Hyundai Tucson – modele, generacje, historia

Premiera Hyundaia Tucsona miała miejsce w 2004 roku. Samochód był odpowiedzią na pojawienie się Kii Sportage II generacji, a jednocześnie powierzono mu rolę kontynuatora dobrej passy poprzednika, czyli Hyundaia Santa Fe. Tucson, podobnie jak jego starszy brat, kontynuował również trend nadawania modelom marki nazw miast.

Pierwsza generacja Tucsona produkowana była do roku 2009, kiedy to na rynku zadebiutował Tucson II generacji – odpowiedź koreańskiego koncernu na zachwyt europejskiego rynku produkowanym rodzinnym SUV-em. Tucson III generacji wszedł na rynek w 2015 roku, w czterech wersjach wyposażeniowych: Classic, Comfort, Style oraz Premium. Ta propozycja już wyraźnie nawiązuje do plasującego się o klasę wyżej Hyundaia Santa Fe – nieco kanciasty na zewnątrz i bardzo przestronny wewnątrz samochód nie różni się zanadto od poprzednika w zakresie wymiarów, które wynoszą 447,5 cm długości, 185 cm szerokości i 164,5 cm wysokości. Rozstaw osi to tutaj 267 cm, a prześwit 172 cm.

Na uwagę z pewnością zasługuje fakt, że w 2015 roku auto otrzymało maksymalna ocenę w teście bezpieczeństwa Euro NCAP, co pozwoliło zbudować jeszcze mocniejszą opinie o Tucsonie jako bezpiecznym i wygodnym samochodzie rodzinnym.

Tucson dostępny jest z silnikami benzynowymi 1.6 GDI o mocy 135 KM oraz w wersji doładowanej, czyli 1.6 T-GDI o mocy 176 KM. Jednostki diesla to tutaj silnik 1.7 o mocy 115 KM oraz 141 KM, a także silnik 2.0 o mocy 136 lub 184 KM.

Hyundai Tucson – opinie, wady i zalety

Tucson to przede wszystkim samochód przestronny i szalenie wygodny, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Samochód I generacji kusi niska ceną oraz wysokim poziomem bezawaryjności, jednak problemem mogą być tutaj silniki, a dokładnie ich wybór. Jednostki benzynowe nie pozwalają na wysokie osiągi, diesla więcej palą, są słabsze i mają za sobą z reguły większe przebiegi.

Tucson II generacji to przede wszystkim nowa stylistyka i bogate wnętrze. Z kolei samochód III generacji zachwyca karoserią, układem hamulcowym, silnikami oraz zawieszeniem. Na minus z pewnością można zaliczyć usterki związane z układem elektrycznym oraz przeniesieniem napędu.

Hyundai Tucson – cena

Hyundai Tucson I generacji to wydatek od 10 do 25 tys. zł. II generacja kosztuje nieco więcej, bo średnio 67 tys. zł. Najnowszy używany Tucson to średni koszt ok. 110 tys. zł.

Hyundai Tucson – ubezpieczenie

Poniżej przedstawiamy przygotowaną za pomocą naszego kalkulatora OC kalkulację ubezpieczenia OC dla Hyundai Tucson 2010, Kombi, 5 drzwi, 2.0 Diesel, 110 kW/150 KM dla dwóch przykładowych kierowców, młodego i doświadczonego, a także dla czterech polskich miast różnej wielkości.

Nasz młody kierowca jest kawalerem, ma 27 lat, prawo jazdy wyrobił pięć lat temu. Przysługuje mu 20% zniżki. Samochodem jeździ do pracy i na weekendy, rocznie „robi” około 6500 km.

Ile młody kierowca zapłaci za polisę OC dla Hyundaia Tucson z 2010 roku?

MiastoWysokość OCNajtańsza oferta
Warszawa1401 złAXA Direct
Zakopane998 złAXA Direct
Lublin980 złAXA Direct
Zielona Góra1169 złAXA Direct

Inne propozycja dla kierowcy z Warszawy:

Oraz Zakopanego:

Ile doświadczony kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC dla Hyundaia Tucson z 2010 roku?

Ubezpieczyciele cenią doświadczonych kierowców z długim stażem, ciągłością w opłacaniu OC i bezszkodową jazdą. Stąd stawki OC dla nich dużo bardziej przyjazne niż dla „żółtodziobów” za kierownicą.

Doświadczony kierowca z naszej kalkulacji ma 45 lat, żonę i dwoje dzieci. Jeździ samochodem od dwudziestu lat, przysługuje mu 60% zniżki za bezszkodową jazdę. Codziennie jeździ samochodem do pracy, podwozi dzieci do szkoły, a w weekendy i wakacje wyjeżdża z rodziną. Rocznie przejeżdża około 4000 km.

MiastoWysokość OCNajtańsza oferta
Warszawa668 złBenefia
Zakopane546 złBenefia
Lublin500 złAXA Direct
Zielona Góra493 złAXA Direct

Inne propozycje dla kierowcy z Zielonej Góry:

Oraz Lublina:

 

tanie ubezpieczenie OC w mfind