Model Honda Legend znany w Stanach jako Acura pojawił się na rynku w 1985 roku. Od początku producentowi przyświecała idea, aby skonstruować auto, które będzie wyprzedzać pod względem technologicznym konkurencję. I faktycznie ten samochód osobowy klasy średniej-wyższej segmentu E położył od razu innych na łopatki.

Honda Legend. Historia limuzyny

Silnik V6, poduszka powietrzna, systemy bezpieczeństwa, w tym ABS, trzydzieści parę lat temu przyciągały klientów marzących o luksusie. Chyba nie ulega wątpliwości, że z każdą kolejną generacją pompowano w Hondę coraz więcej technologii.

II generacja pojawiła się w 1990, a III w 1995 roku i była tak nowoczesna jak współczesne modele. Wreszcie w 2004 roku Japończycy wypuścili IV generację. Niestety produkcja została zakończona w 2012 roku ze względu na słabe zainteresowanie modelem. Jednak po krótkim okresie depresji od 2015 roku Honda Legend znów pokazuje się publicznie jako V generacja.

Honda Legend – stylistyka

Z dzisiejszej perspektywy stylistyczne początki Hondy Legend były dość trudne. Kanciaste pudełko ze śmiesznie długim przodem. Wydawałoby się, że przewróci się na nos, gdyby nie równoważył auta dziwnie wydłużony tył. Od II generacji nadwozie zaczęło się na szczęście sympatycznie zaokrąglać. III generacja to już klasyczna i stonowana sylwetka. A od 2004 roku Honda Legend wygląda już naprawdę szykownie.

Projektanci nadali jej dynamiczną i sportową sylwetkę. Auto przypomina klin, ma długą linię bocznych okien, a tył z klapą bagażnika został znacznie skrócony. Wszystkie linie nadwozia są obłe i ponadczasowe, ale dosyć odważne, więc na pewno ta sylwetka długo się nie zestarzeje i nie znudzi. Z przodu rzuca się w oczy wyrazisty grill, który stał się bardziej ekstrawagancki w V odsłonie modelu. Obok groźnie patrzą i rzucają wyzwanie biksenonowe reflektory. Z tyłu wyróżniają się spore lampy i wydechy.

Honda Legend – wnętrze

Uwaga – wsiadamy do klasy premium. Czy Legend spełnia oczekiwania z nią związane? Zdecydowanie tak. Materiały, którymi wykończono wnętrze, są bardzo wysokiej jakości. Miękkie plastiki, gąbka w elementach dotykanych przez kierowcę, czy skórzane wykończenia i tapicerka dają wrażenie luksusu. Przez cały kokpit biegnie elegancka drewniana listwa. Sportowego charakteru nadają wnętrzu 3 zegary w osobnych tubach.

Tradycyjnie na środku deski rozdzielczej znajduje się panel sterowania, który zaczyna się od sporego ekranu komputera pokładowego. Ilość przycisków w pierwszej chwili przeraża, ale sytuację można szybko opanować. W środku auta jest bardzo przestronnie, a z komfortowych foteli aż żal wysiadać. O wiele przyjemniej jest rozłożyć się wygodnie, oprzeć na podłokietniku, do uchwytu wrzucić kawę i jechać w siną dal. Byle nie z największą walizką, bo bagażnik oferuje przeciętne 452 l pojemności.

Wyposażenie – Honda Legend

Skoro już w 1995 roku Legend oferował wyposażenie na poziomie zbliżonym do niektórych dzisiejszych modeli, podarujemy sobie wymienianie tak oczywistych elementów jak elektryczne sterowanie szyb, czy klimatyzacja. Trzeba z kolei od razu podkreślić, że limuzyna premium oferuje bardzo bogate wyposażenie także w wersji standard. Jednak nie można sobie dowolnie wybierać, co chcemy mieć, tylko musimy zdecydować się na jedną z wersji wyposażeniowych.

IV generacja nie dość, że ma napęd na 4 koła, to jest jeszcze naszpikowana elektroniką i różnymi systemami. Wszyscy zachwycają się układem przeniesienia napędu SH-AWD, który rozprowadza siły napędowe osobno na każde z tylnych kół w zależności od potrzeb. Z innych ciekawych warto wymienić systemy: ANC – wyciszania wnętrza, VBA – wspomagania nagłego hamowania, LKAS – utrzymywania na pasie ruchu, CMBS – minimalizujący ryzyko kolizji. Do tego kamera cofania i mnóstwo innych gadżetów. Czy może być jeszcze wygodniej i bezpieczniej? Może. V generacja Hondy Legend to już nie auto tylko niemal sztuczna inteligencja.

Honda Legend – silniki

Hmmm… Jaki by tu silnik wybrać? Na szczęście Honda pozbawia nas dylematów, bo IV generacja modelu wyposażona została tylko w jeden silnik benzynowy. Jest to doskonała i bezawaryjna jednostka V6 w technologii VTEC o pojemności 3.5 l oraz mocy 295 KM. Silnik cudownie mruczy pod maską i pozwala osiągnąć setkę w 7,3 sekundy. Wiadomo, Polacy by takiego smoka chcieli od razu przerobić na gaz albo woleliby jeździć dieslem. Ale nic z tego. Silnik współpracuje z 5-biegową skrzynią biegów z trybem automatycznym.

Honda Legend – opinie

Kosmiczna technologia w przypadku Hondy Legend nie idzie w parze z ekstrawaganckim wyglądem. Grupa docelowa to przecież ustawieni życiowo klienci w średnim wieku i o raczej konserwatywnym podejściu do motoryzacji. Skąd więc raczej niewielkie zainteresowanie tym wypasionym i eleganckim autem na naszym rynku?

Problem pewnie polega na tym, że klienci, którym zależało na szpanowaniu limuzyną, wybierali ubogo wyposażone i dlatego znacznie tańsze odpowiedniki innych producentów. Honda Legend nie pozwalała na takie półśrodki – bierzesz wszystko za spore pieniądze, albo nic.

A przecież osoby, które zaufały Legendzie, na pewno tego nie żałują. Auto genialnie się prowadzi, technologia dba o nasz komfort i o bezpieczeństwo, a wnętrze jest luksusowe. Do tego auto się nie psuje. Gdyby jednak przydarzyła się jakaś awaria, to niestety części zamienne są drogie i nie ma na rynku tańszych odpowiedników.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Honda Legend?

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych. Większości z nas kojarzy się ze sporym wydatkiem. Zwłaszcza, gdy auto ma 3,5-litrowy silnik, jak w przypadku japońskiej limuzyny. Jednak lepiej pieniądze wydać na zachcianki, a za OC zapłacić tylko tyle, ile naprawdę musimy. Jak znaleźć oszczędności, szukając odpowiedniej dla siebie oferty?

Najlepiej skorzystać online z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. Sprawdziliśmy w ten sposób, jakie oferty poszczególni ubezpieczyciele przygotowali dla doświadczonego i młodego kierowcy. Oto ile zapłacą kierowcy z miejscowości: Krzęcin w województwie zachodniopomorskim, Wąsosz na Podlasiu, Lubsza w województwie opolskim oraz Żurawica na Podkarpaciu.

Ile za OC Honda Legend z 2010 r. zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca to ojciec rodziny z dwójką dzieci, które codziennie odwozi do szkoły i przedszkola. Samochodem jeździ do pracy, z rodziną wyjeżdża na wakacje i weekendy. Ma prawo jazdy od 18 lat i jeździ bezszkodowo, czyli może liczyć na duże zniżki u ubezpieczycieli.

MiejscowośćStawka OCU kogo najtaniej
Krzęcin542 złProama
Lubsza540 złTUZ Ubezpieczenia
Wąsosz537 złAXA Direct
Żurawica513 złAXA Direct

Inne propozycje OC Honda Legend z 2010 roku dla doświadczonego kierowcy z Krzęcina:

Przykładowe oferty OC Honda Legend z 2010 roku dla doświadczonego kierowcy z Lubszy:

Ile za OC Honda Legend z 2010 roku zapłaci młody kierowca?

Jeśli młody człowiek ma ochotę powozić się limuzyną, musi mieć też ochotę sporo zapłacić za OC swojego cacuszka. Nie ma się co czarować. Będzie drogo, bo silnik jest duży, a zniżek jeszcze brak. Tym bardziej w tej sytuacji warto poszukać najkorzystniejszej dla siebie oferty. Jak to zrobić? Wystarczy skorzystać z porównywarki mfind.pl.

Nasz młody kierowca ma prawo jazdy od pięciu lat, a OC za swój samochód opłaca regularnie od lat czterech. Jeździ codziennie do pracy a także wyjeżdża na wakacje i weekendy.

MiejscowośćStawka OCU kogo najtaniej
Krzęcin861 złAXA Direct
Lubsza890 złAXA Direct
Wąsosz878 złAXA Direct
Żurawica700 złAXA Direct

Propozycje OC Honda Legend z 2010 roku dla młodego kierowcy z Wąsocza:

Przykładowe oferty OC Honda Legend z 2010 roku dla młodego kierowcy z Żurawicy: