Honda Legend ▷ wady i zalety

Aktualizacja:
honda-legend

A może by tak kupić limuzynę z wyższej półki? Niech ludzie zazdroszczą. Co w takim momencie przychodzi Polakom do głowy? Oczywiście samochód któregoś z niemieckich producentów. A może jednak warto iść pod prąd i zdecydować się na coś bardziej oryginalnego i egzotycznego na naszym rynku? Jedną z lepszych propozycji okazuje się wtedy Honda Legend.

Model Honda Legend znany w Stanach jako Acura pojawił się na rynku w 1985 roku. Od początku producentowi przyświecała idea, aby skonstruować auto, które będzie wyprzedzać pod względem technologicznym konkurencję. I faktycznie ten samochód osobowy klasy średniej-wyższej segmentu E położył od razu innych na łopatki.

Honda Legend. Historia limuzyny

Silnik V6, poduszka powietrzna, systemy bezpieczeństwa, w tym ABS, trzydzieści parę lat temu przyciągały klientów marzących o luksusie. Chyba nie ulega wątpliwości, że z każdą kolejną generacją pompowano w Hondę coraz więcej technologii.

II generacja pojawiła się w 1990, a III w 1995 roku i była tak nowoczesna jak współczesne modele. Wreszcie w 2004 roku Japończycy wypuścili IV generację. Niestety produkcja została zakończona w 2012 roku ze względu na słabe zainteresowanie modelem. Jednak po krótkim okresie depresji od 2015 roku Honda Legend znów pokazuje się publicznie jako V generacja.

Czytaj także: Honda Accord

Honda Legend – stylistyka

Z dzisiejszej perspektywy stylistyczne początki Hondy Legend były dość trudne. Kanciaste pudełko ze śmiesznie długim przodem. Wydawałoby się, że przewróci się na nos, gdyby nie równoważył auta dziwnie wydłużony tył. Od II generacji nadwozie zaczęło się na szczęście sympatycznie zaokrąglać. III generacja to już klasyczna i stonowana sylwetka. A od 2004 roku Honda Legend wygląda już naprawdę szykownie.

Czytaj także: Volkswagen Beetle: legenda motoryzacji

Projektanci nadali jej dynamiczną i sportową sylwetkę. Auto przypomina klin, ma długą linię bocznych okien, a tył z klapą bagażnika został znacznie skrócony. Wszystkie linie nadwozia są obłe i ponadczasowe, ale dosyć odważne, więc na pewno ta sylwetka długo się nie zestarzeje i nie znudzi. Z przodu rzuca się w oczy wyrazisty grill, który stał się bardziej ekstrawagancki w V odsłonie modelu. Obok groźnie patrzą i rzucają wyzwanie biksenonowe reflektory. Z tyłu wyróżniają się spore lampy i wydechy.

Honda Legend – wnętrze

Uwaga – wsiadamy do klasy premium. Czy Legend spełnia oczekiwania z nią związane? Zdecydowanie tak. Materiały, którymi wykończono wnętrze, są bardzo wysokiej jakości. Miękkie plastiki, gąbka w elementach dotykanych przez kierowcę, czy skórzane wykończenia i tapicerka dają wrażenie luksusu. Przez cały kokpit biegnie elegancka drewniana listwa. Sportowego charakteru nadają wnętrzu 3 zegary w osobnych tubach.

Tradycyjnie na środku deski rozdzielczej znajduje się panel sterowania, który zaczyna się od sporego ekranu komputera pokładowego. Ilość przycisków w pierwszej chwili przeraża, ale sytuację można szybko opanować. W środku auta jest bardzo przestronnie, a z komfortowych foteli aż żal wysiadać. O wiele przyjemniej jest rozłożyć się wygodnie, oprzeć na podłokietniku, do uchwytu wrzucić kawę i jechać w siną dal. Byle nie z największą walizką, bo bagażnik oferuje przeciętne 452 l pojemności.

Czytaj także: Toyota Celica ▷ sportowa bestia

Wyposażenie – Honda Legend

Skoro już w 1995 roku Legend oferował wyposażenie na poziomie zbliżonym do niektórych dzisiejszych modeli, podarujemy sobie wymienianie tak oczywistych elementów jak elektryczne sterowanie szyb, czy klimatyzacja. Trzeba z kolei od razu podkreślić, że limuzyna premium oferuje bardzo bogate wyposażenie także w wersji standard. Jednak nie można sobie dowolnie wybierać, co chcemy mieć, tylko musimy zdecydować się na jedną z wersji wyposażeniowych.

IV generacja nie dość, że ma napęd na 4 koła, to jest jeszcze naszpikowana elektroniką i różnymi systemami. Wszyscy zachwycają się układem przeniesienia napędu SH-AWD, który rozprowadza siły napędowe osobno na każde z tylnych kół w zależności od potrzeb. Z innych ciekawych warto wymienić systemy: ANC – wyciszania wnętrza, VBA – wspomagania nagłego hamowania, LKAS – utrzymywania na pasie ruchu, CMBS – minimalizujący ryzyko kolizji. Do tego kamera cofania i mnóstwo innych gadżetów. Czy może być jeszcze wygodniej i bezpieczniej? Może. V generacja Hondy Legend to już nie auto tylko niemal sztuczna inteligencja.

Czytaj także: Skoda Superb

Honda Legend – silniki

Hmmm… Jaki by tu silnik wybrać? Na szczęście Honda pozbawia nas dylematów, bo IV generacja modelu wyposażona została tylko w jeden silnik benzynowy. Jest to doskonała i bezawaryjna jednostka V6 w technologii VTEC o pojemności 3.5 l oraz mocy 295 KM. Silnik cudownie mruczy pod maską i pozwala osiągnąć setkę w 7,3 sekundy. Wiadomo, Polacy by takiego smoka chcieli od razu przerobić na gaz albo woleliby jeździć dieslem. Ale nic z tego. Silnik współpracuje z 5-biegową skrzynią biegów z trybem automatycznym.

Czytaj także: Mazda 3 – ubezpieczenie, wyposażenie, opinie o modelu

Honda Legend – opinie

Kosmiczna technologia w przypadku Hondy Legend nie idzie w parze z ekstrawaganckim wyglądem. Grupa docelowa to przecież ustawieni życiowo klienci w średnim wieku i o raczej konserwatywnym podejściu do motoryzacji. Skąd więc raczej niewielkie zainteresowanie tym wypasionym i eleganckim autem na naszym rynku?

Problem pewnie polega na tym, że klienci, którym zależało na szpanowaniu limuzyną, wybierali ubogo wyposażone i dlatego znacznie tańsze odpowiedniki innych producentów. Honda Legend nie pozwalała na takie półśrodki – bierzesz wszystko za spore pieniądze, albo nic.

A przecież osoby, które zaufały Legendzie, na pewno tego nie żałują. Auto genialnie się prowadzi, technologia dba o nasz komfort i o bezpieczeństwo, a wnętrze jest luksusowe. Do tego auto się nie psuje. Gdyby jednak przydarzyła się jakaś awaria, to niestety części zamienne są drogie i nie ma na rynku tańszych odpowiedników.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Honda Legend?

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych. Większości z nas kojarzy się ze sporym wydatkiem. Zwłaszcza, gdy auto ma 3,5-litrowy silnik, jak w przypadku japońskiej limuzyny. Jednak lepiej pieniądze wydać na zachcianki, a za OC zapłacić tylko tyle, ile naprawdę musimy. Jak znaleźć oszczędności, szukając odpowiedniej dla siebie oferty?

Najlepiej skorzystać online z porównywarki ubezpieczeń Punkta.pl. Sprawdziliśmy w ten sposób, jakie oferty poszczególni ubezpieczyciele przygotowali dla doświadczonego i młodego kierowcy. Oto ile zapłacą kierowcy z miejscowości: Krzęcin w województwie zachodniopomorskim, Wąsosz na Podlasiu, Lubsza w województwie opolskim oraz Żurawica na Podkarpaciu.

Ile za OC Honda Legend z 2010 r. zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca to ojciec rodziny z dwójką dzieci, które codziennie odwozi do szkoły i przedszkola. Samochodem jeździ do pracy, z rodziną wyjeżdża na wakacje i weekendy. Ma prawo jazdy od 18 lat i jeździ bezszkodowo, czyli może liczyć na duże zniżki u ubezpieczycieli.

Miejscowość Stawka OC U kogo najtaniej
Krzęcin 542 zł Proama
Lubsza 540 zł TUZ Ubezpieczenia
Wąsosz 537 zł AXA Direct
Żurawica 513 zł AXA Direct

Inne propozycje OC Honda Legend z 2010 roku dla doświadczonego kierowcy z Krzęcina:

Przykładowe oferty OC Honda Legend z 2010 roku dla doświadczonego kierowcy z Lubszy:

Ile za OC Honda Legend z 2010 roku zapłaci młody kierowca?

Jeśli młody człowiek ma ochotę powozić się limuzyną, musi mieć też ochotę sporo zapłacić za OC swojego cacuszka. Nie ma się co czarować. Będzie drogo, bo silnik jest duży, a zniżek jeszcze brak. Tym bardziej w tej sytuacji warto poszukać najkorzystniejszej dla siebie oferty. Jak to zrobić? Wystarczy skorzystać z porównywarki Punkta.pl.

Nasz młody kierowca ma prawo jazdy od pięciu lat, a OC za swój samochód opłaca regularnie od lat czterech. Jeździ codziennie do pracy a także wyjeżdża na wakacje i weekendy.

Miejscowość Stawka OC U kogo najtaniej
Krzęcin 861 zł AXA Direct
Lubsza 890 zł AXA Direct
Wąsosz 878 zł AXA Direct
Żurawica 700 zł AXA Direct

Propozycje OC Honda Legend z 2010 roku dla młodego kierowcy z Wąsocza:

Przykładowe oferty OC Honda Legend z 2010 roku dla młodego kierowcy z Żurawicy:

Podsumowanie

  1. Honda Legend (w USA znana jako Honda Acura) to samochód osobowy klasy średniej – wyższej produkowany przez japoński koncern Honda Motor Company.
  2. W latach 1985 – 2012 pojawiło się cztery generacje modelu, natomiast piąta ukazała się po przerwie w 2015 roku.
  3. Samochód wyróżnia bardzo bogate wyposażenie.
  4. Auto oferuje klasyczną sylwetkę, komfort i wysoką jakość materiałów charakterystyczną dla klasy premium.
  5. Doświadczony kierowca, posiadacz prawa jazdy od 18 lat, który opłaca OC regularnie od ponad dekady, za OC Honda Legend z 2010 roku zapłaci od 513 zł w Żurawicy na Podkarpaciu do 542 zł w Krzęcinie w województwie zachodniopomorskim.
  6. Młody kierowca z prawem jazdy od pięciu lat, opłacający OC regularnie od czterech lat, za OC Honda Legend z 2010 roku zapłaci od 700 zł w podkarpackiej Żurawicy do 890 zł w opolskiej Lubszy.


Redaktor Punkta
 
Ekspert ds. ubezpieczeń 

Artykuł, który czytasz został napisany przez jednego z ekspertów multiagencji Punkta. Staramy się przekazać całą naszą wiedzę na temat polis oraz towarzystw ubezpieczeniowych, aby świat ubezpieczeń stał się dla Ciebie jasny i zrozumiały.  

guest
0 Komentarze
Inline Feedbacks
Wyświetl wszystkie komentarze

Wszystkie treści prezentowane na łamach niniejszej witryny internetowej mają charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny, stanowiąc wyraz osobistych poglądów ich autora/ów oraz nie nie powinny stanowić podstawy przy podejmowaniu decyzji biznesowych, inwestycyjnych, lub podatkowych, za które to decyzje właściciel strony internetowej ani autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności.

Najnowsze artykuły

2024.03.26  •  Zdrowie
Jak wybrać najlepsze ubezpieczenie na raka?

Ubezpieczenie od następstw choroby nowotworowej musi zapewniać ochronę w przypadku diagnozy tej poważnej choroby. Jednak wybór odpowiedniej polisy jest już bardziej skomplikowany, ponieważ istnieje wiele zmiennych, które należy wziąć pod uwagę. W tym artykule podpowiadamy, jak wybrać najlepsze ubezpieczenie na raka, które spełni Twoje potrzeby i zapewni kompleksowe wsparcie.

Czytaj więcej
2023.11.16  •  Samochód
Jak zarabiać na ubezpieczeniach OC nie będąc agentem ubezpieczeniowym?

Jeśli oferujesz usługi związane z motoryzacją i Twoimi klientami są kierowcy, program SKP jest właśnie dla Ciebie. Zostań partnerem Punkty. Przekazuj swoim klientom Kod Rabatowy na 100 zł przy zakupie OC/AC i zgarniaj prowizję.

Czytaj więcej
Najtańsze OC w 2023
2021.12.30
Najtańsze OC kwiecień 2024 – ranking. Sprawdź prognozy i porównaj ceny OC w poprzednich miesiącach

Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.

Czytaj więcej
2021.12.10  •  Samochód
Kary za brak OC w 2024 roku. Ile zapłacisz?

Uwaga kierowcy! Od 1 stycznia 2024 roku drastycznie wzrosły kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC. Sprawdź, ile możesz zapłacić, jeśli nie dopełnisz tego obowiązku i nie ryzykuj. Ubezpieczenie OC to nie tylko obowiązek, ale też ochrona dla Ciebie i innych uczestników ruchu drogowego.

Czytaj więcej
2024.04.15
Jak ustalić wartość rynkową pojazdu?

Wartość rynkowa pojazdu jest jednym z kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy sprzedaży lub zakupie samochodu. Niezależnie od tego, czy jesteś sprzedawcą, kupującym czy pośrednikiem, zrozumienie tego, jak ją ustalić jest niezbędne, aby przeprowadzić skuteczną transakcję.

Czytaj więcej
2024.04.07
Ile kosztuje ubezpieczenie OC bez zniżek?

Obowiązkowe ubezpieczenie OC jest niezbędne, aby chronić się przed finansowym obciążeniem w przypadku spowodowania szkody. Jednak wiele osób zastanawia się, ile kosztuje ubezpieczenie OC bez zniżek. W tym artykule dowiesz się, jakie czynniki wpływają na wysokość składki oraz jak można obniżyć koszty ubezpieczenia.

Czytaj więcej
2024.04.07  •  Samochód
Zmiany w prawie jazdy w 2024 roku  – nowe przepisy dotyczące psychotestów

Rok 2024 przyniósł wiele zmian dla kierowców nie tylko w Polsce, ale w całej Unii Europejskiej. Zaostrzenie przepisów dotknie zarówno najmłodszych kierowców, jak i seniorów. Nowe regulacje dotyczą badań psychologicznych, wymiany dokumentów, a także ograniczeń, które obejmą młodych kierowców. W tym artykule przyjrzymy się szczegółowo wszelkim prawnym nowościom, o których powinni wiedzieć kierowcy.

Czytaj więcej

Najchętniej czytane

Najtańsze OC w 2023
2021.12.30
Najtańsze OC kwiecień 2024 – ranking. Sprawdź prognozy i porównaj ceny OC w poprzednich miesiącach

Ceny obowiązkowego ubezpieczenia OC zmieniają się dynamicznie. Pamiętaj jednak, że porównując wysokość składki u różnych ubezpieczycieli, możesz oszczędzić nawet kilkaset złotych na polisie. Sprawdź ranking ubezpieczeń OC Punkty i sprawdź, gdzie można było kupić najtańsze ubezpieczenie OC i jakie są prognozy na kolejne miesiące. Pamiętaj, aby regularnie sprawdzać aktualizację naszego rankingu.

Czytaj więcej
Ubezpieczenie OC Anglika
2019.04.11
Ubezpieczenie anglika w Polsce w 2023 roku – ile kosztuje OC dla aut z kierownicą po prawej stronie?

Polacy chętnie kupują auta z zagranicy. Mimo że największą popularnością cieszą się pojazdy pochodzące z Niemiec, to nie brakuje też chętnych na angliki, czyli pojazdy sprowadzane z Wielkiej Brytanii. Dla tych samochodów charakterystyczna jest kierownica po prawej stronie. Ile kosztuje ubezpieczenie anglika w Polsce? Na jakie inne koszty muszą być przygotowani właściciele anglików? Sprawdzamy!

Czytaj więcej
Kobieta na motocyklu robi prawo jazdy kat. A
2020.05.22  •  Motocykl
Prawo jazdy kategorii A na motocykl. Ile kosztuje, od ilu lat, jakie wymagania?

Myślisz o zdobyciu prawa jazdy na motocykl? Poniżej znajdziesz wszelkie informacje na temat kat. A. Krok po kroku podpowiadamy, co zrobić i ile to kosztuje, aby móc poruszać się motocyklem po drogach publicznych.

Czytaj więcej