Zadasz sobie pytanie, dlaczego coś tak zjawiskowego, to uosobienie piękna stworzono dopiero teraz?… Tak w bardzo dużym skrócie można przedstawić Alfę Romeo Giuliettę, która już nie jest samochodem – jest sztuką.

Alfa Romeo Giulietta. Z miłości do sztuki

Ale tak naprawdę, czego innego można byłoby się spodziewać po stylistyce Alfy? Chyba czegoś więcej niż po smutnych samochodach innych producentów. Nie mam zamiaru żadnego samochodu obrażać – wystarczy zrobić prosty test. Popatrzcie najpierw przez chwilę na Giuliettę, przyjrzyjcie się jej powabnym kształtom, potem popatrzcie na jakikolwiek inny samochód, np. jakiś niemiecki, japoński – jakikolwiek, a później z powrotem na naszą gwiazdę. Już nic nie będzie takie samo. Nagle wszystkie „poprawne” i „eleganckie” modele staną się niczym zwykle ordynarne puszki po napoju. Ale tak naprawdę nie powinno to dziwić, bo przecież Giuliettę zaprojektował Włoch Lorenzo Ramaciotti, facet, który jest odpowiedzialny za wygląd Ferrari F430, 360 Modene, czy 612 Scaglietti. Nie mogło więc wyjść inaczej niż pięknie.

Alfa Romeo Giulietta. Debiut na salonach

Giulietta to osobowy samochód klasy kompaktowej produkowany przez włosko-amerykański koncern motoryzacyjny FCA pod marką Alfa Romeo. Oficjalnie została zaprezentowana w 2010 roku jako następca także kultowego już modelu 147. Na całe szczęście zrezygnowano z nadania jej nazwy „149” czy „Milano”. Postawiono na bardziej wyrazistą nazwę Giulietta nawiązującą do modelu z lat 50 i 60 ubiegłego wieku – nawiązującą także klasą i urodą. Nasza debiutantka od razu zakończyła klątwę awaryjności, z jaką borykał się model 147. Ileż to było prześmiewczych obrazków w Internecie na temat częstych awarii Alfy! Fani marki zawsze mieli jedną ripostę: „Wolę pchać Alfę, niż jeździć golfem”. Wdzięki Giulietty doceniono także słusznie w plebiscycie Car of The Year w 2011 roku, w którym to wyprzedził ją tylko Nissan Leaf.

Alfa Romeo Giulietta. Uroda i moc

Włoska gwiazdka powstała na nowej płycie podłogowej Fiata „C-Evo”, ale tak naprawdę nie to jest istotne. Istotnymi elementami konstrukcji są silniki. Model bazuje na 4 jednostkach napędowych – dwóch silnikach benzynowych oraz dwóch wysokoprężnych. Podstawowa wersja benzynowa ma pojemność 1.4 i 105 koni mocy i niestety jest to trochę za mało. Lepszym wyborem jest wersja 1.4 TB Multi Air o mocy 170 KM, dzięki temu samochód zamiast rozpędzać się do setki w niecałe 11 sekund, osiąga ją już w około 7,7, co jest naprawdę zacnym wynikiem. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż silniki te, aby dać kierowcy prawdziwą przyjemność z jazdy, potrzebują późniejszej zmiany biegów.

Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne, to mamy do wyboru dwie, pierwsza o pojemności 1.6 JTDM o mocy jak w benzynie, jednak z większym momentem obrotowym lub wersję 2.0 o mocy 170 km w najmocniejszej wersji i osiągach porównywalnych z mocniejszą jednostką benzynową. Tutaj musimy standardowo, jak przy innych dieslach, uważać na filtry DPF, dlatego podczas użytkowania samochodu w mieście trzeba co jakiś czas przejechać dłuższą trasę, aby drogi oddechowe samochodu mogły się oczyścić. Uważać należy również na modele z początku produkcji, ponieważ zawierają usterkowy moduł Multi Air. Na szczęście problem z nim został później rozwiązany. Do minusów użytkowania auta można również dołączyć słabą widoczność z tyłu.

Alfa Romeo Giulietta. Uroda i bogate wnętrze

Uroda Giulietty przyciąga wzrok, ale przecież liczy się także wnętrze. W środku pojazdu spotykamy się z ciekawym designem – od razu wiemy, że to Alfa. Świadczą o tym masywna deska rozdzielcza wraz z dobrze leżącą w dłoniach kierownicą oraz łatwo dostępne, poręczne przyciski. Fotele możemy ustawić w wielu poziomach, a wraz podłokietnikiem tworzą one siedzisko niemalże doskonałe i aż nie chce się z samochodu wysiadać. Miejsca na nogi pozostaje sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Można jedynie się przyczepić do jakości niektórych plastików, które w aucie aspirującym do klasy średniej powinny być lepiej dobrane.

Jeżeli chodzi o właściwości jezdne to zarówno na krętych drogach jak i na autostradzie będziemy czerpać przyjemność z jazdy, a zawieszenie auta jest dobrze zestrojone. Zapewnia ono zarówno komfort jak i dobre czucie trzymania na drodze. Średnie spalanie oscyluje w granicach między 6 – 12,5 l benzyny /100km (nie czarujmy się, bardziej dynamiczna jazda wymaga wyrzeczeń) lub znacznie mniej w przypadku diesli – pomiędzy 5,-7,5 litra / 100km.

Chyba najlepszym wyborem będzie wersja 1.4 TB Multi Air 170 KM w wersji Progression. Umiarkowane zużycie paliwa wraz z wyposażeniem 6 poduszek powietrznych, systemami: ABS, ASR, BAS, elektrycznie sterowanymi lusterkami oraz szybami, manualną klimatyzacją oraz paroma innymi smaczkami sprawiają, że to dla kierowcy partnerka doskonała.

Giulietta nie będzie nigdy superpopularnym i masowo widocznym na drogach samochodem. I dobrze, ponieważ dzięki temu jest jeszcze bardziej zjawiskowa. Nabywają ją przede wszystkim osoby, które wiedzą, że utracony duch motoryzacji powrócił właśnie w postaci pięknej Giulietty.

Alfa Romeo Giulietta. Najtańsze ubezpieczenie OC

Czas wrócić na ziemię. Nasza piękna i zachwycająca Giulietta podlega temu samemu obowiązkowi ubezpieczenia OC, co trywialny golf. Nawet najbardziej zakochany w swojej Alfie kierowca nie ma ochoty przepłacać za to, co i tak regulowane jest ustawą, zatem chętnie skorzysta z naszej porównywarki ubezpieczeń. Dzięki niej znajdzie najtańsze ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta.

Ile doświadczony kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta?

Wyobraźmy sobie kogoś, kto zawsze pragnął prowadzić Giuliettę i wreszcie stać go na spełnienie tego marzenia po 17 latach spędzonych za kierownicą różnych golfów, fiatów i seatów. Ma rodzinę, dzieci, które odwozi codziennie do przedszkola i fantazjuje o chwili, w której koledzy jego syna zaliczą totalny opad szczęki, gdy Giulietta zamruczy o świcie pod szkołą. Jeździ ostrożnie, jest przewidujący na drodze, a myśl, że mógłby zadrasnąć ukochaną, przyspiesza mu puls. Zasłużył na 60% zniżek.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp534 złLink4
Kielce 441 złLink4
Lublin484 złLink4
Tarnów454 złmtu24.pl

Inne propozycje ubezpieczenia OC Alfa Romeo Giulietta dla doświadczonego kierowcy z Gorzowa:

Ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC Alfa Romeo Giulietta?

Młody kierowca, który szczęśliwie wszedł w posiadanie Alfy Romeo Giulietta, prawdopodobnie pozostanie jest wierny do końca swej kariery za kółkiem. Giulietta oczaruje go bez reszty. Nasz młody kierowca jeździ od 2014 roku, ma 20% zniżek za bezszkodową jazdę. Alfą będzie zadawał szyku na dzielni, jeździł nią do pracy i wyjeżdżał na weekendy za miasto. Nietrudno zgadnąć, że w towarzystwie – jeśli nie przyciągnie swoją osobowością, załatwi to za niego Giulietta.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Gorzów Wlkp936 złAXA Direct
Kielce 938 złAXA Direct
Lublin1024 złAXA Direct
Tarnów879 złAXA Direct

Inne propozycje ubezpieczenia OC Alfa Romeo Giulietta dla młodego kierowcy z Lublina:

Inne propozycje ubezpieczenia OC Alfa Romeo Giulietta dla młodego kierowcy z Tarnowa:

Średnie ceny OC po trzecim kwartale 2018 roku – jest DUŻO taniej!