Samsung Guard  to szczególna ochrona urządzeń Samsung, która obejmuje usługi serwisowe, ubezpieczeniowe i gwarancyjne – tyle z zapewnień producenta. W ramach oferty Samsung Guard znajdziemy szereg usług dodatkowych, przede wszystkim dla właścicieli smartfonów, ale nie tylko. Kto jeszcze i w jakim zakresie może skorzystać z dodatkowej oferty gwarancyjnej Samsung?

 

Samsung Guard Serwis: rozszerzony pakiet ochrony

Jak wspomnieliśmy dodatkowe pakiety Samsung Guard są w dużej mierze skierowane do użytkowników smartfonów, ale do nich wrócimy za chwilę. Zaczniemy jednak od klasycznego Guard Serwis, czyli rozszerzonego pakietu ochrony dla urządzeń Samsung. Samsung Guard Serwis gwarantuje wydłużoną ochronę bezpośrednio u producenta. Jak zapewnia producent, czynnikiem wyróżniającym Guard Serwis od innego tego typu serwisów jest to, że przez cały ten czas usługa jest realizowana na takich samych warunkach jak standardowa gwarancja. Czy taka usługa jest przydatna?

Mała symulacja: kupujesz telewizor, który ma standardowe 2 lata gwarancji. Przez ten czas działa bez zarzutu. Miesiąc po upływie gwarancji, odmawia on współpracy. Wszyscy znamy ten ból, prawda? Nieraz mamy wrażenie, że nowoczesne urządzenia zostały zaprojektowane tak, aby służyć tylko przez okres gwarancyjny. A później niech się dzieje, co chce.

Samsung Guard Serwis: dla kogo, ile kosztuje?

Samsung Guard Serwis na chwilę obecną jest dostępny dla telewizorów, telefonów i tabletów oraz urządzeń gospodarstwa domowego. Tym samym, telewizor, który odmówił nam posłuszeństwa będzie objęty przedłużoną gwarancją. Oprócz niej możemy liczyć także na naprawę z wykorzystaniem oryginalnych części Samsung. Ile to kosztuje?  Koszt usługi różni się w zależności od modelu urządzenia i wybranej opcji. Dla Samsunga Galaxy S9, koszt wygląda następująco:

Samsung Guard Platinum: oferta dla biznesu

Kolejnym z ogólnych ubezpieczeń jest Samsung Guard Platinum. Jest to usługa skierowana do przedsiębiorców. Aktualnie dostępny pakiet podstawowy jest pakietem bezpłatnym i obejmuje bezdokumentową obsługę gwarancji, usługę door-to-door, czyli odbiór urządzenia od klienta i dostarczenie go z powrotem, a także priorytetową naprawę w 48 godzin. Co istotne, jeśli w określonym czasie naprawa okaże się niemożliwa, klient może liczyć na telefon zastępczy. Warto zaznaczyć, że usługa ta nie obejmuje naprawy uszkodzeń, które powstały z winy użytkownika. Tych można się oczywiście pozbyć, ale odpłatnie. Aby przystąpić do programu Samsung Guard Platinum należy wypełnić formularz na stronie producenta, a także dołączyć dowód zakupu. Czy są jakieś wyjątki? Jak najbardziej! W programie można zarejestrować tylko te urządzenia, które zostały zakupione po 1 października 2015 roku.

Samsung Guard: usługi serwisowe premium

Na koniec zostawiliśmy trzy kolejne pakiety dedykowane konkretnym modelom.

  • Guard Note 9 dla Galaxy Note9,
  • Guard S9 dla Galaxy S9 | S9+,
  • Guard Note 8 dla Galaxy Note8.

Pierwszy z nich, Guard Note 9 to pakiet usług serwisowych obejmujący urządzenia zakupione u  partnerów handlowych od 9 sierpnia 2018 roku. Promocja obejmuje wymianę urządzenia w jeden dzień roboczy, ale przede wszystkim gwarantuje dodatkowy rok ochrony po zakończeniu standardowej gwarancji. Co najważniejsze, dla urządzeń kupionych w przedsprzedaży i aktywowanych po 28 sierpnia 2018 roku, przysługuje także dodatkowa wymiana zbitego wyświetlacza. Wobec tego dotychczasowi posiadacze Samsung Galaxy Note9 mogą się czuć nieco poszkodowani. Tyle w kwestii promocji. Zainteresowanych zakupem może też zaciekawić fakt, że Samsung oferuje od razu ubezpieczenie dla wypadek kradzieży.

Z kolei dla właścicieli smartfonów Galaxy S9 i Galaxy S9+ dedykowana jest promocja Guard S9. Ta, podobnie jak w poprzednim przypadku, obejmuje wymianę urządzenia z odbiorem go od klienta i dostarczeniem z powrotem lub szybką naprawę do 2 godzin w przypadku osobistego dostarczenia urządzenia do wybranego serwisu Samsung. Dodatkowo promocja gwarantuje kolejny rok ochrony.

Ostatnim ze wspomnianych programów jest ten przeznaczony dla użytkowników Galaxy Note8. Tutaj, analogicznie do jego kolegi – usługa obejmuje szybką naprawę do 2 godzin lub wymianę urządzenia door-to-door, a także dodatkową gwarancję na trzeci rok użytkowania.

Co zamiast Samsung Guard?

Samsung Guard ma ciekawą ofertę, ale trzeba przyznać, że jest dość droga. Za roczne ubezpieczenie Galaxy s9, płacimy ponad 10 % jego wartości. Nie oznacza to jednak, że nie warto się ubezpieczać. Ciekawą ofertę dla urządzeń Samsung ma również Simplesurance. Możesz tu ubezpieczyć nie tylko telefon Samsunga, ale także inne urządzenia tego producenta. Cena takiego ubezpieczenia zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych rocznie, ale oczywiście za najdroższe telefony i laptopy zapłacimy odpowiednio więcej.

Za ubezpieczenie nowego Galaxy S9 –  który aktualnie kosztuje poniżej 3000 zł, zapłacimy w Simplesurance rocznie około 340 zł –  łącznie z ochroną przeciwkradzieżową, a więc za pakiet, który powinien zadowolić właściwie każdego użytkownika smartfonów.