Fiat 500 – modele, generacje, historia

Jego historia zaczyna się w połowie ubiegłego wieku, ponieważ pierwsza 500-tka była produkowana w latach 1957-1975 przez włoski koncern z Turynu. Urocze maleństwo przyczyniło się do zmotoryzowania całego kraju, a jego zadziorna uroda od razu wywoływała przypływ ciepłych uczuć. Na fali tego sentymentu w 2004 Fiat zaprezentował koncept, a w 2007 roku Włosi wypuścili na rynek pierwszy egzemplarz nowej 500-tki (II). Auto produkowane jest między innymi w tyskich zakładach Fiata.

O sukcesie samochodu mogą świadczyć choćby same liczby. Otóż w 2018 roku zjechał z taśmy produkcyjnej dwumilionowy egzemplarz Fiata 500. Poza tym w 2008 roku auto zostało europejskim samochodem roku.

Nie ulega wątpliwości, że 500-tka wygląda spektakularnie, a połączenie stylu retro z aktualnym włoskim designem na zewnątrz i wewnątrz pojazdu robi wrażenie.

Do Fiata 500 II dostępna jest dość bogata paleta silników. Obejmuje ona cztery silniki (trzy benzynowe, jeden Diesla) w ośmiu konfiguracjach. Od 900 cm (podwójnie doładowany, 85 KM) do 1.4 (od 135 do 180 KM) w wersji Abarth. Małe włoskie auto z najmniejszym silnikiem może osiągnąć prędkość 173 km/h. Ta jednostka napędowa zużywa tylko 4,1 l benzyny na każde 100 km. Z kolei Abarth to najmocniejsza jednostka osiągająca prędkość aż 225 km/h.

Fiat 500 – opinie, wady i zalety

Ze względu na niepodważalny urok Fiata 500 wiele możemy mu wybaczyć. Ale trzeba jednak pamiętać o kilku podstawowych rzeczach. Jest to zdecydowanie auto dwuosobowe i tylko bardzo awaryjnie, w wyjątkowych sytuacjach czteroosobowe. Podobnie sprawa się ma z bagażnikiem – 185 litrów pojemności nie pomieści wiele.

Fiat 500 nie jest jakoś wybitnie awaryjny, użytkownicy narzekają jedynie na twarde zawieszenie i dyskomfort podczas poruszania się po drogach o gorszej nawierzchni oraz stosunkowo duży promień skrętu. To akurat powinno być poprawione, bo to w końcu malutkie miejskie autko. Do zalet Fiata 500 nowej generacji należą przede wszystkim interesujące nadwozie i stylowe wnętrze, dynamiczne silniki (poza 69 KM), niskie spalanie paliwa (szczególnie z silnikami diesla) oraz niezłe wyposażenie. Mankamentami będą z pewnością głośny silnik Diesla, mały bagażnik oraz stosunkowo wysokie ceny większości modeli.

Fiat 500 – cena

Za używanego Fiata 500 trzeba zapłacić od 12 000 zł za rocznik 2007, do 62 000 zł za model Abarth z 2017 roku.

Fiat 500 – ubezpieczenie

Ubezpieczenie OC pojazdów mechanicznych to ustawowy obowiązek każdego kierowcy i zaniedbanie go grozi bardzo poważnymi konsekwencjami finansowymi. Warto jednak szukać taniego OC, bo nie ma sensu przepłacać.

Ile za OC Fiat 500 z 2016 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Fiat 500 to zdecydowanie nie jest auto rodzinne, ale jako miejskie sprawdza się znakomicie. Nasz doświadczony kierowca nie zawiezie nim rodziny na wczasy, ale do pracy dojedzie i po drodze dziecko do przedszkola podrzuci. Zatem ile zapłaci za OC Fiat 500 z 2016 roku, jeśli przysługuje mu 60% zniżki i opłaca OC regularnie ponad 10 lat? Zależy, gdzie mieszka. W mniejszych miastach stawki OC są niskie, w większych metropoliach widać jednak zwyżkę.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Poznań450 złmtu24.pl
Olsztyn450 złmtu24.pl
Turek399 złLink4
Gorzyce441 złLink4

Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC Fiata 500 z 2016 roku dla doświadczonego kierowcy z Gorzyc:

Inne propozycje ubezpieczenia OC Fiata 500 z 2016 roku dla doświadczonego kierowcy z Olsztyna:

Ile za OC Fiat 500 z 2016 roku zapłaci młody kierowca?

Fiat 500 to idealne auto dla singla w mieście. Przyjrzyjmy się, ile młody kierowca zapłaci za OC Fiat 500. Jedno jest pewne: więcej niż doświadczony. Nasz młody kierowca ma prawo jazdy od czterech lat i wypracował sobie 20% zniżki.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Poznań660 złmtu24.pl
Olsztyn519 złmtu24.pl
Turek450 złmtu24.pl
Gorzyce450 złmtu24.pl

Inne propozycje ubezpieczenia OC Fiata 500 z 2016 roku dla młodego kierowcy z Turka:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Fiata 500 z 2016 roku dla młodego kierowcy z Poznania: