Początek modelu BMW X3 to jeszcze tradycyjne podejście do konstrukcji X3 jako SUV-a. Jednak z czasem auto nabrało nowych cech. Auto zadebiutowało w 2003 roku jako „uboższy” krewny wypasionego BMW X5. Szybko ten nieco tańszy, nieznacznie mniejszy i lżejszy brat stał się hitem na rynku. Okazało się, że to nadal ekskluzywne auto, a nie wszyscy potrzebują jeździć czołgiem, jakim jest X5.

W 2006 roku X3 przeszła facelifting, w trakcie którego przede wszystkim popracowano nad silnikami i ich mocą. Druga generacja modelu oznaczona symbolem F25 pojawiła się na rynku w 2010 roku w wersji nieco powiększonej i przeprojektowanej. Od tej pory już śmiało klasyfikuje się X3 jako SAV-a. Natomiast w 2017 roku producent zaprezentował trzecią generację pojazdu o oznaczeniu G01.

BMW X3 – stylistyka

Widok logo BMW często nasuwa skojarzenie – wyszpachlowany, tuningowany w garażu bolid z wytatuowanym, łysym, ubranym w dres kierowcą w środku. Na szczęście w przypadku X3 ani auto, ani użytkownik nie pasują do tego obrazka. Kształt nadwozia w II generacji stał się nieco bardziej kanciasty, ale model zyskał dzięki temu pazur. Auto ma 4648 mm długości i 1695 mm wysokości.

W 2014 roku producent zdecydował się na facelifting. Poprawa urody objęła głównie przednią część – zderzak, grill i kształt lamp. Logo BMW tworzy dzięki temu z reflektorami niemal spójny pas. Z tyłu również zmieniono zderzak.

I uwaga! Na obudowach lusterek wstecznych zamontowano kierunkowskazy, które wcześniej znajdowały się w przednich błotnikach. To informacja dla wszystkich, którzy podejrzewają, że w BMW nie ma kierunkowskazów na stanie. Przetłoczenia na masce i linia dachu sprawiają, że sylwetka X3 wydaje się jednocześnie wystarczająco agresywna i elegancka.

Wnętrze BMW X3

Żeby opisać wnętrze X3, od razu trzeba podkreślić, że można się w nim urządzić całkowicie po swojemu. Pomarańczowe lub czerwone skórzane fotele? Drewniane dodatki? Proszę bardzo. Płacisz i wymagasz. Ale to w kwestii wyposażenia dodatkowego. W standardzie natomiast rzuca się w oczy przede wszystkim wysoka jakość materiałów wykończeniowych na czele z miękkimi plastikami.

Kokpit urządzony podobnie jak w innych modelach BMW jest bardzo czytelny i ergonomiczny. Wiemy, co do czego służy i nie ma żadnych tajemniczych przycisków. We wnętrzu wszyscy znajdą praktyczne schowki, podłokietniki są chowane i regulowane, a miejsca nie zabraknie nikomu. Jedynie środkowy tunel może trochę drażnić. X3 nie tylko komfortowo się podróżuje, ale można ją też zamienić w półciężarówkę. Bagażnik oferuje aż 550 l pojemności, a po złożeniu foteli robi się z tego 1600 l.

Wyposażenie BMW X3

Zacznijmy od takiego szczegółu – w przypadku BMW X3 za sumę wydaną na wyposażenie dodatkowe można by sobie śmiało kupić całego SUV-a któregoś z innych producentów. O czym to świadczy? Przede wszystkim o bardzo wysokiej jakości tego samochodu. Model jest naładowany systemami, które nie tylko poprawiają bezpieczeństwo, ale i komfort jazdy. System iDrive pozwala na bardzo sprawne nawigowanie po menu.

Na szczęście BMW X3 komunikuje się z nami po polsku. Co za ulga… Model wyposażono m.in. w: tempomat, światła LED, skórzane podgrzewane fotele, nawigację, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, system Start&Stop i liczne czujniki. Wśród wielu ułatwień pojawia się też bezkluczykowy dostęp do auta. Chociaż to ułatwienie stworzono niestety z myślą o wygodzie złodziei.

BMW X3 w zależności od potrzeb może mieć napęd na cztery koła i większy prześwit. Niby ułatwia to jazdę w trudnym terenie, ale jakoś trudno sobie wyobrazić, by ktoś tym pięknym autem za ponad 200 tysięcy chciał dobrowolnie wjechać w błoto.

BMW X3 – silniki

Cena auta zależy też od rodzaju silnika, który wybierzemy. A mamy do wyboru 4 silniki benzynowe i 4 diesle z 4 lub 6 cylindrami. Okazuje się, że za przyspieszenie do setki lepsze o 2 sekundy możemy słono zapłacić. Ale kto bogatemu zabroni?

Na polskim drogach zdecydowaną mniejszość stanowią X3 z silnikami benzynowymi. Najsłabszy silnik to sDrive20i o pojemności 2.0 i mocy 184 KM. Na drugim biegunie mamy 3-litrowy silnik xDrive35i, który generuje moc 306 KM. Średnie spalanie wynosi od 7 do 8,3 l na 100 km.

Miażdżąca większość X3 to diesle. One są oczywiście znacznie oszczędniejsze, bo potrzebują od 5 do 6 l paliwa na setkę. Najsłabsza wersja to 2-litrowa sDrive18d o mocy 150 KM, a najsilniejsza xDrive35d, która ma pojemność 3.0 i osiąga aż 313 KM.

BMW X3 – opinie użytkowników

Jazda BMW X3 to po prostu bajka. Wsiadamy i zapominamy o całym świecie. Tylko wcześniej trzeba się zastanowić nad kilkoma kwestiami. Na przykład, czy lubimy wajchować drążkiem z sześcioma biegami, czy wolimy 8-biegowy automat. Jaki wybrać napęd? Ale kiedy już wszystko jest dograne, auto ma doskonałe właściwości jezdne. Z każdym silnikiem okazuje się zrywne i dynamiczne, a najsilniejsze egzemplarze dają prawdziwego kopa.

Do tego X3 właściwie się nie psują, jeśli oczywiście pochodzą ze sprawdzonego źródła. Gorzej, jeśli trafimy na dobrze wyklepane auto po wypadku i zacznie nam ono sprawiać problemy. Wtedy tajemnicze choroby pacjenta z trudną przeszłością będą nas sporo kosztować.

Auto tak przykuwa wzrok, że działa na płeć przeciwną jak afrodyzjak. Niestety zwykły Sebix raczej nie podjedzie nim pod dyskotekę, żeby wszystkie laski były jego. Dobrze utrzymane kilkuletnie BMW X3 to nadal wydatek nie na przeciętną kieszeń. Za to uniwersalność BMW X3 sprawia, że jest ono jednocześnie autem rodzinnym, sportowym, użytkowym i powodem do zazdrości sąsiadów.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC BMW X3?

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla każdego, kto posiada pojazd mechaniczny. Większości z nas kojarzy się ze sporym wydatkiem. Można by pomyśleć, że jeśli kogoś stać na BMW X3, to coś mu na koncie jeszcze zostało na OC. Jednak po co przepłacać, jeśli można znaleźć korzystną dla siebie ofertę?

Jak to zrobić? Najlepiej skorzystać online z porównywarki ubezpieczeń mfind.pl. Sprawdziliśmy w ten sposób, jakie oferty poszczególne Towarzystwa Ubezpieczeniowe przygotowały dla doświadczonego i młodego kierowcy. Oto, ile zapłacą kierowcy z miejscowości: Gniewino na Pomorzu, Dubeczno w województwie lubelskim, Uście Gorlickie w Małopolsce oraz dolnośląskie Janowice Wielkie.

Ile za OC BMW X3 z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od osiemnastu lat i od ponad dekady regularnie opłaca OC. Przysługuje mu 60% zniżki. Codziennie w drodze do pracy odwozi dzieci do szkoły, z rodziną wyjeżdża na wakacje i weekendy. Na jaki wydatek musi się przygotować?

MiejscowośćStawka OCU kogo najtaniej
Dubeczno461 złAXA Direct
Gniewino642 złBenefia
Janowice Wielkie438 złAXA Direct
Uście Gorlickie493 złAXA Direct

Inne propozycje OC BMW X3 z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Dubeczna:

Oferty OC BMW X3 z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Gniewina:

Ile za OC BMW X3 z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Prawdziwy problem może mieć przy opłacaniu składki OC młody kierowca. W jego przypadku na pewno będzie znacznie drożej. Przecież nie ma jeszcze zniżek, a użytkownicy BMW przewodzą w niechlubnych statystykach wypadkowości. Czy w związku z tym trzeba będzie rozbić świnkę skarbonkę lub nadszarpnąć oszczędności z komunii, by opłacić OC? Absolutnie nie. Wystarczy skorzystać z porównywarki mfind.pl i znaleźć korzystną ofertę.

Nasz młody kierowca to singielka, posiadaczka prawa jazdy od pięciu lat, która regularnie opłaca OC od lat czterech.

MiejscowośćStawka OCU kogo najtaniej
Dubeczno816 złLink4
Gniewino1032 złLink4
Janowice Wielkie1081 złLink4
Uście Gorlickie870 złLink4

Inne propozycje OC BMW X3 z 2011 roku dla młodego kierowcy z Janowic Wielkich:

Przykładowe stawki OC BMW X3 z 2011 roku dla młodego kierowcy z Uścia Gorlickiego: