OC Hyundai i20. „Wymyśliłem ciebie”

To spontaniczne podejście do tematu pojawiło się w Europejskim Centrum Projektowym firmy. Na całe szczęście dla Hyundai’a i dla nas wcześniejszy model Getz został zastąpiony w 2008 roku nowością o nazwie i20. Samochód ten wypełnił lukę pomiędzy swoim mniejszym bratem i10, a większym i30. A przy okazji uzupełnił zestaw nazw nowych modeli producenta, czyli pojawiło się kolejne „i”. i20 cechuje się zgrabną bryłą z ostrymi liniami przetłoczeń karoserii i całkiem miłą facjatą. Na tapetę weźmiemy jego pierwszą generację produkowaną pomiędzy 2008 a 2015 rokiem. W 2012 roku dwudziestka przeszła facelifting, w którym po zmianie przedniego pasa nadwozia oraz wypełnieniu tylnych świateł nabrała zdecydowanie lepszego wyglądu.

OC Hyundai i20. „Choć tyle innych jest”

Hyundai i20 to samochód osobowy produkowany przez południowokoreański koncern Hyundai Motor Company. Samochód miał być jego odpowiedzią na modele z segmentu B takie jak Corsa, Clio czy Polo. Odpowiedź ta była celna i stanowcza, ponieważ model cieszy się sporą popularnością na rynku. Projekt okazał się na tyle udany, że do tej pory sprzedano ponad 500 tysięcy egzemplarzy auta. Samochód ma 3940 mm długości, przedni napęd i zaprojektowany został jako hatchback. Co prawda złośliwi twierdzą, że koreańskie auto wymyślone w Niemczech przypomina wszystkie inne po trochę, ale trudno im dokładnie stwierdzić właściwie które.

OC Hyundai i20. Drive your way

To teraz pozostaje zaśpiewać: „Jaką drogę wybierzemy razem?” i ruszyć Hyundai’em w stronę zachodzącego słońca… A jazda ta może być całkiem przyjemna i jak na ten segment wnętrze okazuje się całkiem przestronne. Najlepiej podróżować w maksymalnym składzie 4 osób, wtedy jest naprawdę wygodnie. Fotele są całkiem niezłe, tylko trzeba uważać, żeby tymi przednimi nie zgnieść kogoś z tyłu. Wykonanie wnętrza jest tak po koreańsku bezpieczne i nieco konserwatywne bez udziwnień. Oferuje za to niezłe materiały, miękkie opływowe kształty i przyjemną czarną i grafitową kolorystykę. Kokpit nocą uspokaja nas niebieskim światłem. Ale zawsze – dla zasady – możemy przyczepić się do twardych plastików oraz słabo wyglądających srebrnych wstawek. Na uwagę zasługuje przestrzeń bagażowa, która standardowo oferuje 295 litrów, co jest naprawdę dobrym wynikiem w tej klasie. Natomiast po złożeniu siedzeń dostaniemy prawie 1100 litrów pojemności.

Silniki, jakie producent zaoferował nam w I generacji modelu przed liftingiem, to 3 jednostki benzynowe 1.2 DOHC 78KM 57kW (2008-2012), 1.4 CVVT 100KM 74kW (2008-2012), 1.6 CVVT 126KM 93kW (2008-2012) oraz 4 jednostki wysokoprężne 1.4 CRDi 75KM 55kW (2008-2012), 1.4 CRDi 90KM 66kW (2008-2012), 1.6 CRDi 115KM 85kW (2008-2012), 1.6 CRDi 128KM 94kW (2008-2012). Z pomiarów średniego spalania użytkownicy zauważają, że spalanie jednostek benzynowych oscyluje w granicach 6- 7 litrów na 100 km. Natomiast zużycie paliwa wśród jednostek wysokoprężnych w zależności od silnika wynosi od nawet 4,4 litra do około 6 litrów z delikatnym hakiem. Jak widać, benzynowe jednostki nie są jakoś nad wyraz oszczędne. Mogłyby też mieć trochę lepsze osiągi. Jeżeli już jesteśmy przy osiągach, to autostradowe prędkości osiągniemy dopiero po dłuższym czasie. Poziom hałasu we wnętrzu może już wtedy nam zacząć przeszkadzać.

OC Hyundai i20. Wady i zalety

Odpalanie kartą? Reakcja na obecność właściciela? Linie papilarne, skan oka kierowcy? Telepatia? Otóż nie. Do dziwactw modelu można zaliczyć najprostszy jaki istnieje kluczyk do samochodu, zwykły klucz, bez pilota. To chyba element retro dla miłośników klasycznych rozwiązań. Aż dziw, że nie dokładają do tego w komplecie korby do rozruchu auta. Za wielofunkcyjny kluczyk z systemem start&stop trzeba już dopłacić. Kierowcy narzekają też na stosunkowo słabe wyciszenie kabiny oraz kiepskie działanie skrzyni biegów.

Z kolei ogromnym plusem auta była pięcioletnia gwarancja, która miała skłonić klientów do przesiadki na Hyundai’a. I to zdecydowanie działało na ich świadomość i podświadomość. Użytkownicy z plusów samochodu wymieniają także dobrą widoczność za kierownicą, bezobsługowe silniki i przestronność wnętrza. Jeżeli ktoś szuka auta w przeważającej mierze do miasta z ewentualnymi krótszymi wypadami za miasto, może spokojnie zdecydować się na i20. Samochód uznawany jest za jedną z ciekawszych opcji w swoim segmencie. I najważniejsze – zamiast decydować się na kilkuletnie auto innych producentów, znacznie lepiej kupić pachnącego nowością Hyundaia po takiej samej albo nawet korzystniejszej cenie, wsiąść do i20 i zanucić: „Ta gwiazda jedzie znów, po jednej z naszych dróg”.

Ile kosztuje OC Hyundai i20?

Ubezpieczenie OC, obowiązkowe dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych powinno w zasadzie kosztować tyle samo. Ale nie kosztuje, bo wiele zależy od osoby ubezpieczającego. Co prawda zakres OC określa ustawa i każdy ubezpieczyciel musi oferować to samo, ale ceny są bardzo różne. Zupełnie inne stawki OC przewidziano dla doświadczonego użytkownika dróg, a inne dla początkującego kierowcy. Niższe stawki płacą kierowcy z mniejszych miejscowości, wyższe mieszkańcy metropolii. Aby zobaczyć, jak wygląda t w przypadku konkretnego kierowcy, przeanalizowaliśmy dwa warianty. Posłużyliśmy się porównywarką ubezpieczeń Mfind.pl, która szybko i łatwo wyliczy ubezpieczenie OC i wskaże nam najtańszą wersję. Możemy z niej skorzystać w każdej sytuacji – w ostatniej chwili, o świcie lub ciemną nocą, a także na luzie, gdy czas nie goni, ale chcemy kupić najtańsze OC. Przypomnijmy: zakres OC jest wszędzie taki sam, zatem nie ma sensu przepłacać.

Ile za OC Hyundai i20 zapłaci doświadczony kierowca?

Doświadczony, bezszkodowy kierowca ma fory u ubezpieczycieli. Jeśli ma rodzinę, śmiało można zakładać, że jeździ ostrożnie i bez szaleństw. Jeśli dysponuje maksymalną zniżką w wysokości 60%, za OC Hyundai i20 z 2012 roku zapłaci od 417 zł w Zakopanem, do 477 zł w Lublinie.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin477 złLink4
Olsztyn449 złAXA Direct
Tarnów443 złLink4
Zakopane417 złLink4

Inne oferty ubezpieczenia OC dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

Przykładowe oferty ubezpieczenia OC dla doświadczonego kierowcy z Olsztyna:

Ile za OC Hyundai i20 zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze za OC płaci więcej i nie ma, że boli. Nie stać cię na drogie OC? Jest parę sposobów na obniżenie go, możesz np. uczynić współwłaścicielem swojego samochodu doświadczonego kierowcę z rodziny i tym samym korzystać z jego zniżek. Na pewno warto skorzystać z porównywarki ubezpieczeń Mfind, bo dzięki niej znajdziesz najtańsze OC z możliwych.

Nasz młody kierowca to singielka z prawem jazdy od czterech lat, 20% zniżką i nadzieją na kolejne lata bezszkodowej jazdy. Za OC Hyundai i20 z 2012 roku zapłaci od 651 zł w Tarnowie do 877 zł w Olsztynie.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin873 złAXA Direct
Olsztyn877 złAXA Direct
Tarnów651 złAXA Direct
Zakopane871 złLink4

Przykładowe oferty ubezpieczenia OC dla młodego kierowcy z Tarnowa:

Inne oferty ubezpieczenia OC dla młodego kierowcy z Zakopanego: