Audi A6 C7. Ćwierć wieku historii

Audi A6 to samochód osobowy klasy premium produkowany od 25 lat przez koncern zza Odry. Pierwsza generacja była tylko zmienioną wersją Audi 100 C4, za to w1997 roku Niemcy skonstruowali drugą generację całkowicie od podstaw.

Złośliwi twierdzą, że projektant odpowiedzialny za wygląd auta musi tam pracować jeszcze do tej pory, bo przecież wygląd Audi A6 właściwie się nie zmienia. Może nieco szlachetnieje, może auto staje się coraz bardziej eleganckie, ale charakterystyczne linie trwają. To tak, jakby nieopierzony młokos zmienił się w mężczyznę z klasą.

Za to hitem modelu był niezniszczalny silnik TDI, którym starsze roczniki mogły spokojnie przejechać milion kilometrów. Trzecia generacja auta oznaczona symbolem C6 zadebiutowała w 2004 roku i już po roku została doceniona na rynku. Otrzymała w 2005 roku nagrodę Światowego Samochodu Roku. Audi przez ten czas rozpieszczało użytkowników zarówno szerokim wyborem wersji takich jak sedan, Avant czyli po prostu kombi czy Allroad jak i dużą gamą silników.

Audi A6 C7. Przedostatnia odsłona

W 2018 roku na rynku pojawiło się najnowsze wcielenie legendarnego modelu, ale my skupimy się na poprzedniku.

Audi A6 C7 zaprezentowano oficjalnie w 2011 roku na targach w Paryżu. Producent od razu zaoferował klientom jeszcze więcej, bo do wersji dotychczasowych dorzucił dodatkowo Limousine, Allroad Quattro oraz hybrydę.

Wersja Allroad stworzona została chyba specjalnie na nasze polskie drogi przypominające trasy rajdu Paryż – Dakar. Napęd quattro stał się wręcz ambasadorem marki, a właściciel może teraz śmiało dokupić do swojego wypasionego auta działkę w szczerym polu lub pośrodku lasu. Na pewno tam dojedzie tym pancernym, terenowym, luksusowym Audi.

C7 w 2014 roku przeszła face lifting. Auto zmieniło się z zewnątrz, bo dostało nowy grill, progi, wloty powietrza końcówki układu wydechowego. Zmieniono mu także zderzaki i lampy. Ale to nie wszystko, bo producenci zadbali także o nowe rozwiązania techniczne, czyli wprowadzili nowe silniki oraz skrzynię biegów S tronic. Przy okazji ekskluzywny przystojniak został odchudzony o całe 50 kg.

Audi A6 C7. Wnętrze auta

Audi A6 C7 wiele obiecuje i spełnia te obietnice. Stylizacja łączy w sobie elegancję i nowoczesność. Materiały, które spotkamy w środku, zależą oczywiście od wersji modelu. Najbogatsze mają do zaoferowania deskę zbudowaną z prawdziwego drewna z wprasowanym aluminium. Bez problemu można też znaleźć wersję ze skórzanymi dodatkami.

Choćby człowiek chciał ponarzekać, to zdecydowanie nie ma na co. Fotele są mega wygodne, a przestrzeni nie braknie dla nikogo. No może osoba na środkowym siedzeniu tylnej kanapy musi trochę pozadzierać nogi, bo trafia na przeszkodę w postaci wysokiego tunelu.

Cały środek wyposażony jest w praktyczne rozwiązania dla kierowcy i pasażerów. Auto jest świetnie wyciszone w środku. Gdyby ktoś woził tym autem pustaki na budowę, zmieściłby ich w bagażniku sporo. Duża, wygodna, płaska przestrzeń bagażnika to w normalnych warunkach 565 litrów, a po złożeniu siedzeń rośnie aż do ponad 1600 litrów. Spokojnie można więc zapakować na wakacje do auta swoją pełną lodówkę.

Audi A6 C7. Wyposażenie

Podobno nie ma dwóch identycznych Audi A6 C7. To ważne dla osób ceniących oryginalność, bo za każdym razem kupujący mógł sobie zażyczyć wyposażenie według własnych preferencji. Oczywiście od tego zależy też cena poszczególnych egzemplarzy.

Dostępne pakiety S Line nadają modelowi sportowego charakteru. Ale Audi nie tylko kusi świetnym wyglądem, ale także wiele potrafi. Oferuje między innymi system kamer ułatwiający parkowanie. Do tego dochodzi znany już z poprzedniej wersji system MMI, czyli Multi Media Interface – takie trochę centrum dowodzenia kosmosem z dużymi wyświetlaczami.

Z roku na rok system multimediów oferuje coraz więcej, na przykład ostrzega przed korkami. Co ciekawe, można już śmiało samochodowi wydawać komendy głosowe. Niestety Audi słabo rozumie po polsku albo tylko udaje, żeby mieć spokój.

Audi potrafi też zadbać o nasze bezpieczeństwo. W testach zderzeniowych Euro NCAP w 2011 roku auto dostało 5 na 5 możliwych gwiazdek.

Audi A6 C7. Silniki

W trakcie produkcji Audi A6 C7 oferowało sporo silników do wyboru, do koloru. Jedne jednostki, zmieniano, poprawiano, inne wycofywano z produkcji i zastępowano. Czyli działo się, a użytkownicy mogli wybrać, czego oczekują od swojego auta. Silniki benzynowe zaczynają się od pojemności 1,8 TFSI o mocy 190 KM. Bardzo popularne są silniki 2,0. Jeden z nich czyli jednostka 252-konna przyspiesza do setki w czasie niecałych 7 sekund, czyli całkiem nieźle jak na to duże auto.

Niestety ten silnik wsadzono do auta z zawodną i awaryjną skrzynią S tronic. Po drodze mamy jeszcze jednostkę 2,8 l, ale najlepsze opinie zbiera silnik 3,0 o mocy 333 KM. Do setki rusza z kopyta i osiąga ją w niecałe 6 sekund. W dieslu można wybierać w silnikach 2,0 oraz 3,0. W przypadkach obu jednostek można wybierać, ile koni chcielibyśmy mieć pod maską, a ta o mocy 326 KM rozpędza Audi do setki w około 5 sekund. A najlepsze jest to, że te silniki wyjątkowo mało palą. Kto to widział, żeby taki kawał auta palił ok. 4,5 litra paliwa na 100 km, jak to jest w przypadku 2,0 TDI?

Audi A6 C7. Opinie użytkowników

W Audi A6 C7 nie ma za bardzo na co narzekać. Układ kierowniczy jest precyzyjny i samochód doskonale się prowadzi. Na trasie właściwie w ogóle nie czuje się, że siedzi się w aucie. Zawieszenie pozwala natomiast na komfortowe poruszanie się także w trudniejszym terenie. Jeśli już coś ma zawieść, to raczej użytkownicy nie są zadowoleni z automatycznych skrzyni biegów Multitronic i S tronic. I oczywiście, gdy auto nie ma szans się wyszaleć na autostradzie, to diesel cierpi i trzeba mu czyścić DPF. Jednak ogólnie samochód świetnie się sprawuje, jest nieawaryjny, ma świetne bajery w środku, a elektronika powala.

Auto bardzo się podoba Polakom, daje wrażenie luksusu i prestiżu, dlatego jest bardzo popularne na rynku wtórnym. Ma to związek z tradycyjnym zaufaniem naszych rodaków do niemieckich marek. Jednak Audi A6 C7 w pełni zasłużyło na to zaufanie.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Audi A6 C7 z 2012 roku?

Dlaczego wysokość składek OC jest różna i jedni płacą mniej, drudzy więcej? Wysokość składki OC jest ustalana indywidualnie dla każdego kierowcy na podstawie kilku czynników. Najważniejsze z nich to:

  • Wiek i doświadczenie kierowcy. Im dłużej jeździsz, tym mniej niebezpiecznych sytuacji prowokujesz i jesteś bardziej przewidujący i ostrożny.
  • Miejsce zamieszkania. W miastach, w których częściej dochodzi do kolizji, ubezpieczenie OC jest droższe.
  • Posiadane zniżki. Otrzymujesz je za bezszkodową jazdę i ciągłość w opłacaniu polisy OC.
  • Marka i model samochodu. Jeśli jeździsz samochodem o dużej pojemności silnika, prawdopodobnie będziesz chciał jeździć szybko i brawurowo.

Jak znaleźć najtańsze ubezpieczenie OC Audi A6 C7? Polecamy skorzystać z kalkulatora OC Mfind.pl. W ciągu kilku minut dostaniemy listę ofert ubezpieczenia OC i wybierzemy z niej najtańszą. Polisę możemy kupić od razu przez Internet. Całość zajmie kilkanaście minut.

Ile za OC Audi A6 C7 z 2012 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Doświadczony kierowca z naszej kalkulacji ma 40 lat, żonę i dwoje dzieci. Jeździ samochodem od dwudziestu lat, przysługuje mu 60% zniżki za bezszkodową jazdę. Codziennie jeździ samochodem do pracy, podwozi dzieci do szkoły, a w weekendy i wakacje wyjeżdża z rodziną. Rocznie przejeżdża około 5000 km.

Doświadczony kierowca za OC Audi A6 C7 z 2012 roku zapłaci od 554 zł w Tarnowie do 692 zł w Opolu.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin679 złProama
Opole692 złBenefia
Radomsko588 złAviva
Tarnów554 złAviva

Inne oferty OC Audi A6 C7 z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

Propozycje OC Audi A6 C7 z 2012 roku dla doświadczonego kierowcy z Opola:

Ile za OC Audi A6 C7 zapłaci młody kierowca?

Nasz młody kierowca jest panną, ma 25 lat, prawo jazdy wyrobiła pięć lat temu. Przysługuje jej 20% zniżki. Samochodem jeździ do pracy i na weekendy, rocznie przejeżdża około 6500 km.
Od razu widać, że młody kierowca w szybkim aucie płaci wysokie OC. Jest kilka sposobów, by obniżyć składkę – piszemy o tym w artykule „Ubezpieczenie OC młodego kierowcy. Sprawdź, jak oszczędzić i uniknąć zwyżek za wiek”.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin1590 złAviva
Opole1776 złAviva
Radomsko1337 złAviva
Tarnów1246 złAviva

Inne oferty OC Audi A6 C7 z 2012 roku dla młodego kierowcy z Radomska:

Propozycje OC Audi A6 C7 z 2012 roku dla młodego kierowcy z Tarnowa: