OC Opel Mokka z 2012 roku mają TU dla młodego kierowcy z Miastka:

Młody kierowca z Muszyny może wybierać OC Opel Mokka z 2012 roku spośród poniższych ofert: