Nissan Micra – historia modelu

Nissan Micra to miejski samochód produkowany przez japoński koncern Nissan już od 1982 roku, a ta jego nazwa zarezerwowana jest tylko dla wersji eksportowej. Pozostałe, czyli March i Verita Azjaci zachowali na własny rynek. Stylistyczne początki malucha nie były łatwe. Wersja K10 to kanciasty produkt, który zdecydowanie nie powalał urodą. Za to nadrabiał to solidnością i bardzo dobrymi osiągami. Druga generacja K11 debiutowała dokładnie 10 lat później, by po kilku miesiącach zyskać tytuł Europejskiego Samochodu Roku. W Europie Micra dostępna była wyłącznie w klasycznym 3- lub 5-drzwiowym hatchbacku. Tymczasem w swojej ojczyźnie miała kilka odmian, w tym kombi i kabriolet. Zwłaszcza ten ostatni wyglądał nieco zabawnie, biorąc pod uwagę jego zabawkowe rozmiary i radosne kolory.

Nissan Micra – następcy

W 2003 roku zjechała z taśm III generacja K12. To właśnie na tych modelach masowo uczyli się jeździć młodzi kierowcy w Polsce. To wdzięczne autko przeszło w 2007 roku facelifting. Zmiany objęły przede wszystkim zderzak i światła. Po 7 latach produkcji pojawił się na rynku Nissan Micra K13 – auto skonstruowane na nowej platformie, nieco dłuższej i niższej niż wcześniejsza generacja. Po face liftingu w 2013 roku pojawiły się w modelu nowe światła i grill z chromowaną listwą w kształcie litery V. Wnętrze także zostało zmienione i wzbogacone. I wreszcie w 2016 roku miała miejsce premiera K14. Jest to pierwsza generacja Micry zaprojektowana specjalnie na potrzeby rynku europejskiego. Auto nie dość, że urosło, to całkowicie zmieniło swoją stylistykę. Nie wygląda już uroczo i słodko, ale drapieżnie i zadziornie.

Uroda Nissana Micry

W wieku dziecięcym Micra była bardzo toporna. Ale nie było powodów do zmartwień. Charakterystycznego dla siebie wyglądu nabrała już w drugiej generacji. Przede wszystkim mocno się wtedy zaokrągliła. I udowodniła, że krągłości mogą być piękne.

Jeszcze większą rewolucją okazało się nadwozie III generacji. W momencie debiutu ten design wydawał się prawdziwie futurystyczny.

Najbardziej rzucają się w oczy przednie światła, które powędrowały na wierzch maski prawie na szybę. Na masce jest także logo marki. Z kolei bok ma ciekawe przetłoczenie, które sprawia wrażenie, jakby maska była podzielona na dwie części.

IV generacja wygląda, jakby przód jeszcze się nieco napuszył, dumny ze swojego wyglądu. Natomiast V generacja to kompletne odejście od dotychczasowej koncepcji i koniec z krągłościami.

Nissan Micra – wnętrze

Wchodząc do środka Micry, możemy skomentować, cytując za klasykiem: „Ciemność widzę…”

Faktycznie deska jest ciemna i w wielu egzemplarzach trudno w środku o jakieś żywsze elementy. W ogóle cała odwaga projektantów poszła w to co na zewnątrz, a w środku jest grzecznie, klasycznie i trochę nudno.

W mniej więcej dziesięcioletnich Nissanach zegary są nadal klasyczne i wygodnie usytuowane. Na środku kokpitu znajduje się zestaw audio i manualna klimatyzacja oraz duże otwory nawiewów. Kierownica jest wielofunkcyjna i ogólnie auto zapewnia nam sporą funkcjonalność.

Micra w IV generacji rozjaśniła kolory kokpitu i oferuje ekran dotykowy usytuowany na jego środku. Z kolei w kwestii miejsca, to czego można oczekiwać od samochodu, który ma 3,7 m długości, a jest przeznaczony dla 5 osób? Musi być ciasno, zwłaszcza na tylnej kanapie, na którą lepiej nie zapraszać trzeciej osoby.

Za to nad głowami pozostaje pasażerom sporo przestrzeni. Micrą jeździ się po mieście, więc zapewnia nam ona wystarczający komfort jak na swoje przeznaczenie. Klasa B nie rozpieszcza też bagażnikiem, ale 251 litrów pojemności pozwala spakować do środka dwie torby z zakupami.

Nissan Micra – silniki

To oczywiste, że nikt nie oczekuje od naszego malucha 3-litrowego silnika. W tym małym i sprytnym aucie świetnie sobie radzą niewielkie i niezawodne silniki. Część z nich produkowana jest przez Renault.

W wersji benzynowej Nissan oferuje jednostki o pojemności 1.0 l i mocy 65 KM oraz 1.2 l w dwóch wariantach 65 i 80 KM. Ale są także do wyboru nieco większe jednostki -1.4 l generujący moc 88 KM i silnik o pojemności 1.6 l i mocy aż 110 KM. Najczęściej wybierane są wersje 1.2 oraz 1.4. Ten ostatni uważany jest wręcz za optymalny do Micry. Dzięki niemu auto jest bardzo żwawe i jednocześnie oszczędne.

O diesla znacznie trudniej na rynku. Ma pojemność 1.5 l i zapewnia spore oszczędności w czasie eksploatacji, ale czasem sprawiał kłopoty. Z kolei w IV generacji mamy do wyboru tylko silniki benzynowe i tylko o pojemności 1.2 o mocy 80 lub 98 KM. Więc nie można kaprysić. Najniższe spalanie oscyluje wokół 5,2 l na 100 KM.

Nissan Micra – opinie użytkowników

Na pewno II generacja uchodziła wśród użytkowników za tak prostą i genialną przez to konstrukcję, że była prawie niezniszczalna. Następczyni już niestety niosła za sobą ryzyko awarii, a przy okazji widmo wydatków, bo części do Japończyka są dość drogie. A co się mogło psuć? Między innymi elektronika, zawodził łańcuch rozrządu czy elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

Jak na takie maleństwo to model jest w miarę bezpieczny. Uzyskał 4 na 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Do zalet samochodu można zaliczyć na pewno jego zawieszenie, które nie naraża użytkowników na niewygody.

Wyposażenie także spełnia oczekiwania, bo IV generacja oferuje m.in. system ABS z EBD, system stabilności toru jazdy ESP, system Isofix, immobiliser czy adaptacyjny układ wspomagania kierownicy. Za to może rozczarowywać jakość niektórych materiałów. Cała para poszła w urodę auta, a tymczasem w środku coś trzeszczy, hałasuje, przyciera. Może też drażnić przeciętny stosunek jakości do ceny, co sprawia, że na polskim rynku Micra nie stała się hitem.

Jednak jeśli szukasz nietuzinkowego samochodu o zadziornym designie, to auto jest dla ciebie. Być może rozmiar, kolorystyka i nadwozie sprawiają, że kobiety uwielbiają Nissana Micrę, ale przecież prawdziwy twardziel też dobrze prezentowałby się w tym aucie.

Ile kosztuje OC Nissan Micra?

Dla obecnych i przyszłych właścicieli Nissana Micry mamy dobrą wiadomość: ubezpieczenie tego auta nie wydrenuje Waszych kieszeni do dna. Micra nie ma silnika-potwora, zatem roczne OC można kupić poniżej 400 zł. Oczywiście sporo zależy od posiadacza pojazdu. Czy mieszka w dużym mieście czy na wsi? Czy ma duże doświadczenie za kierownicą? Jak wygląda jego historia ubezpieczeniowa? Czy ma czyste konto czy szkody na sumieniu? Te wszystkie aspekty są brane pod uwagę przy obliczaniu stawki OC dla konkretnego kierowcy.

Wyliczyliśmy OC dla doświadczonego i młodego kierowcy na pomocą porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. Dzięki niej szybko, sprawnie, bez wychodzenia z domu każdy kierowca znajdzie najlepsze, czyli najtańsze ubezpieczenie OC. Bo za OC nie warto przepłacać, zakres tego ubezpieczenia jest regulowany ustawą i każdy ubezpieczyciel ma obowiązek oferować to samo.

Ile za OC Nissan Micra z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od osiemnastu lat, przysługuje mu 60% zniżki. Jest ojcem dwojga dzieci, które codziennie odwozi do przedszkola. Jego samochód to Nissan Micra z 2011 roku z silnikiem benzynowym 1.2. Za ubezpieczenie OC zapłaci od 373 zł w Miękiszu Starym (podkarpackie) do 438 zł w Bystrzycy Kłodzkiej (dolnośląskie).

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Bystrzyca Kłodzka438 złLink4
Miękisz Stary373 złLink4
Nowy Kraków425 złLink4
Święta Lipka379 złLink4

Inne oferty OC Nissan Micra z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Bystrzycy Kłodzkiej:

Pozostałe propozycje OC Nissan Micra z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Miękisza Starego:

Ile za OC Nissan Micra z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Nasz młody kierowca ma prawo jazdy od czterech lat, przysługuje mu 20% zniżki. Jest singlem, samochodem jeździ głównie do pracy i z rzadka poza miasto. Jego samochód to Nissan Micra z silnikiem 1.2 w benzynie. Za ubezpieczenie OC swojego samochodu zapłaci od 591 zł w Miękiszu Starym (podkarpackie) do 773 zł w Bystrzycy Kłodzkiej (dolnośląskie).

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Bystrzyca Kłodzka773 złAXA Direct
Miękisz Stary591 złAXA Direct
Nowy Kraków834 złAXA Direct
Święta Lipka636 złAXA Direct

Inne oferty ubezpieczenia OC Nissan Micra z 2011 roku dla młodego kierowcy z Nowego Krakowa:

Pozostałe stawki OC Nissan Micra dla młodego kierowcy ze Świętej Lipki: