Ford C-Max – początki modelu

Ford C-Max to samochód osobowy typu minivan klasy kompaktowej produkowany przez amerykański koncern Ford Motor Company od 2003 roku. Przez pierwsze trzy lata nosił nazwę Focus C-Max i był pierwszym minivanem tej amerykańskiej marki. W 2006 roku na fali koncepcji dynamicznego nadwozia dla wszystkich modeli, Ford nie tylko zmienił wygląd auta, ale i nazwę. W tym momencie na scenę wchodzi Ford C-Max jako osobny model. W 2010 roku zadebiutowała II generacja i dostępna jest także w wersji dla 7 osób jako Grand C-Max. Mniejszy i większy brat tworzyły doskonały duet dla użytkowników o różnych potrzebach. Niestety produkcja C-Maxa kończy się w 2019 roku, więc model dostępny będzie od tego momentu już tylko na rynku wtórnym.

Ford C-Max – nadwozie

Na czym polega w praktyce koncepcja Kinetic Design w przypadku C-Maxa? Otóż wszystkie auta Forda skonstruowane według tego pomysłu mają bardzo dynamiczną sylwetkę. C-Max także, bo ma się wrażenie, że nawet stojąc, auto rwie się do przodu. Dzieje się tak, ponieważ nadwozie wydaje się wyraźnie pochylone do przodu. Jeśli jednak ktoś boi się, że w środku zsunie się fotela na przednią szybę, to trzeba szybko go uspokoić. Ford jak na minivana wcale nie wygląda jak pudełko, ma ciekawe nadwozie i dynamiczną stylistykę. Sprawiają to boczne przetłoczenia, które jednocześnie wyszczuplają sylwetkę modelu i duże wloty powietrza, które sugerują moc. Ważną rolę spełnia też dach, którego linia opada w tył, co daje poczucie lekkości nadwozia. Podczas ostatniego faceliftingu auto dostało bardzo ciekawy, charakterystyczny dla nowych modeli Forda grill.

Ford C-Max – wnętrze

Zacznijmy od nieprzeciętnych zdolności naszego Transformersa. Nie ulega wątpliwości, że C-Max to w zależności od wersji auto dla mniejszej lub większej rodziny. Samochód jest bardzo chętny do współpracy. Nie będzie miał wątpliwości w tej kwestii ten, kto widzi, jak nasz model potrafi się dostosować do konkretnych potrzeb. W wersji 7-osobowej Grand, jeśli trzeba, poskłada sprytnie środkowy fotel w tylnej kanapie. Kiedy potrzebujemy więcej miejsca na bagaż, potrafi schować dowolną ilość foteli. Może wtedy zaoferować tyle miejsca, że można w aucie przewieźć szafę. Kiedy jeszcze do tego odsunie tylne drzwi, czekamy, aż stanie na tylnych kołach i dokończy transformację w robota… Wracając do rzeczywistości, trzeba podkreślić, że w C-Maxie jest dużo miejsca dla wszystkich i jeździ się nim komfortowo. Kokpit mógłby przytłaczać, ale jest tak sprytnie podzielony srebrnymi wstawkami, że wygląda lekko i atrakcyjnie. Do tego nie powinno nikomu zabraknąć w środku funkcjonalnych półek i schowków.

Ford C-Max – wyposażenie

Tak naprawdę to Forda C-Maxa można sobie poskładać samemu. Za odpowiednią cenę, bierzemy pasujące nam puzzle wyposażenia i budujemy model marzeń. Jeśli jednak chcemy skorzystać z dostępnych na rynku wersji, to też nie ma co narzekać. W najbogatszym standardzie dostajemy inteligentny system bezpieczeństwa IPS, system ABS, EBD, ESP z układem kontroli trakcji oraz z układem wspomagania awaryjnego hamowania. Do tego dochodzi pełny zestaw poduszek powietrznych, komputer pokładowy, elektryczne lusterka w kolorze nadwozia z kierunkowskazami oraz wielofunkcyjna kierownica. Komfort jazdy zwiększa na pewno dostępna w standardzie klimatyzacja. Jednak za czujniki wspomagające parkowanie, tempomat, system monitorujący martwe pole czy wypasiony sprzęt audio trzeba jednak dopłacić.

Ford C-Max – silniki

W II generacji Ford C-Max dostępny jest w kilku jednostkach. W wersji benzynowej samochód napędza silnik 1.6 o różnej mocy – 85 KM, 105 oraz 125 KM. Ta sama pojemność ma też wersje z turbodoładowaniem o mocy 150 i 182 KM. W 2012 roku pojawiła się też wersja 1.0 EcoBoost o mocy 100 i 125 KM, a pojemność 1.6 zredukowano do 1.5. W dieslu można się zdecydować na 1.6 TDCi (95 i 115 KM) lub większą jednostkę 2.0 TDCi w trzech wersjach mocy -115 KM, 140 KM albo najsilniejszą 163 KM. Mniejsze pojemności z powodzeniem radzą sobie z 5-osobowym C-Maxem, natomiast silniejsze jednostki lepiej się sprawują w Grandzie. Wszystkie jednak, bez względu na pojemność są trwałe i nie sprawiają niespodzianek. Zużycie paliwa też jest we wszystkich wersjach rozsądne. Zaczyna się od około 5,6 l na 100 KM w dieslu.

Ford C-Max – opinie

Użytkownicy zgodnie twierdzą, że obie wersje C-Maxa są wygodne i pozwalają na komfortową jazdę. Auto doskonale trzyma się drogi. Natomiast podczas jazdy można swobodnie rozmawiać, bo wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone. Dużą zaletą samochodu jest pojemny bagażnik. Mamy do dyspozycji 432 litry (w Grandzie 550), ale można go powiększyć do ponad 1700 litrów. Kierowcy chwalą sobie także świetną skrzynię biegów. Konstrukcja samochodu jest na tyle udana, że psują się drobiazgi i awarie nie są zbyt dokuczliwe. Chociażby dlatego, że cena części zamiennych jest przystępna, a ich dostępność nie sprawia problemów. W Fordzie może się popsuć coś z elektroniki albo rozszczelnić układ dolotowy. Lubi psuć się też klimatyzacja. Co prawda rdza nie dobiera się zbyt bezczelnie do karoserii, ale lakier jest jednak słabszą stroną auta. Potrafi sobie znienacka odprysnąć w najmniej oczekiwanym miejscu.

Produkcja Forda C-Maxa została wygaszona w 2019 roku przede wszystkim z powodu końca kariery minivanów – wygodnych i dużych, ale z wyglądu trochę bez wyrazu. Rynek zakochał się w SUV-ach, więc C-Max musi ustąpić im pola i przejść z godnością na emeryturę.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Ford C-Max?

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla każdego posiadacza pojazdu, więc co roku musimy je opłacić. Zazwyczaj składka OC kojarzy nam się z dużym wydatkiem. Jednak na szczęście możemy uniknąć niepotrzebnych kosztów. Wystarczy w tym celu skorzystać z pomocy porównywarki ubezpieczeń, by znaleźć polisę w rozsądnej cenie.

Najtańsze ubezpieczenie o każdej porze możemy znaleźć online w mfind.pl. Dzięki wyliczeniom przeprowadzonym dla doświadczonego i młodego kierowcy, dowiemy się, ile każdy z nich zapłaci za swoją polisę. Sprawdzimy to dla mieszkańców mazurskiego Pisza, Wójtowej na Podkarpaciu, śląskich Pawłowic oraz zachodniopomorskiego Maszewa.

Ile za OC Ford C-Max z 2012 roku zapłaci doświadczony kierowca?
Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od 18 lat, jeździ ostrożnie, bo codzienne wozi dzieci do przedszkola, stąd może pochwalić się bezwypadkową historią ubezpieczeniową. Wypracował sobie 60% zniżki.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Maszewo425 złLink4
Pawłowice432 złAXA Direct
Pisz377 złLink4
Wójtowa402 złLink4

Inne propozycje ubezpieczenia OC Ford C-Max z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Pisza:

Wybrane oferty ubezpieczenia OC Ford C-Max z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Maszewa:

Ile za OC Ford C-Max z 2012 roku zapłaci młody kierowca?

Nic dziwnego, że młodzi kierowcy nie przepadają za momentem opłacenia polisy OC. Nie mają jeszcze zniżek i ponoszą konsekwencję statystyki, która podaje, że najwięcej wypadków powodują osoby, których staż za kierownicą jest krótki. Cena polisy jest więc dla nich znacznie wyższa niż dla doświadczonego kierowcy. Czy trzeba się przygotować w tej sytuacji na ogromny wydatek? Niekoniecznie. Jednym ze sposobów znalezienia jak najkorzystniejszej ceny jest skorzystanie z porównywarki ubezpieczeń OC.

Nasz młody kierowca ma prawo jazdy piąty rok, do tej pory wypracował sobie 20% zniżki.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Maszewo616 złmtu24.pl
Pawłowice860 złLink4
Pisz733 złLink4
Wójtowa616 złmtu24.pl

Propozycje ubezpieczenia OC Ford C-Max z 2012 roku dla młodego kierowcy z Pawłowic:

Inne oferty OC Ford C-Max z 2012 roku dla młodego kierowcy z Wójtowej: