Ten model ma ważne zadanie do wykonania. Otóż najważniejszą rolą Trafica jest użyteczność. Renault Trafic to samochód dostawczo-osobowy typu van klasy wyższej. Produkowany jest on przez francuski koncern już od 1980 roku. Świetnie sprawdza się zarówno w wersji furgon jak i osobowej.

Historia Renault Trafic

Pierwsza generacja dziś sprawia wrażenie siermiężnego pudełka. Zmieniło się to dopiero, gdy w 2001 roku na rynek wszedł Renault Trafic II, zmniejszony i skrócony w stosunku do poprzednika.

Po 5 latach model przeszedł facelifting, który skoncentrował się przede wszystkim na dostosowaniu silników do spełniania norm emisji spalin. Czyli Trafic nie tylko wyprzystojniał, ale stał się bardziej eko. Wreszcie w 2014 roku pojawiła się trzecia generacja, która jest zupełnie nową konstrukcją.

Stylistyka Renault Trafic

Czy istnieje coś takiego jak stylistyka auta dostawczego? Przecież ono ma przede wszystkim jak najwięcej zmieścić na pace i tyle w temacie. Dlatego ten właśnie model jest tak naprawdę ukrytym pod karoserią sporym i wygodnym w obsłudze prostopadłościanem, co jest zasługą pionowych ścian i drzwi. Tymczasem Renault Trafic oprócz tego, że radzi sobie z praktycznym podejściem do życia, to jeszcze dobrze wygląda.

Dostawcza Renówka produkowana jest w dwóch wersjach – z krótkim i długim rozstawem osi. W pierwszym przypadku auto ma 4,78 m, a w drugim 5,18 m długości. W nadwoziu najbardziej rzucają się w oczy duże reflektory w kształcie kropli oraz łukowato wygięty dach.

Do tego dochodzą ciekawie wyglądające czarne zderzaki i szerokie listwy boczne. Przód auta z kolei wygląda na uśmiechnięty i gotowy do pracy. A że Trafic chętnie pracuje dla nas w każdy możliwy sposób, to płaskie powierzchnie karoserii tylko czekają, by okleić je reklamami.

Renault Trafic – wnętrze

Zajrzyjmy najpierw do kabiny. Tutaj znajdziemy dużą deskę rozdzielczą. Jasne kolory w środku sprawiają, że wnętrze nie przytłacza. Plastiki może nie są najlepszej jakości, ale przecież Trafic to auto robocze, a nie limuzyna. Żal by je było ubrudzić smarem albo cementem.

To samo dotyczy foteli, które są za to bardzo wygodne. W kabinie znajdują się trzy. Dla wszystkich podróżujących producent zapewnił schowki, uchwyty na napoje, a i faktury można wygodnie przewieźć dla szefa. Jeśli Trafic jest osobowy i wiezie chłopaków na wieczór kawalerski, z tyłu mają dla siebie 6 lub 9 miejsc.

Z kolei auto dostawcze w dłuższej wersji pozwala na przewiezienie trzech europalet. Tylne drzwi ułatwiają dostęp do środka i otwierają się w zależności od potrzeb w dwóch pozycjach – równo ze ścianami lub na całą szerokość. Wnętrze w niektórych naprawdę zapracowanych Traficach oklejone jest sklejką, do której można przykręcać przewożone sprzęty, żeby nie fruwały po furgonie. A światło w suficie pozwala załadować auto nawet o 3 rano.

Wyposażenie Renault Trafic

W takim samochodzie jak Renault Trafic nie musi być gadżetów rodem z filmów science-fiction. Za to potrzeba takiego wyposażenia, które pomoże w wykonywaniu obowiązków, a i pozwoli posłuchać muzyki po długim dniu pracy.

Jednak przyjemności później. Zacznijmy od praktycznych rozwiązań. Auto wyposażone jest w elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, gniazdo 12-voltowe, czy poduszki powietrzne. Za dodatkową dopłatą z kolei można dokupić klimatyzację, nawigację, komputer pokładowy i tempomat.

A wracając do radosnej i pozytywnej muzyki, której można posłuchać w środku. Otóż radio sterowane jest dziwacznie ze specjalnego pilota znajdującego się obok kierownicy, a co ciekawe, można spotkać radio z wyświetlaczem lub całkowicie bez niego. Poszukiwacze czarnych dziur byliby wniebowzięci, bo właśnie na środku kokpitu Trafica w miejscu radia znajduje się jedna z nich.

Renault Trafic – silniki

Żeby tak duże i często porządnie doładowane auto mogło spełniać swoją rolę, potrzebne są żwawe i mocne silniki. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to dostępny jest w II generacji tylko jeden o pojemności 2.0 i mocy 120 KM. Zyskał on całkiem sporą popularność, bo auto jest wtedy znacznie cichsze niż te jeżdżące na dieslu. Na dodatek śmiało można go przerobić na gaz. Średnie spalanie to ok. 10,3 l na 100 km.

W przypadku diesla z kolei mamy już duży wybór, bo aż 6 jednostek. Silniki 1.9 dCi mają moc 82 lub 100 KM. Pojemność 2.0 dCi także oferuje dwa warianty mocy – 90 oraz 115 KM. Podobnie największy silnik, czyli 2.5 dCi, może mieć 135 lub 145 KM. Silniki diesla może i hałasują, ale za to są oszczędne. Zużycie paliwa zaczyna się od bardzo dobrego wyniku 7,7 l na 100 km, a największa jednostka pali tylko około jednego litra więcej.

Renault Trafic – opinie

Już w kilku miejscach była mowa o użyteczności Renault Trafic i faktycznie jest to jego największa zaleta, ale nie jedyna oczywiście. Samochód jest bardzo uniwersalny. Świetnie radzi sobie zarówno w mieście jak i na dłuższych trasach. Może służyć do przewozu towaru lub osób i doskonale nadaje się na auto firmowe.

Wielu drobnych przedsiębiorców nie wyobraża sobie życia bez takiego pomocnika. Ale oprócz tego wszystkiego Trafic po prostu sprawia ogromną frajdę i daje dużo przyjemności z jazdy. Trudno to odczytać z mrocznych twarzy mężczyzn jadących do pracy przed 6 rano, ale trzeba w to uwierzyć. Auto pewnie trzyma się drogi, gdy jest załadowane, ale i puste nie podskakuje, bo ma miękkie zawieszenie. Do tego doskonale przyspiesza, jest zwrotne i dynamiczne.

Ten dostawczak wcale się nie starzeje, kilkuletnie, a nawet kilkunastoletnie auta dalej dzielnie spełniają swoje zadania. A do tego można je kupić w przyzwoitej cenie. Jako auto dostawcze Trafic właściwie nie ma wad. Tylko jeśli by się zepsuł, to czeka nas spory wydatek, bo z kolei części do niego są relatywnie drogie.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Renault Trafic?

Ubezpieczenie OC to obowiązkowe świadczenie dla każdego właściciela pojazdu mechanicznego. Jeśli ktoś sporo czasu spędza w trasie, tak jak kierowca dostawczego Renault Trafic, to tym bardziej może mu się przydarzyć jakaś kolizja. Niestety w przypadku większych aut i dużych pojemności silnika trzeba się liczyć ze sporym kosztem, jaki poniesiemy, płacąc OC.

Dlatego by cena polisy nie doprowadziła do łez naszego twardziela z Trafica, warto znaleźć oszczędności. W jaki sposób? Najlepiej skorzystać z narzędzia online, jakim jest porównywarka ubezpieczeń mfind.pl.

Aby sprawdzić, jakie oferty przygotowali poszczególni ubezpieczyciele dla młodego oraz doświadczonego kierowcy, obliczyliśmy, jak to przedstawia się w różnych częściach naszego kraju. Oto, ile zapłacą kierowcy z miejscowości: Stryszawa w Małopolsce, Stary Laskowiec na Podlasiu, pomorskie Rokitki oraz Słońsk w województwie lubuskim.

Ile za OC Renault Trafic z 2006 r. zapłaci doświadczony kierowca?

Nasz doświadczony kierowca ma prawo jazdy od ponad dekady, ma także żonę i dwoje dzieci, które podrzuca do szkoły w drodze do pracy. Przysługuje mu 60% zniżki na OC w dowód uznania za bezszkodową jazdę. Ile zapłaci za OC swojego samochodu w poszczególnych miejscowościach?

MiejscowośćStawka OCU kogo najtaniej
Rokitki620 złGothaer
Słońsk679 złGothaer
Stary Laskowiec874 złUniqa
Stryszawa539 złGothaer

Inne propozycje OC Renault Traffic z 2006 roku dla doświadczonego kierowcy z Rokitek:

Pozostałe oferty OC Renault Traffic z 2006 roku dla doświadczonego kierowcy ze Słońska:

Ile za OC Renault Trafic z 2006 r. zapłaci młody kierowca?

Jeśli młody właściciel Renault Trafica jednocześnie zaczyna swoją przygodę z biznesem, musi mieć świadomość, że kolejny spory koszt czeka go, gdy będzie musiał zapłacić za OC. Nie dość, że początkujący kierowcy płacą więcej, bo nie mają zniżek, to do tego dochodzi jeszcze kwestia tak dużego samochodu. Dlatego warto znaleźć jak najniższą cenę polisy. Jak to zrobić? Wystarczy skorzystać z porównywarki mfind.pl.

Nasz młody kierowca ma prawo jazdy do czterech lat, przysługuje mu 20% zniżki na OC.

MiejscowośćStawka OCU kogo najtaniej
Rokitki1755 złGothaer
Słońsk1567 złGothaer
Stary Laskowiec1525 złGothaer
Stryszawa1525 złGothaer

Przykładowe oferty OC Renault Traffic z 2006 roku dla młodego kierowcy ze Starego Laskowca:

Inne stawki OC Renault Traffic z 2006 roku dla młodego kierowcy ze Stryszawy: