OC Ford Fiesta. Przepis na sukces

Scenarzyści, aby osiągnąć sukces, stosują sprawdzone chwyty: konflikt, romans, tajemnica, a potem różne wariacje na ten temat. Z podobnego założenia wychodzą konstruktorzy Forda. Należy trzymać się sprawdzonego scenariusza. Niby motoryzacja się zmienia, ale producenci, w tym także Ford, stosują często jedną myśl przy projektowaniu całej gamy modeli. Koniec końców, jeżeli chcesz kupić Mondeo, OK, dostaniesz Mondeo. Jeżeli chcesz kupić Focusa, dostaniesz prawie Mondeo. Jeżeli chcesz mniejsze auto do miasta np. Fiestę, dostaniesz co? Mondeo, tylko jeszcze mniejsze. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że każdy model jest inny, że różnice są wyraźne. Ale spójrzmy obiektywnie – projektanci opierają się przede wszystkim na sprawdzonych i ogranych rozwiązaniach. Dzięki temu kolejne generacje Forda Fiesty cieszą się niesłabnącym powodzeniem mimo upływu czasu.

OC Ford Fiesta. Pierwszy odcinek serialu

Nasza „Moda na sukces” produkowana przez Ford Motor Company zaczęła się w 1976 roku. Fiesta od zawsze była małym autem usytuowanym w segmencie B. Tak naprawdę to sama wyznaczała standardy w swojej klasie. Do czasów obecnych powstało już 7 – słownie SIEDEM generacji. Sporo. Nie będzie więc tu mowy o wszystkich, bo tak naprawdę wypadałoby napisać o tym pracę doktorską, a i tak pewnie temat nie zostałby do końca wyczerpany. Jako że najnowsza odsłona Forda jest produkowana od 2017 roku, mało jeszcze można powiedzieć o użytkowaniu, czy też trapiących model usterkach lub ich braku. Dlatego na tapetę weźmiemy wersję produkowaną w latach 2008 -2017 przed liftingiem.

OC Ford Fiesta. W poprzednim sezonie…

W porównaniu do wersji wcześniejszej VI generacja urosła co nieco – standardowo jak na dzisiejsze trendy motoryzacyjne. Jej stylistyka nawiązuje do wspomnianych wcześniej innych modeli koncernu. Wpasowuje się ona w koncepcję Kinetic Design, poprzez którą Ford chciał podkreślić dynamikę w sylwetce samochodu. Polega to na zastosowaniu takiej konstrukcji, która sprawia, że patrząc na auto, cały czas mamy wrażenie, jakby było ono w ruchu. Nawet wtedy, gdy stoi na parkingu, wygląda, jakby nie mogło doczekać się jazdy. W związku z tym sylwetka Fiesty jest dynamiczna ze specyficznymi ostrymi rysami nadającymi jej wigoru. Krótko mówiąc – szykujący się do skoku drapieżnik, który wygląda bardzo poprawnie.

OC Ford Fiesta. Blask celebryty

W środku samochodu jest przestronnie, ale nie najlepszym rozwiązaniem okazuje się zastosowanie srebrnych wstawek na środku deski rozdzielczej oraz na kierownicy. Nie wszystkim może to odpowiadać, bo to trochę taki plastik-fantastik. Ale przecież kto zabroni błyszczeć gwiazdorowi? Poza tym drobiazgiem wszystko jest w miarę na miejscu, w miarę widoczne i nie razi w oczy. Jeżeli na co dzień nie wozi się nią więcej niż 2 osoby, to zdecydowanie lepszym wyborem będzie wersja trzydrzwiowa. Ma ona o wiele więcej ikry w wyglądzie niż tradycyjna pięciodrzwiowa.

OC Ford Fiesta. Osobowość głównego bohatera

A co napędza naszego celebrytę? Silników dostępnych dla Forda Fiesty jest multum, nie ma więc sensu wymieniać wszystkich. Każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli chcemy, by auto było zawsze w dobrej formie fizycznej i psychicznej, sensownymi wyborami według użytkowników w benzynie są jednostki 1.25 Duratec 82KM 60kW, 1.4 Duratec 96KM 71kW czy też z serii 1.0 EcoBoost 125KM 92kW, 1.6 EcoBoost 182KM 134kW. Z kolei jeżeli chodzi o diesle, to najczęstszy i zarazem najlepiej oceniany pod względem zarówno spalania jak i dynamiki jazdy okazuje się silnik 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW. Co do spalania, to w przypadku Forda Fiesty jest zdecydowanie ekonomiczne. W dieslu możemy liczyć na wyniki dochodzące do 4.9 litra na 100 km. Przy benzynie, szczególnie w wersjach Ecoboost, spalanie w zależności od tego, jak ciężką mamy nogę i pojemność silnika, będzie wahać się pomiędzy 6 a 8 litrów i więcej. Za standard należy przyjąć około 6,5 litra.

OC Ford Fiesta. Viva la Fiesta!

Drogi właścicielu Forda, obecny lub przyszły – ciesz się swoją Fiestą, ale pamiętaj, że jak każdy model ma ona swoje zalety i wady. Na plus na pewno policzyć trzeba komfort podróżowania, który odczuwamy dzięki zastosowanemu zawieszeniu. Cenione są także wspomniane jednostki napędowe instalowane w Fordzie oraz łatwość manewrowania samochodem. Z minusów z kolei użytkownicy wymieniają przede wszystkim częste awarie elektryki. Oczywiście można się przyczepić także np. do braku obszycia kanapy z tyłu od spodu. Po jakimś czasie użytkowania z jej gąbki zrobi się kompletne siano. Zgłaszane bywają też pojedyncze przypadki problemów z uszczelkami, ale są to już bardziej sporadyczne sytuacje. Ale szczerze – czy jakikolwiek serial bez scenariuszowych komplikacji byłby wystarczająco wciągający?

Okazuje się, że zdecydowana większość posiadaczy kupiłaby to auto ponownie, więc należy uznać to za sukces. Fiesta na pewno jest prawdziwym bohaterem w kwestii ergonomii i oszczędnej jazdy. Pomimo drobnych wad jest to samochód godny polecenia i jeżeli tylko pasuje nam jego stylistyka, to będziemy zadowolonymi kierowcami. A „Moda na Fiestę” niech nigdy się nie kończy.

Ile kosztuje ubezpieczenie OC Ford Fiesta?

Warto zadać sobie pytanie, ile zapłacimy za obowiązkowe ubezpieczenie OC naszego gwiazdora. Odpowiedź będzie inna dla każdego kierowcy. Obliczenie OC wymaga podania szeregu danych, część z nich dotyczy samochodu, a część kierowcy. Wiele zależy od wieku kierowcy i jego doświadczenia za kółkiem, od jego historii ubezpieczeniowej, a w tym ilości stłuczek na koncie, a także miejsca zamieszkania.

Ile za ubezpieczenie OC Ford Fiesta z 2011 roku zapłaci doświadczony kierowca?

Ubezpieczyciele lubią doświadczonych kierowców, takich co to z niejednej rury spaliny wąchali, na niejednej stacji tankowali i przemierzyli wiele kilometrów dróg, szos, ulic i autostrad. A przy okazji skompletowali ładny pakiet zniżek. Jazda samochodem uczy pokory. Doświadczony kierowca z dziećmi na pokładzie będzie jechał ostrożnie i raczej nie stworzy zagrożenia w ruchu drogowym, w przeciwieństwie do młodego, świeżo upieczonego kierowcy w sportowym samochodzie. Młodymi zajmiemy się później, a teraz prezentujemy wyniki wyszukiwania najtańszej polisy OC dla doświadczonego kierowcy. Jak widać, są różnice w zależności od miejsca zamieszkania. Im mniejsze miasto, tym mniej w kolizji i wypadków, dlatego mieszkańcy Turku czy Zakopanego płacą mniej niż obywatele Olsztyna czy Lublina.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin459 złLink4
Olsztyn516 złLink4
Turek407 złLink4
Zakopane413 złLink4

Inne propozycje ubezpieczenia OC Ford Fiesta z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

Przykładowe propozycje ubezpieczenia OC Ford Fiesta z 2011 roku dla doświadczonego kierowcy z Olsztyna:

Ile za ubezpieczenie OC Ford Fiesta z 2011 roku zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze płaci więcej za ubezpieczenie OC niż doświadczony. Raporty policyjne nie pozostawiają złudzeń: sprawcami największej liczny wypadków w Polsce są kierowcy z grupy wiekowej 18-24 lata. Nie oznacza to, że nie należy szukać jak najtańszego OC – jasne, że należy, do tego właśnie służy porównywarka ubezpieczeń.

Oto wyniki poszukiwania najtańszego ubezpieczenia OC Ford Fiesta z 2011 roku dla młodego kierowcy, singla, posiadacza prawa jazdy od 4 lat, który wypracował sobie 20% zniżki.

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin1039 złLink4
Olsztyn1151 złLink4
Turek853 złLink4
Zakopane892 złLink4

Inne propozycje ubezpieczenia OC Ford Fiesta z 2011 roku dla młodego kierowcy z Turku:

Przykładowe propozycje ubezpieczenia OC Ford Fiesta z 2011 roku dla młodego kierowcy z Zakopanego: