Honda Civic – modele, generacje, historia

Honda Civic to produkowany od roku 1972 model niższej klasy średniej (segment C). Honda VI generacji miała swoją premierę w 1995 roku i była bardzo popularna jeszcze w poprzedniej dekadzie. Uwielbiany przez wielbicieli tuningu okazał się szczególnie model w wersji trzydrzwiowej hatchback, nisko zawieszony, który dobrze się prowadził i sportowo wyglądał.

Po zakończeniu produkcji Hondy Civic VI, czyli od 2000 roku, jej następca stylistycznie znacznie się zmienił i przede wszystkim oderwał się od asfaltu. Diametralna różnica polega na tym, że auto nie wyglądało już tak sportowo jak poprzednik. Stało się przestronne i rodzinne, więc zyskało powodzenie u grupy klientów nieco starszych niż poprzedni model. Po liftingu w 2004 roku zyskało nowe reflektory i kierunkowskazy w lusterkach. Civic VII wzbogacił się także o nowe silniki VTEC, z którymi przy przestrzeganiu terminów wymiany oleju niewiele trzeba było robić. Inaczej sprawa się miała jednak z nadwoziem, które jest pietą achillesową zarówno tej, jak i wcześniejszej wersji.

W 2005 roku przyszła pora na kolejną wersję, która miała być czymś pomiędzy sportową VI a rodzinną VII. Często słychać było opinie, że z wyglądem Japończycy nieco przesadzili, tworząc auto futurystyczne, a nawet kosmiczne. Była nawet nazywana „UFO”. Całkowicie zmienione światła z przodu i z tyłu wyglądają tak, jakby zaraz na środku miała zapalić się dioda i świecić od lewej do prawej jak w „Knight Riderze” z Hasselhoffem. Poprawiła się natomiast jakość karoserii.

Honda Civic IX produkowana była w latach 2012-2017 i oferowana w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Najnowsza wersja Hondy Civic jest obecna na rynku od 2017 roku. To generacja, która została zaprojektowana od podstaw. W „dziesiątce” nadwozie jest dłuższe, szersze i niższe. Wersję wyróżnia także agresywny przedni pas nadwozia z wkomponowanymi wydatnymi nadkolami oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu pojazdu.

Honda Civic – opinie, wady i zalety

Często można zauważyć w Hondzie rdzę na progach, nadkolach i innych częściach karoserii. Mankamentem jest również zawieszenie, w którym zbyt wcześnie pojawiają się luzy oraz najdroższa typowa usterka w tym aucie, a mianowicie łożyska skrzyni biegów. Silniki w Hondzie pozostają jednak całkiem bezawaryjne. W przypadku używanej Hondy najlepiej postawić na jednostki benzynowe, jednak zadbany diesel 2.2 także bywa polecanym rozwiązaniem. Atutem silników Hondy jest rozrząd napędzany trwałym łańcuchem.

Inne wady? Można się przyczepić jedynie do trzasków i stukania elementów we wnętrzu samochodu. Podsumowując: jeżeli komuś odpowiada wygląd Hondy Civic, można go śmiało polecać, choć auto nie należy do najtańszych na rynku.

Honda Civic – cena

Starsze generacje VI i VII będą się plasować cenowo niżej niż niemieckie odpowiedniki i można znaleźć całkiem sprawne egzemplarze mogące posłużyć jeszcze jakiś czas. Cena Hondy Civic VI z 2000 roku to ok. 4 000 zł, VII z 2006 roku to z kolei ok. 18 000 zł. Za modele generacji VIII trzeba zapłacić od 14 000 zł do 36 000 zł, natomiast kolejne wersje Hondy Civic to wydatek od 24 900 zł do 59 000 zł. Honda Civic X generacji kosztuje na rynku wtórnym średnio 73 850 zł.

Honda Civic – ubezpieczenie

Stawka na ubezpieczenie OC wyliczana jest na podstawie wielu danych, m.in. kierowcy, jego doświadczenia za kierownicą, przysługujących mu zniżek za bezszkodową jazdę, a także miejsca zamieszkania – w większych miastach, gdzie wypadki i stłuczki zdarzają się częściej, OC jest droższe. Gdzie szukać taniego OC? Polecamy naszą porównywarkę ubezpieczeń. My wyliczyliśmy stawkę OC Hondy Civic z 2008 roku dla doświadczonego i młodego kierowcy z czterech polskich miast.

Ile za ubezpieczenie OC Hondy Civic zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma żonę i dwoje dzieci, które odwozi do przedszkola w drodze do pracy, z rodziną wyjeżdża na weekendy i wakacje. Ma prawo jazdy od 17 lat, przysługuje mu 60% zniżki za bezszkodową jazdę, przejeżdża około 5000 km rocznie.

Jeśli kupiłby Hondę Civic VIII z 2008, całkiem sensowne auto rodzinne, w zależności od miejsca zamieszkania zapłaciłby różne stawki ubezpieczenia OC. Sprawdziliśmy, na jakie wydatki musi się przygotować:

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Chełm431 złAXA Direct
Ożarowice520 złAXA Direct
Nowa Sól511 złAXA Direct
Toruń544 złAXA Direct

Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC Hondy Civic z 2008 roku dla doświadczonego kierowcy z Ożarowic:

Inne propozycje ubezpieczenia OC Hondy Civic z 2008 roku dla doświadczonego kierowcy z Nowej Soli:

Ile za ubezpieczenie OC Hondy Civic zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze płaci wyższą stawkę OC niż jego doświadczony kolega zza kółka, bowiem młody wiek to jeden z większych czynników ryzyka na drodze. Jednak i w tym przypadku jest kilka sposobów, by zaoszczędzić na OC – piszemy o tym w artykule o sposobach na niskie OC.

Nasz młody kierowca jest singlem, prawo jazdy ma od czterech lat, przysługuje mu 20% zniżki. Samochodem jeździ do pracy i na weekendy ze znajomymi. Jego samochód to Honda Civic VIII z 2008 roku. Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenia OC, jeśli będzie jedynym właścicielem samochodu?

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Chełm1014 złmtu24.pl
Ożarowice1063 złAXA Direct
Nowa Sól1140 złmtu24.pl
Toruń1150 złAXA Direct

Inne propozycje ubezpieczenia OC Hondy Civic z 2008 roku dla młodego kierowcy z Chełma:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Hondy Civic z 2008 roku dla młodego kierowcy z Torunia: