Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR regularnie publikuje raporty dotyczące sprzedaży samochodów osobowych. Na początku listopada SAMAR przedstawił raport „TOP30 modeli dla Kowalskiego”. Zestawienie zostało przygotowane na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Zawiera dane dotyczące aut najczęściej rejestrowanych w październiku 2018 r. przez osoby fizyczne. Wzięliśmy na tapet 10 najpopularniejszych samochodów w Polsce, które znalazły się w czołówce tego zestawienia.

Prezentację 10 zaczniemy od auta, które zajmuje pozycję najniższą, a skończymy na numerze 1.

10 – Najpopularniejsze samochody w Polsce: Kia Sportage – 201 zarejestrowanych egzemplarzy

Dziesiąte miejsce zajmuje Kia Sportage, który produkowany jest już od 25 lat. Obecnie dostępna jest już czwarta generacja tego modelu. Kię Sportage możesz kupić już za 79 990 zł. Za tę cenę kupisz wersję S napędzaną benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 132 KM. Wersja najdroższa – GT Line – kosztuje od 151 490 zł. Napędza ją dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 185 KM. Ma napęd na obie osie i automatyczną ośmiobiegową przekładnię.

9 – Najpopularniejsze samochody w Polsce: Volkswagen Polo – 202 zarejestrowane egzemplarze

Obecnie sprzedawana jest już szósta generacja tego modelu. Volkswagen Polo to jeden z najpopularniejszych miejskich aut na świecie. Do 2017 r. jego sprzedaż jego pięciu generacji przekroczyła 14 milionów egzemplarzy. Polo szóstej generacji jest rozmiarów Volkswagena Golfa IV. Oferuje przy tym większą objętość bagażnika (330 l w VW Golfie IV vs. 351 l w VW Polo VI). Volkswagen Polo występuje jako pięciodrzwiowy hatchback, za którego trzeba zapłacić od 44 790 zł (za wersję Start napędzaną wolnossącym silnikiem benzynowym o mocy 65 KM). Najwięcej – 72 090 zł – kosztuje Polo Highline z wysokoprężnym silnikiem o mocy 95 KM.

8 – Hyundai i20 – 216 zarejestrowanych egzemplarzy

Miejskiego Hyundaia najlepiej znają chyba kandydaci na kierowców, odbywający kurs na prawo jazdy w województwie mazowieckim. Znaczna większość „elek” jeżdżących np. po warszawskich ulicach to właśnie Hyundaie i20. Hyundai i20 pierwszej generacji (następca modelu Getz) został pokazany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 r. Drugą generację Hyundaia i20 zaprezentowano w październiku 2014 r. Hyundai i20 kosztuje od 42 900 zł (za wersję Classic). Za jego najdroższą wersję (Premium) trzeba zapłacić 70 000 zł.

7 – Skoda Octavia – 251 zarejestrowanych egzemplarzy

Tego samochodu nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. To, że cieszy się powodzeniem wśród Polaków potwierdza to ile Octavii, wszystkich trzech generacji, można spotkać na naszych ulicach. W 2017 r. polscy klienci kupili 18 775 egzemplarzy tego modelu. Popularność tego modelu spowodowana jest atrakcyjną ceną, przepastnym bagażnikiem (jego pojemność w Octavii z nadwoziem liftback wynosi 590 l. Aktualnie sprzedawana jest trzecia generacja tego modelu. Czeski kompakt występuje w pięciu wersjach wyposażenia – Active, Ambition, Clever, Style oraz Laurin & Klement. Skoda Octavia dostępna jest jako liftback i kombi. Najtańsza Octavia (liftback w wersji Active) kosztuje od 73 900 zł. Za najdroższą – Laurin & Klement – trzeba zapłacić co najmniej 109 130 zł.

6 – Skoda Rapid – 272 zarejestrowane egzemplarze

Skoda Rapid jest plasowana między Fabią a Octavią. W Europie Skoda Rapid w Europie występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: liftback i spaceback. Na rynek chiński przeznaczony był Rapid w wersji sedan. Skoda Rapid Active napędzana benzynowym silnikiem o 95 KM kosztuje od 58 000 zł. Za najdroższego Rapida (w wersji Monte Carlo) trzeba zapłacić co najmniej 75 850 zł. Skoda Rapid będzie produkowana do końca 2018 r. Od 2019 r. zastąpi ją Skoda Scala. W latach osiemdziesiątych nazwą Rapid określane było dwudrzwiowe coupe, w którego konstrukcji wykorzystane były elementy Skody 130.

5 – Opel Astra – 273 zarejestrowane egzemplarze

Pierwsza generacja Astry produkowana była w latach 1991 – 1997. Od 1998 r. Astra piątej generacji produkowana jest od września 2015 r. Dostępna jest w trzech wersjach nadwozia: hatchback, kombi (Sport Tourer) i sedan i dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: Essentia, Enjoy, Dynamic i Elite. Za Opla Astrę V w nadwoziu hatchback trzeba zapłacić od 61 400 zł (tyle kosztuje wersja Essentia napędzana wolnossącym silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 100 KM). Najwięcej – 95 300 zł – kosztuje Astra z wysokoprężnym silnikiem 1.5 CDTI BiTurbo o mocy 160 KM.

4 – Dacia Sandero – 294 zarejestrowane egzemplarze

Tuż za podium zastawienia najpopularniejszych samochodów w Polsce znalazła Dacia Sandero. Model ten po raz pierwszy został pokazany – jako Renault Sandero – w 2007 r. na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pod tą nazwą samochód sprzedawany jest w Ameryce Południowej, w Rosji, na Ukrainie i na Białorusi. Na rynku europejskim auto sprzedawane jest jako Dacia. Nowa Dacia Sandero dostępna jest w pięciu wersjach wyposażenia: Access (od 29 900 zł, co czyni ją jednym z najtańszych nowych samochodów na polskim rynku), Open (od 34 900 zł), Laureate (od 37 700 zł), SL Connected by Orange (od 40 400 zł).

3 – Hyundai Tucson – 313 zarejestrowanych egzemplarzy (3 034 zarejestrowane egzemplarze od stycznia do września 2018)

Pierwsza generacja Hyundaia Tucson zadebiutowała w 2004 r. Drugą generację auta zaprezentowano we wrześniu 2009 r. W Europie, Australii, w Afryce Południowej i Ameryce Południowej – oferowano ją jako ix35. Trzecia generacja auta sprzedawana jest obecnie na całym świecie pod nazwą Tucson i dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia: Classic (od 77 900 zł), Comfort, za którą trzeba zapłacić co najmniej 89 900 zł, Style – od 101 900 zł i Premium, która kosztuje min. 160 900 zł. Samochód można zamówić m.in. z wysokoprężnym silnikiem 2.0 CRDi (185 KM) z automatyczną skrzynią biegów i napędem na obie osie w wersji mild hybrid.

2 – Dacia Duster – 468 zarejestrowanych egzemplarzy (4 401 zarejestrowanych egzemplarzy od stycznia do września 2018)

Dacia Duster to najtańszy SUV na polskim rynku. Najtańsza wersja (Access) kosztuje min. 39 900 zł a za wersję najdroższą – Prestige, napędzaną silnikiem wysokoprężnym Blue dCi 115 S&S i z napędem na 4 koła – trzeba zapłacić 77 400 zł (taka cena u konkurencji jest zazwyczaj ceną wyjściową). Przygotowując drugą generację modelu (zadebiutowała jesienią 2017 r. podczas targów we Frankfurcie nad Menem), jego projektanci i twórcy wysłuchali uważnie opinii klientów. Poprawione zostały m.in. zbyt krótkie siedziska przednich foteli, podniesiono ekran inforozrywki, dodano regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach. Do Dustera ma niedługo być montowany nowy silnik (wykorzystywany w innych samochodach Renault czy Nissana) – benzynowy turbodoładowany 1.3 TCe rozwijający moc 130 KM lub 150 KM.

1 – Skoda Fabia – 714 zarejestrowanych egzemplarzy (5 274 zarejestrowane egzemplarze od stycznia do września 2018)

Obecna – trzecia – generacja Skody Fabia produkowana jest od sierpnia 2014 r. W 2018 r. miejskie auto czeskiego producenta przeszło lifting. W jego ramach – po raz pierwszy w tym modelu – będzie można zamówić przednie i tylne światła wykonane w technologii LED. Na liście wyposażenia poliftingowej Fabii znalazły się m.in. 18-calowe alufelgi, system monitorowania martwego pola oraz funkcja wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. Z oferty silnikowej usunięto silniki wysokoprężne. Na popularność tego modelu wpływa m.in. pojemne wnętrze (rozstaw osi wynosi 2 470 mm), pojemny bagażnik (w wersji hatchback 330 l) i dobrze skalkulowana cena – za wersję Style, wyposażoną m.in. w komputer pokładowy, radio z 6,5-calowym ekranem dotykowym (z USB i wejściem SD), Bluetooth, system bezkluczykowego uruchamiania silnika, czujniki parkowania z tyłu i kierownicę wielofunkcyjną trzeba zapłacić min. 54 300 zł.

Dwa czołowe miejsca w zestawieniu nie dziwią. Skodę Fabię i Dacię Duster wszystkich generacji można bardzo często spotkać na ulicach polskich miast. Równie często widać też na nich inne auta, które znalazły się wśród najpopularniejszych samochodów w Polsce. A czy samochód, którymi jeździcie na co dzień znalazły się w naszym porównaniu? Dajcie znać w komentarzach.

 

mfind ubezpieczenie komunikacyjne