Hyundai. Nieśmiałe początki

Jak więc Hyundai zdobył swoją dzisiejszą pozycję? Otóż ta południowokoreańska firma założona jeszcze w latach 40-tych jako przedsiębiorstwo budowlane przez lata ewoluowała w różnych kierunkach i całkiem niedawno podzieliła się na kilka firm branżowych. Wreszcie dopiero usamodzielniony w 2000 roku Hyundai Motor Group zaczął sprawnie budować swoją pozycję na rynku. I wtedy okazało się, że jeśli się bardzo chce odnieść sukces, to można. Dziś chyba już nikt nie ma problemu z rozpoznaniem charakterystycznego znaczka z przodu koreańskich samochodów.

Hyundai i30. Podbój Europy

Hyundai i30, bo o nim chcemy opowiedzieć, samochód osobowy klasy kompaktowej zapoczątkował całą nową linię modelową Hyundai. Jego produkcja zaczęła się w 2007 roku, a zastąpił on w gamie marki model Elantra. i30 oparto na sprawdzonej już płycie podłogowej z Kia Cee’d. Samochód spodobał się klientom do tego stopnia, że w 2008 roku uhonorowano go tytułem samochodu roku w Australii. W 2011 roku pojawiła się II generacja modelu i na niej się skupimy. Co ciekawe, pod nazwą I30 Hyundai auto podbija przede wszystkim Europę, ponieważ w Stanach Zjednoczonych nadal sprzedaje się jako Elantra.

O ile, mimo poprawności, pierwsza generacja przypominała trochę z boku Fiata Punto, to generacja druga, szczególnie w wersji trzydrzwiowej (w pierwszej wersji była wersja tylko pięciodrzwiowa) to zupełnie inna bajka. Od razu rzuca się w oczy ciekawa linia boczna z lekko opadającym z tyłu dachem, która zdecydowanie nadaje dwójce charakteru. Zmieniono także światła z tyłu i to bardzo poprawiło wygląd naszego Koreańczyka w porównaniu z I generacją. To samo dotyczy przednich reflektorów. Z takiej trochę Corsy C stworzono dzięki tym zabiegom zadziorny pojazd z nowym grillem czyli przodem nawiązującym do ogólnej koncepcji stylistycznej marki. Tak dobrze wyglądające auto spodobało się Europejczykom, a w 2014 roku stało się jeszcze bardziej atrakcyjne po delikatnej kosmetyce osłony chłodnicy i wprowadzeniu nowych wzorów felg.

Hyundai i30. Azjatycka moc

Silniki, jakie oferuje nam II generacja, to sprawiedliwie po 3 jednostki benzynowe i 3 wysokoprężne. Jednostki benzynowe zaczynają się od silnika o pojemności 1.4 l i mocy 100 KM, następnie 1.6 l i 120 KM oraz jeszcze mocniejsza wersja 1.6 l z 135 końmi pod maską. Diesle to albo malutki 1.4 o mocy 90 KM albo dwie wersje 1.6 l mające do wyboru 110 lub 128 KM. Przy najmocniejszych jednostkach możemy liczyć na sprint do setki w granicach 8 sekund, przy najsłabszych wynik ten wydłuża się do prawie 14 sekund. Spalanie z kolei, w zależności od wersji silnika i naszego stylu jazdy, według użytkowników w benzynie waha się od 5,5 do nawet 12 litrów, ale to oczywiście przy bardzo dynamicznej jeździe najmocniejszą wersją. Diesle standardowo palą mniej, czyli pomiędzy 4 litrami przy bardzo grzecznej jeździe, aż do około 9 litrów na 100 km, jeśli damy czadu większym silnikiem.

Hyundai i30. A co z wnętrzem?

Jeżeli chodzi o wnętrze, wykończenie auta, mimo iż stylistycznie do siebie dopasowane i poprawne, w większości zrobione jest z twardych plastików, które po pierwsze łatwo porysować, a po drugie po prostu nie wszystkim przypadną do gustu. A przecież gdyby je wymienić, auto w środku wyglądałoby o niebo lepiej. Dookoła kierowcy mamy do dyspozycji przyciski do sterowania wszystkim, co oferuje Hyundai i30, choć uważam, że bajerów mogłoby być trochę mniej, a sterowanie powinno odbywać się poprzez panel, no ale widocznie producent ma na to inny pomysł. Podczas jazdy nie trzęsie wszystkim na nierównościach, a fotele zarówno te z przodu jak i z tyłu zapewniają komfortową jazdę nawet na dłuższych dystansach. Jeśli chodzi o ilość miejsca w bagażniku, to bez rozkładania siedzeń z tyłu szału nie ma, możemy liczyć na 376 litrów pojemności – ale po ich rozłożeniu uzyskuje się 1316 litrów, a wtedy można już się spokojnie spakować na miesięczną podróż po Azji.

Z minusów, jakie zauważają użytkownicy Hyundaia i30, można wymienić często przepalające się w niektórych egzemplarzach żarówki przednich reflektorów, słabe końcówki drążków kierowniczych oraz łączniki stabilizatora. Bywa też, że szczególnie z tyłu auta pojawiają się ślady korozji.

Pomimo tego tak czy inaczej jest to bezapelacyjnie ciekawy samochód, którego nikt się nie będzie wstydzić. Co prawda nie wyróżnia się jakoś bardzo drapieżnie z tłumu innych modeli swojej klasy, jednak na pewno ma ciekawą stylistykę i dobre wyposażenie. A co najlepsze – pokonuje konkurencję dobrą ceną.

Hyundai i30. Najtańsze ubezpieczenie OC

Najtańsze ubezpieczenie OC znajdziemy porównując ceny. Nasza porównywarka cen ubezpieczeń poleca się Państwa uwadze. Szybko i sprawnie wyświetli kilkanaście propozycji ubezpieczenia OC z różnych towarzystw. Które wybrać? Oczywiście najtańsze. Każdy ubezpieczyciel oferuje to samo, bo obliguje go do tego ustawa. Nie ma sensu przepłacać.

Ile za ubezpieczenie OC Hyundai i30 zapłaci doświadczony kierowca?

Pan Paweł, szczęśliwie żonaty i dzieciaty, posiadacz prawa jazdy od 17 lat może poszczycić się ponad dekadą bezszkodowej jazdy i dlatego przysługuje mu 60% zniżek na OC. Ile zapłaci za ubezpieczenie OC Hyundai i30 z silnikiem benzynowym 1.4 z 2011 roku? Zależy, gdzie mieszka. W miastach, w których częściej dochodzi do wypadków i stłuczek, stawki OC są wyższe.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp499 złLink4
Kielce 440 złLink4
Lublin479 złLink4
Tarnów450 złmtu24.pl

Inne stawki ubezpieczenia OC Hyundai i30 dla doświadczonego kierowcy z Gorzowa:

Inne propozycje ubezpieczenia OC Hyundai i30 dla doświadczonego kierowcy z Kielc:

Ile za ubezpieczenie OC Hyundai i30 zapłaci młody kierowca?

Pani Eliza jest singielką. Kupuje samochód, którym będzie dojeżdżać do pracy i jeździć na wakacje z przyjaciółmi. Prawo jazdy ma od czterech lat, wypracowała 20% zniżki na OC. Ile zapłaci za ubezpieczenie OC Hyundai i30 z silnikiem benzynowym 1.4 z 2011 roku? na pewno więcej, niż jej doświadczony kolega z poprzedniej kalkulacji. Ubezpieczyciele zawsze z mniejszym entuzjazmem podchodzą do młodych kierowców, ponieważ z policyjnych statystyk jasno wynika, że to właśnie młodzi kierowcy powodują najwięcej wypadków. Stąd stawki OC dla młodych kierowców zawsze są dwa razy wyższe.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp1222 złYou Can Drive Ergo Hestia
Kielce 1046 złLink4
Lublin1170 złLink4
Tarnów1044 złAviva

Inne propozycje ubezpieczenia OC Hyundai i30 dla młodego kierowcy z Lublina:

 

 

Pozostałe stawki ubezpieczenia OC Hyundai i30 dla młodego kierowcy z Tarnowa:

 

Sprawdź OC dla Twojego samochodu!