Najlepsze i najgorsze infolinie ubezpieczycieli w 2015 roku. Raport mfind
Infolinia – pierwsza linia kontaktu klienta z usługodawcą. W przypadku firm ubezpieczeniowych infolinie spełniają ogromną rolę. Przez telefon klient może zgłosić szkodę lub wezwać pomoc drogową, ale też dowiedzieć się o ofercie firmy. Który ubezpieczyciel ma najlepszą infolinię, a do którego trudno się dodzwonić? Przetestowaliśmy infolinie 22 ubezpieczycieli i sprawdziliśmy, jak szybko można uzyskać połączenie. Czytaj więcej »
„A jednak się kręci”. Państwo nieudolnie zwalcza kręcenie liczników w używanych samochodach
Jeszcze kilkanaście lat temu przebieg zapisany na analogowych wskaźnikach bębenkowych trzeba było mozolnie cofać przy użyciu wiertarki. Dziś – wystarczy kliknięcie myszką. Klient dostaje to, czego chce – samochód z niskim przebiegiem. Dla polskiego kierowcy wyznacznikiem wartości samochodu jest jego przebieg: im niższy, tym wartość większa. A zgodnie z prawem ekonomii, tam gdzie jest popyt, jest i podaż. Czytaj więcej »
Im lepsze samochody sprowadzamy, tym mniej osób ginie na drogach [ANALIZA]
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej lawinowo sprowadzamy do naszego kraju używane samochody. Jednak z biegiem czasu są to coraz lepsze auta, a jednocześnie z ulic dawno zniknęły już najstarsze i najgorsze samochody, sprowadzone w pierwszych kilkunastu miesiącach po otwarciu granicy. Poprawia się stan techniczny pojazdów, a w związku z tym jest coraz mniej wypadków i mniej ofiar śmiertelnych. Czytaj więcej »
Poznaj ściemy sprzedawców samochodów i nie daj się nabrać! [INFOGRAFIKA]
Szukasz samochodu z drugiej ręki i przeglądasz ogłoszenia w internecie? Zobacz, jakie wybiegi najczęściej stosują nieuczciwi sprzedawcy – zarówno handlarze w komisach, jak i zwykłe osoby prywatne. Pokazujemy, jak rozpoznać ściemy sprzedawców. Czytaj więcej »
„Polak lubi być oszukiwany”. Szczera rozmowa ze sprzedawcą używanych samochodów
Narzekamy na nieuczciwych „laweciarzy”, którzy „kręcą liczniki” i „spawają samochody z dwóch różnych”, ale tak naprawdę chcemy być oszukiwaniu – twierdzi właściciel komisu z podwarszawskiej miejscowości, który od lat zajmuje się sprzedażą używanych samochodów. Zgodził się na rozmowę z naszym dziennikarzem tylko pod warunkiem zachowania anonimowości. Czytaj więcej »
Ceny OC w polskich miastach w 2015 roku. Porównaj ofertę ubezpieczycieli [INFOGRAFIKI]
Zobacz, jak kształtowały się ceny OC u poszczególnych ubezpieczycieli w największych polskich miastach w styczniu 2015 roku. Sprawdź, u którego ubezpieczyciela w Twoim mieście znajdziesz najkorzystniejsze OC! Czytaj więcej »
Gdzie kupisz najtańsze OC? Porównaj ceny ubezpieczycieli w polskich miastach [RAPORT]
Kierowca, który porównuje oferty ubezpieczeń samochodu, może kupić OC nawet 517 zł taniej! W raporcie o cenach OC w 2015 roku prezentujemy wysokość składki w miastach wojewódzkich Polski u poszczególnych ubezpieczycieli. Dowiedz się, gdzie kupisz najtańsze OC, ile możesz stracić jeśli nie porównasz ofert oraz jakie zmiany w ubezpieczeniach komunikacyjnych wejdą w życie tym roku. Czytaj więcej »
Polacy nie ufają firmom ubezpieczeniowym. W czym tkwi problem?
Z najnowszego raportu EY wynika, że w rankingu zaufania Polaków firmy ubezpieczeniowe są na szarym końcu razem z koncernami farmaceutycznymi. Jako naród bardziej ufamy nawet bankom niż ubezpieczycielom. Kryzys zaufania klientów przekłada się na wyniki branży ubezpieczeniowej, która pomimo dużych możliwości rozwoju odnotowuje spadki wartości. Co poszło nie tak? Czytaj więcej »
Przyszłość multiagentów w Polsce stoi pod znakiem zapytania [ANALIZA]
Przedłużająca się wojna cenowa między towarzystwami ubezpieczeniowymi, polegająca na obniżaniu składek OC i autocasco, przynosi coraz poważniejsze konsekwencje dla całego rynku agencyjnego w Polsce. Przyszłość multiagentów stanęła pod znakiem zapytania. Czytaj więcej »
Ranking serwisów internetowych ubezpieczycieli direct w Polsce 2014 [RAPORT]
Direct to sprzedaż ubezpieczeń przez internet lub telefon, bez pośrednictwa agenta. Czy kupno ubezpieczenia przez internet w każdej firmie jest jednakowo łatwe i przyjemne? Które towarzystwo ma najbardziej przyjazny dla użytkowników serwis internetowy? Zapoznaj się z najnowszym raportem mfind, w którym przedstawiamy ranking serwisów ubezpieczycieli direct działających na polskim rynku. Czytaj więcej »