Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom tego modelu. Co może Ford Kuga?

Ford Kuga – stylistyka

Ford Kuga to auto, które produkowane jest przez koncern Ford Motor Company od 2008 roku.

SUV wizualnie sprawia bardzo pozytywne wrażenie. W oczy rzuca się od razu sporej wielkości grill z logo marki oraz przednie reflektory sprawiające wrażenie zmrużonych oczu przyczajonego drapieżnika. Cała sylwetka także przywodzi na myśl bestię gotową do skoku. To w imię koncepcji Forda – Kinetic design, która zakłada, że nadwozie ma sprawiać wrażenie, że jest w ruchu.

Doskonale prezentują się w modelu boczne przetłoczenia, ostre, nowoczesne krawędzie oraz ciemne nadproża pojazdu. W czasie faceliftingów producenci skupili się przede wszystkim na zmianie przodu auta oraz delikatnej modernizacji wnętrza. Jako auto rodzinno – sportowe Kuga obiecuje, że możemy pojechać nim na wycieczkę. Pomagają w tym boczne prowadnice dachowe, dzięki którym można zapakować na dach rowery. Tradycyjny bagażnik z kolei oferuje 410 litrów pojemności, czyli tu akurat szału nie ma.

Ford Kuga – wyposażenie

Jak każdy współcześnie produkowany model, Ford Kuga jest dostępny na rynku w kilku wersjach wyposażeniowych, w których możemy wybierać do koloru, do wyboru. Natomiast w standardzie auto w I generacji oferuje klimatyzację, układ kontroli trakcji ESP, ABS z EBD oraz elektroniczny system zapobiegający dachowaniu.

Oczywiście klienci celujący w bardziej emocjonalne doznania, mogą wybrać z bogatej oferty marki napęd 4×4. W aucie znajdują się także usprawnienia ułatwiające życie w mieście czyli m.in. czujnik parkowania.

I wróćmy do dramatycznej sytuacji opisanej we wstępie, w której ledwo żywi podchodzimy obładowani do Kugi. Auto jest wtedy naprawdę pomocne. Wystarczy tylko mieć przy sobie kluczyk KeyFree i przesunąć stopą pod tylnym zderzakiem. Bagażnik otworzy się uprzejmie, a my możemy wstawić do niego torby, a potem albo nacisnąć guzik na klapie, albo powtórzyć manewr ze stopą.

Wnętrze – Ford Kuga

We wnętrzu Forda Kugi jest naprawdę sporo miejsca. Jednak to miejsce rozdzielone zostało nieco niesprawiedliwie. Mianowicie na przednich fotelach można się poczuć bardzo komfortowo kosztem jadących z tyłu. Tam jest trochę za ciasno jak na tak duży i używany do rodzinnych wyjazdów samochód. Zwłaszcza środkowe miejsce okazuje się symboliczne.

Kuga jest nie tylko atrakcyjna z zewnątrz, ale estetycznie prezentuje się też w środku. Co prawda, kiedy się wsiądzie, przez chwilę trudno się zorientować, w którym z modeli Forda jesteśmy. A to dlatego, że deskę rozdzielczą jakby żywcem przeniesiono z C-Maxa. Kuga udowadnia przy okazji, że wnętrze może być wykonane z materiałów dobrej jakości. W I generacji środek został ozdobiony licznymi srebrnymi dodatkami i to może trochę drażnić. Kwestia gustu.

Silniki – Ford Kuga

W kwestii silników Ford Kuga jest raczej jak sieciówka z jedzeniem niż wyrafinowana restauracja. Albo frytki albo buła z napojem, więc nie ma się nad czym zbyt długo zastanawiać. Brakuje możliwości, dodatków, smaczków.

Nasz Amerykanin oferuje więc klientowi albo jeden silnik benzynowy albo trzy wysokoprężne. Jednostka benzynowa to 2.5-litrowy Turbo Duratec o mocy 200 KM. Jest to silnik trwały i mało awaryjny. Do tego jeździ się nim żwawo i auto aż rwie się do przodu. Niestety ma też jedną wadę. Otóż nie potrafi oszczędzać paliwa, a więc i pieniędzy.

Jeśli chodzi o dobry stosunek osiągów do ekonomii, to lepiej spisują się turbo diesle produkcji koncernu PSA. W Fordzie Kuga można znaleźć pod maską silniki 2.0 o mocy 136, 140 lub 163 KM. Zwłaszcza ten pierwszy potrafi być oszczędny – pali ok. 5,9 l na 100 km.

Ford Kuga – wady

Mimo światowego zasięgu i różnych zabiegów marketingowych Ford Kuga nie zrobił oszałamiającej kariery w Polsce. Jest po prostu trochę za drogi dla przeciętnego zjadacza chleba. Nie do końca też spełnia oczekiwania, jakie ma się wobec Kugi jako auta dla całej rodziny.

W kwestii awarii, to bliskie pokrewieństwo z resztą modeli Forda sprawia, że można w rozsądnej cenie naprawić auto. A psuć się może tradycyjnie DPF w dieslu w autach jeżdżących tylko po mieście, zawór EGR czy koło dwumasowe. Problemy mogą też pojawić się w wielowahaczowym zawieszeniu tylnym. I wreszcie elektronika, która może sprawiać w SUV-ie kłopoty. Na przykład odechce się działać radioodtwarzaczowi lub nawigacji.

Ford Kuga – zalety

Ford Kuga sprawia dużą frajdę każdemu, kto wsiada za kierownicę. Po prostu świetnie się go prowadzi, a zawieszenie sprawdza się nawet na polskich, wymagających drogach. Do tego dochodzi bogate wyposażenie i stylistyka nadwozia, które wcale się nie starzeje. Poza tym można sobie wybrać wersję wyposażenia, które nam najbardziej odpowiada.

W aucie siedzi się bardzo wysoko i ogląda drogę prawie z wysokości kabiny tira, co sprawia, że kierowca widzi wszystko. W ogóle widoczność w Fordzie jest bardzo dobra. Użytkownicy chwalą sobie także okno dachowe. A miłośnicy aktywnego trybu życia mogą w Kudze odnaleźć oddanego i wiernego kompana na dłuższe wycieczki.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Ford Kuga?

Ubezpieczenie OC, doroczny obowiązek każdego posiadacza pojazdu mechanicznego, może być sporym wydatkiem. Ale nie musi. Jeśli skorzystamy z porównywarki ubezpieczeń, możemy mieć pewność, że zapłacimy tylko tyle, ile to absolutnie konieczne.

Najtańsze, dostępne online z każdego miejsc i o każdej porze OC to mfind.pl. Przeprowadziliśmy wyliczenia dla doswiadczonego i dla młodego kierowcy. Oto ile zapłacą będąc mieszkańcami poszczególnych miejscowości: Hajnówki na Podlasiu, lubuskich Lubniewic, pomorskiego Miastka i górskiej Muszyny.

Ile za OC Ford Kuga z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od 18 lat, bezszkodową jazdą wypracował sobie 60% zniżki na OC. Jego samochód to Ford Kuga z silnikiem Diesla 2.0 z 2011 roku.

Miasto

Stawka OC

U kogo najtaniej

Hajnówka

463 zł

AXA Direct

Lubniewice

458 zł

AXA Direct

Miastko

454 zł

AXA Direct

Muszyna

426 zł

AXA Direct

Inne propozycje OC Ford Kuga z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Hajnówki:

Oferty OC Ford Kuga z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Lubniewic:

Ile za OC Ford Kuga z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Każdy młody kierowca bardzo nie lubi dnia, w którym już koniecznie i nieodwołalnie musi zapłacić doroczną składkę OC. Trudno się dziwić. OC to nie jest mały wydatek dla osoby stojącej u progu kariery zawodowej. Młodzi kierowcy to ci, którzy statystyczne powodują najwięcej wypadków, dlatego ich ubezpieczenie jest drogie. Jak zapłacić OC i nie zrujnować się przy okazji? Jest na to kilka sposobów. Jednym, szczegóolnie godnym polecenia, jest skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl.

Nasz młody kierowca to singielka z prawem jazdy od czterech lat, ze zniżką 20% za bezszkodowa jazdę. Jej samochód to Ford Kuga z silnikiem Diesla 2.0 z 2011 roku.

Miasto

Stawka OC

U kogo najtaniej

Hajnówka

680 zł

AXA Direct

Lubniewice

861 zł

AXA Direct

Miastko

851 zł

AXA Direct

Muszyna

784 zł

AXA Direct

Inne propozycje OC Ford Kuga z 2011 roku dla młodego kierowcy z Miastka:


Oferty OC Ford Kuga z 2011 roku dla młodego kierowcy z Muszyny: