W ciągu 9 lat zjechało z taśm produkcyjnych 2 358 400 egzemplarzy Octavii II. Początkowo pojawiła się jedynie wersja liftback, ale wkrótce dołączyła także wersja kombi. Druga generacja jest nieco większa od swojej poprzedniczki. Samochód zbudowano na płycie podłogowej Golfa V. Początkowo pojawiły się dwie wersje silnika – 1,4-litrowy (80 KM) w benzynie oraz 1,9-litrowy diesel o mocy 105 KM. Projektanci postawili tym razem na zmianę wyglądu kokpitu, nowe materiały wykończeniowe wnętrza i nieco inny wygląd przodu i tyłu auta. W związku z tym pokrywa silnika jest znacznie węższa. Standardowe wyposażenie podstawowej wersji zawiera zamek centralny, 4 poduszki powietrzne, system ABS, elektryczne sterowanie szyb przednich, elektryczne sterowanie oraz podgrzewanie lusterek bocznych, regulowany fotel kierowcy i dzieloną tylną kanapę. Od 2005 roku model wzbogacono też o zestaw czujników cofania. Czy warto kupić Skodę Octavię 2, jaki silnik, model wybrać? Octavia kombi czy liftback? Przyglądamy się tematowi.

Skoda Octavia 2 po liftingu – dane techniczne

W 2009 roku model przeszedł face-lifting. Odnowiona wersja czeskiego auta przeszła nie tylko zmiany kosmetyczne, ale wzbogaciła się także o nowe rodzaje silników. Tak więc samochód zyskał bardziej opływowe kształty, większe reflektory, nowe zderzaki i grill. Auto wyposażono wtedy w silniki 1.4 TSI i 1.8 TSI o mocy od 122 do 160 KM, 2.0 TFSI o mocy 200 KM. Pojawiła się także nowa pojemność silnika  diesla 1.6 TDI o mocy 105 KM. W nowej wersji pozostały silniki 2.0 TDI oraz 1.9 TDI oferujący 105 KM.

Ile kosztuje Skoda Octavia II?

Ceny czeskiego auta oczywiście znacznie się różnią w zależności od rocznika, przebiegu, pojemności silnika i stanu technicznego samochodu. Jednak można zaryzykować opinię, że jest to samochód zdecydowanie dostępny dla przeciętnego użytkownika. Średnia cena roczników sprzed liftingu to około 13-15 tys. złotych, natomiast ceny samochodów nowszej wersji rozpoczynają się od ok. 22 tysięcy. Skoda jest zdecydowanie konkurencyjna cenowo w porównaniu z Volkswagenem, z którym ma przecież wiele wspólnego. Używane Skody Octavie ławo znaleźć na allegro lub w serwisie otomoto, warto skupiać się tradycyjnie na tych z mniejszym przebiegiem, ponieważ auto to często jest użytkowane przez handlowców, zasila floty firmowe, bywa więc, że auta są mocno wyeksploatowane.

Za co kierowcy kochają Skodę Octavię II – czy warto kupić? 

Octavia II jest bardzo popularna wśród polskich kierowców z kilku powodów. Jest to przede wszystkim duży, wygodny samochód o prezencji limuzyny. Użytkownicy cenią sobie wystarczające wyposażenie, dość przestronne wnętrze i oczywiście przede wszystkim ogromny bagażnik o pojemności ponad 500 litrów. Nie ma pakowniejszego auta tej klasy! Jeśli chodzi o karoserię, to jest to jeden z najlepiej zabezpieczonych przed korodowaniem modeli na rynku. Wielu kierowców ceni też samochód za bezawaryjność. Oczywiście tych samochodów jest sporo na polskim rynku, więc trafiają się egzemplarze bardziej wyeksploatowane. Jeśli już przydarzy się usterka, ceny części zamiennych nie przyprawią właściciela o skok ciśnienia.

Usterki w Skodzie Octavii II i koszty naprawy

Najbardziej bezawaryjną i sprawdzoną Octavią jest pojazd wyposażony w silnik diesla o pojemności 1,9 litra. Za zdecydowanie bardziej kłopotliwy i awaryjny uznawany jest model z mocniejszym silnikiem 2,0 TDI. W nim niestety dochodzi do usterek dwumasowego koła zamachowego. Koszt jego wymiany to nieco ponad 2 tysiące złotych. Zdarzają się także awarie turbosprężarki, które kończą się uszkodzeniem silnika. Dlatego niektórzy właściciele przewidująco wymieniają lub regenerują te elementy, aby uniknąć wielotysięcznych kosztów. Natomiast ogólnie jeśli chodzi o wszystkie modele Octavii II i wymianę części, to w ASO tarcze i klocki hamulcowe kosztują około tysiąca złotych. W podwoziu Octavii pojawiają się luzy, ale są łatwe i tanie do usunięcia. Luzy występują też na łącznikach stabilizatora, a gumy drążka trzeba wymienić razem ze stabilizatorem za ok. 500 zł. Kłopoty może też sprawiać klimatyzacja, którą można naprawić za ok. 900 zł.

W silnikach benzynowych mechanicy polecają silnik 1,6 MPI o mocy 102 KM. Sprawdza się on nawet po przerobieniu na gaz. Natomiast połączenie LPG i silnika benzynowego FSI albo TSI (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) jest bardzo drogie i zwraca się wyłącznie jeśli pokonujemy rocznie wiele tysięcy kilometrów.

Zalety Skody Octavii IIWady Skody Octavii II
niezawodnośćwiek – produkcja zakończona w 2013 roku
odporność na korozjęusterki w niektórych wersjach pojazdów
niedrogi i konkurencyjny cenowoczęść pojazdów poleasingowych z flot firmowych
tani w eksploatacji
duży samochód o pojemnym bagażniku
dostępne i tanie części
można zamontować instalację LPG

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Skody Octavii II

Jak pisaliśmy wyżej, Skoda Octavia II to idealne auto rodzinne. Ile za ubezpieczenie OC zapłaci jego właściciel, kierowca z kilkunastoletnim stażem za kierownicą, stateczny ojciec rodziny z Zakopanego? Przygotowaliśmy kalkulację za pomocą naszego kalkulatora ubezpieczeń, który w ciągu pięciu minut przedstawił kilkanaście różnych propozycji ubezpieczenia OC. Warto skupić się na najtańszych, bowiem zakres OC jest regulowany ustawą i każdy ubezpieczyciel oferuje de facto tę samą usługę. Nie warto przepłacać. Nasz kierowca za ubezpieczenie OC Skody Octavii II z 2004 roku zapłaci od 521 zł.

Inne propozycje ubezpieczenia OC Skody Octavii II dla doświadczonego kierowcy z Zakopanego: