Dzisiaj nieco informacji na temat tego właśnie modelu.

Audi TT – modele, generacje, historia

Audi TT, którego nazwa pochodzi od wyścigu „Tourist Trophy”, należy do tych samochodów, wobec których nie można pozostać obojętnym. Mimo że Audi ma już 21 lat, jego wygląd jest nadal zadziwiająco świeży. A wszystko zaczęło się w roku 1998, kiedy z taśmy zjechały pierwsze egzemplarze TT. Auto od początku było tak zrywne i dynamiczne, że trzeba było nieco utemperować jego osobowość, a właściwie nadsterowność. Od początku też wprowadzono w tetetce wiele rozwiązań sprzyjających sportowej jeździe, w tym napęd quattro.

Druga generacja Audi TT zadebiutowała w 2006 roku i jej produkcja trwała do roku 2014. Audi TT 8J w porównaniu z początkiem coupe urosło o kilka centymetrów i zrobiło się nieco bardziej przestronne. Kupując tetetkę, można było się zdecydować na manualną skrzynię biegów, a jeśli ktoś woli, żeby auto samo sobie radziło, to dostępny jest S-tronic. W 2007 pojawiła się wersja Roadster z płóciennym dachem. W 2010 model przeszedł lifting, który polegał na poszerzeniu skromnej gamy silników. Auto przyciągało wyglądem, więc w drugiej generacji naprawiono tylko niedociągnięcia techniczne debiutanta.

Wnętrze tetetki wykonane jest precyzyjnie i solidnie, jak przystało na wszystkie samochody marki Audi. Natomiast jeśli chodzi o miejsce w aucie, to cóż, nie ma się co czarować – jest ciasno. Z kolei bagażnik jest płytki, ale jak na coupe, całkiem spory, czyli 290 litrów. Po złożeniu siedzeń robi się z tego 700 litrów.

Jeśli chodzi o silniki w Audi TT, to każdy z nich jest bardziej dynamiczny w tym sportowym aucie, niż w innych modelach marki. Wśród jednostek benzynowych można wybrać 1,8 TFSI (160 KM), dwa 2,0 TFSI o różnej mocy 200–211 KM lub 272 KM w wersji S oraz 2,5 TFSI (340–360 KM) w wersjach RS i RS Plus. Przez jakiś czas wyposażano też tetetkę w duży silnik 3,2 (250 KM). Audi jeździło także z dieslem 2,0 TDI CR (170 KM). Silniki psują się rzadko i błyskawicznie przyspieszają. Może i nie są najbardziej oszczędne, ale przecież jeśli kogoś stać na sportowe auto, to i na paliwo.

Audi TT – opinie, wady i zalety

Oczywiście nie ma aut idealnych, więc nawet to sportowe auto może borykać się z kilkoma problemami. Audi z reguły nie jest awaryjne, ale zdarzają mu się awarie układu rozrządu, odmówić współpracy może też dwumasowe koło zamachowe czy turbosprężarka. Czasami szwankuje też elektronika lub mechatronika np. centralny zamek czy dach. Części zamienne też nie należą do tanich. Ale jeśli dba się o to auto, można się nim cieszyć przez lata. Tym bardziej, że Audi TT kojarzy się właśnie z radością. Z przyjemnością się na nie patrzy, a jazda tym autem naprawdę wywołuje uśmiech na twarzy. Wystarczy sobie wyobrazić, jaką się czuje frajdę, gdy po przekroczeniu 120 km na godzinę z tylnej klapy automatycznie wysuwa się spojler.

Auto fantastycznie się prowadzi, ma świetny, oryginalny design, bogate wyposażenie, sporą dynamikę pod maską i daje radość. Nic dziwnego, że jest marzeniem wielu kierowców.

Audi TT – cena

Cena Audi TT I generacji (8N, 1998-2006) wynosi od 10 000 zł do 25 500 zł. Modele 8J pochodzące z lat 2006 – 2013 to już wydatek od 31 500 zł do 44 000 zł. Za najświeższy używany model z 2015 roku (III generacja 8S) zapłacić z kolei trzeba ok. 120 000 zł.

Audi TT – ubezpieczenie

Czy właściciel Audi TT może liczyć na dobrą cenę ubezpieczenia OC? Oczywiście. Stawka, którą przyjdzie mu zapłacić, zależy od kilku czynników. Istotne jest doświadczenie za kierownicą, gdzie mieszka, kim jest z zawodu, czy często wozi dzieci, jak przedstawia się jego historia ubezpieczeniowa. Na pewno warto, by skorzystał z porównywarki OC, bo dzięki niej znajdzie najkorzystniejszą ofertę OC.

Ile za ubezpieczenie OC Audi TT z 2012 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Przy pomocy porównywarki Mfind.pl wyliczyliśmy OC dla kierowcy Audi TT z 2012 roku roku. Ma prawo jazdy od kilkunastu lat, przysługuje mu 60% zniżki i nie ma na koncie żadnej stłuczki w ciągu ostatnich siedmiu lat. Codziennie wozi dziecko do szkoły.

Zobaczmy, że ceny OC dla tego samego kierowcy różnią się w zależności od miejsca zamieszkania. Tam, gdzie ruch jest większy i wypadki zdarzają się częściej, OC jest droższe.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gdańsk645 złAXA Direct
Opole492 złAXA Direct
Radomsko475 złAXA Direct
Kętrzyn506 złmtu24.pl

Pozostałe propozycje ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Kętrzyna:

Inne propozycje ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Opola:

Ile za ubezpieczenie OC Audi TT z 2012 roku zapłaci młody kierowca?

Policyjne statystyki są jednoznaczne: młodzi kierowcy są sprawcami największej liczby wypadków. Młodość na ogół równa się niefrasobliwość. A jeśli dodać do tego brak doświadczenia za kierownicą, mamy wybuchową mieszankę. Dlatego OC dla młodych kierowców jest droższe, niż dla starszych.

Widać to w naszym zestawieniu: stawki OC Audi TT z 2012 roku dla młodego kierowcy (tutaj kierowcy z dwuletnim doświadczeniem) są wyższe niż dla kierowcy z kilkunastoletnim doświadczeniem.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gdańsk1648 złAXA Direct
Opole1282 złAXA Direct
Radomsko1072 złAXA Direct
Kętrzyn1051 złAXA Direct

Inne propozycje ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla młodego kierowcy z Radomska:

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC Audi TT z 2012 roku dla młodego kierowcy z Gdańska: