Honda Civic VI

Honda VI generacji miała swoją premierę w 1995 roku i była bardzo popularna jeszcze w poprzedniej dekadzie. Uwielbiany przez wielbicieli tuningu okazał się szczególnie model w wersji trzydrzwiowej hatchback, nisko zawieszony, który dobrze się prowadził i sportowo wyglądał. Mieszkając w mieście, często można było usłyszeć hondę zbliżającą się w naszym kierunku. Po pierwsze ze względu na sportowe wydechy montowane do większości poprzerabianych hatchbacków, a po drugie najpierw było słychać bas z głośników, a dopiero później nadjeżdżał samochód. Wiadomo więc, że auto cieszyło się powodzeniem u młodych ludzi stawiających na lans.

Honda Civic VII

Po zakończeniu produkcji Hondy Civic VI, czyli od 2000 roku, jej następca stylistycznie znacznie się zmienił i przede wszystkim oderwał się trochę bardziej od asfaltu. Diametralna różnica polega na tym, że auto nie wyglądało już tak sportowo jak poprzednik. Stało się przestronne i rodzinne, więc zyskało powodzenie u grupy klientów nieco starszych niż poprzedni model. Po liftingu w 2004 roku zyskało nowe reflektory i kierunkowskazy w lusterkach. Civic VII wzbogacił się także o nowe silniki VTEC, z którymi przy przestrzeganiu terminów wymiany oleju niewiele trzeba było robić. Inaczej sprawa się ma jednak z nadwoziem, które jest pietą achillesową zarówno tej jak i wcześniejszej wersji. Często można zauważyć w Hondzie rdzę na progach, nadkolach i innych częściach karoserii. Mankamentem jest również zawieszenie, w którym zbyt wcześnie pojawiają się luzy oraz najdroższa typowa usterka w tym aucie, a mianowicie łożyska skrzyni biegów.

Honda Civic VIII

W 2005 roku przyszła pora na najnowszą z omawianych wersję, która miała być czymś pomiędzy sportową VI a rodzinną VII. Często słychać było opinie, że z wyglądem Japończycy nieco przesadzili, tworząc auto futurystyczne, a nawet kosmiczne. Była nawet nazywana „UFO”. Całkowicie zmienione światła z przodu i z tyłu wyglądają tak, jakby zaraz na środku miała zapalić się dioda i świecić od lewej do prawej jak w „Knight Riderze” z Hasselhoffem. Poprawiła się jakość karoserii. Silniki w Hondzie dalej pozostały całkiem bezawaryjne. Można się przyczepić jedynie do trzasków i stukania elementów we wnętrzu samochodu.

Podsumowując: jeżeli komuś odpowiada wygląd Hondy Civic VIII, można go śmiało polecać, aczkolwiek nie należy on do najtańszych na rynku. Starsze generacje VI i VII będą się plasować cenowo niżej niż niemieckie odpowiedniki i można znaleźć całkiem sprawne egzemplarze mogące posłużyć jeszcze jakiś czas.

Ile kosztuje najtańsze ubezpieczenie OC Hondy Civic?

Stawka ubezpieczenie OC wyliczana jest na podstawie wielu danych, m.in. osoby kierowcy, jego doświadczenia za kierownicą, przysługujących mu zniżek za bezszkodową jazdę a także miejsca zamieszkania – w większych miastach, gdzie wypadki i stłuczki zdarzają się częściej, OC jest droższe. Zakres OC jest regulowany ustawą, stąd każdy ubezpieczyciel oferuje de factoto samo, zatem warto poszukać korzystnej cenowo oferty. Gdzie szukać taniego OC? Z pełnym przekonaniem polecamy naszą porównywarkę ubezpieczeń. Po wpisaniu podstawowych danych w ciągu kilku minut klient otrzyma kilkanaście ofert do wyboru. Nie warto przepłacać. Poniżej wyliczyliśmy stawkę OC dla doświadczonego i młodego kierowcy z czterech polskich miast.

Ile za ubezpieczenie OC Hondy Civic zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma żonę i dwoje dzieci, które odwozi do przedszkola w drodze do pracy, z rodziną wyjeżdża na weekendy i wakacje. Ma prawo jazdy od 17 lat, przysługuje mu 60% zniżki za bezszkodową jazdę, przejeżdża około 5000 km rocznie.

Jeśli kupiłby Hondę Civic VII z 2001, całkiem sensowne auto rodzinne, w zależności od miejsca zamieszkania zapłaciłby różne stawki ubezpieczenia OC. Sprawdziliśmy, na jakie wydatki musi się przygotować:

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin588 złAviva
Poznań594 złAXA Direct
Tarnów495 złBenefia
Toruń558 złAviva

A oto inne propozycje ubezpieczenia OC Hondy Civic VII z 2001 roku dla doświadczonego kierowcy z Torunia:

 

Oferty ubezpieczenia OC Hondy Civic z 2001 roku dla doświadczonego kierowcy z Tarnowa:

 

Ile za ubezpieczenie OC Hondy Civic zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze płaci wyższą stawkę OC niż jego doświadczony kolega zza kółka, bowiem młody wiek to jeden z większych czynników ryzyka na drodze. Młodzi mają skłonność do brawury i na ogół niewiele jeszcze w życiu widzieli, rzadko są więc przewidujący i ostrożni. Życie uczy pokory, także na drodze. Zanim jednak młody kierowca odbierze tę ważną lekcję, będzie musiał zapłacić frycowe, obejmujące m.in. wysoką stawkę OC. Jest kilka sposobów, by zaoszczędzić na OC – piszemy o tym w artykule który znajdziesz TUTAJ. 

Nasz młody kierowca jest singlem, prawo jazdy ma od czterech lat, przysługuje mu 20% zniżki. Samochodem jeździ do pracy i na weekendy ze znajomymi. Jego samochód to Honda Civic VIII z 2006 roku. Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenia OC, jeśli będzie jedynym właścicielem samochodu? Niemało. Najniższa stawka to 949 zł w Tarnowie, najwyższa – 1357 zł – w Poznaniu.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin1200 złAviva
Poznań1357 złAviva
Tarnów949 złAviva
Toruń1105 złAviva

 

Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC dla młodego kierowcy Hondy Civic z 2006 roku z Lublina:

 

A oto inne stawki OC, spośród których może wybierać młody kierowca Hondy z 2006 roku z Poznania:

 


Potrzebujesz OC dla Twojej Hondy? Obliczysz je szybko TUTAJ: