O tym, co to jest program partnerski i jak można na nim zarabiać, pisaliśmy tutaj. Dziś przedstawiamy  kluczowe informacje, które musisz poznać, zanim zdecydujesz się przystąpić do programu partnerskiego. To w jaki sposób przygotujesz się do startu takiej współpracy decyduje o twoich zarobkach –  warto więc wiedzieć jak najwięcej.

1. Kiedy możesz dołączyć do programu partnerskiego?

Do programu partnerskiego możesz dołączyć, kiedy tylko zechcesz, bez względu na to, czy prowadzisz swój kanał na YouTube, piszesz własnego bloga, masz konto na Facebooku lub Instagramie czy w ogóle nie masz własnej witryny. Warunkiem jest ukończenie 18 lat. Możesz być osobą fizyczną lub przedsiębiorcą bez względu na formę prawną. Mając swój komis czy warsztat samochodowy, możesz np. promować ubezpieczenia komunikacyjne i zarabiać dodatkowe środki.

2. Gdzie znajdziesz dobre programy partnerskie?

Programów partnerskich możesz szukać zarówno w sieciach afiliacyjnych, które opiekują się wieloma programami z różnych dziedzin, jak i bezpośrednio na stronach internetowych firm. Znajdziesz je w oddzielnej zakładce w danej witrynie. Zastanów się, jaka branża jest Ci bliska i sprawdź czy dana firma prowadzi swój własny program partnerski.

Działasz w branży finansowej/motoryzacyjnej lub pokrewnych? Zapoznaj się z programem partnerskim Mfind. Wszystkie szczegóły znajdziesz tutaj.  

3. Jakie produkty możesz promować w programie partnerskim?

Ciężko wymienić wszystkie produkty, których promocją możesz się zająć. Wybierając program partnerski Mfind, zyskasz możliwość promowania ubezpieczeń komunikacyjnych (wkrótce również zdrowotnych, turystycznych oraz mieszkaniowych). Decydując się na inne programy, możesz wybrać np. produkty finansowe (konta, kredyty, karty kredytowe), odzież (również buty i akcesoria), zabawki, elektronikę, jazdy próbne, oferty internetu, telefonii czy telewizji. Najlepiej, gdy dopasujesz produkty do tematyki swojej strony czy bloga.

 

4. W jaki sposób możesz promować produkty?

Najczęściej możesz promować produkty, wykorzystując takie narzędzia, jak np. banery, widżety, rotatory. Niektórzy sprzedawcy udostępniają też specjalne witryny, co umożliwi Ci promowanie produktów bez posiadania własnej strony. Od reklamodawcy otrzymasz dedykowany link, który będzie zliczał wszystkie wejścia z Twojej strony i wszystkie wypełnione przez Twoich czytelników leady (wnioski).

5. W jaki sposób zarobisz na programie partnerskim?

Krótko mówiąc, zarabiasz wtedy, kiedy czytelnik Twojej strony lub odwiedzający Twój profil w social mediach kliknie w link na nim umieszczony i wykona dalsze działanie. Istnieją różne modele rozliczeniowe, a najpopularniejsze z nich to CPS (otrzymasz środki za poprawne wypełnienie wniosku oraz nabycie produktu przez internautę), CPL (otrzymasz wynagrodzenie już za same wypełnienie formularza przez internautę) oraz CPC (nagrodzone zostanie naliczone za samo kliknięcie).

6. Czy od zarobionych środków musisz odprowadzić podatek?

Uczestnicząc w programie partnerskim, jesteś zobowiązany do odprowadzania podatku dochodowego. Zarobione w ten sposób środki rozliczysz w zeznaniu PIT lub, jeśli masz swój biznes, doliczysz je do przychodów swojej firmy.

7. Kiedy otrzymasz wynagrodzenie?

Reklamodawcy ustalają minimalny próg, który należy przekroczyć, by móc dokonać wypłaty środków i ustalają dzień wypłaty wynagrodzenia. Przykładowo, będąc wydawcą w programie partnerskim Mfind, otrzymasz rozliczenie 25 dnia kolejnego miesiąca. By otrzymać środki, musisz zarobić min. 50 zł oraz wystawić odpowiednie rozliczenie lub fakturę VAT. Mfind wypłaca wynagrodzenie przelewem w terminie od 3 do 7 dni od otrzymania takiego rozliczenia.

8. Czy możesz dołączyć do kilku programów partnerskich?

Tak, możesz zostać partnerem w kilku programach partnerskich. Jeśli np. prowadzisz bloga o tematyce samochodowej, możesz przystąpić do programu partnerskiego Mfind i promować ubezpieczenia komunikacyjne, a na swojej stronie internetowej dotyczącej szybkich pożyczek, współpracować z innym reklamodawcą i promować kredyty. Co istotne, współpracując z Mfind promujesz nie jeden produkt jednego towarzystwa ubezpieczeniowego, ale de facto współpracujesz za naszym pośrednictwem z kilkunastoma wiodącymi towarzystwami ubezpieczeniowymi. Jest to znaczne uproszczenie całego procesu i większa szansa na to, że osoba klikająca w link znajdzie korzystną ofertę z której skorzysta.

9. Ile czasu musisz przeznaczyć na promowanie produktów?

Prowizyjny model rozliczeniowy pozwala na zarobek, uwzględniając liczbę wypełnionych wniosków. Twoim zadaniem jest więc jak najszersze i najskuteczniejsze promowanie produktów. Nie jest powiedziane, czy powinieneś przeznaczyć godzinę czy dwadzieścia godzin tygodniowo – wszystko zależy od Ciebie. Twoje zaangażowanie na pewno będzie miało wpływ na wysokość zarobionych środków.

10. Ile właściwie możesz zarobić, promując produkty w programie partnerskim?

To, ile zarobisz, zależy od skuteczności Twoich działań. Jako wydawca możesz zarobić od kilkudziesięciu do nawet kilkunastu tysięcy złotych w jednym programie partnerskim! Przemyśl więc taki sposób zarobku i zastanów się, czy nie chcesz rozpocząć współpracy z reklamodawcą.

Jeśli masz jakieś dodatkowe pytanie, zadaj je w komentarzu, a chętnie na nie odpowiemy. Warto szukać możliwości na łatwy zarobek przez internet.

Dochód pasywny pozwoli Ci na odrobinę luzu i mniej troski o własne finanse!