Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nowe i tanie auta nie muszą oznaczać jedynie wyboru pomiędzy pojazdami niewielkimi lub pochodzącymi od mało popularnych marek. Zestawienie obejmuje zarówno samochody kompaktowe, jak i o charakterze rodzinnym czy nawet wykraczające poza ogólnie przyjęty standard sedana. Planując auto za ok. 30 tys. zł, można zaskakująco swobodnie poruszać się pomiędzy typami samochodów oraz producentami. Oto pięć najciekawszych naszym zdaniem propozycji na rok 2020.

Dacia Sandero – wygoda i bezpieczeństwo

Najtańsza opcja Dacii – Open – jest dostępna już od 36 tys. zł. Wyposażona została we wszystko, co niezbędne do wygodnej jazdy po mieście z opcją regularnych wypadów na dalsze trasy. Wygoda wzrasta z wyborem np. drugiej linii – Dacii Sandero Laureate, która przy cenie 39 tys. zł została wzbogacona o takie detale, jak podgrzewane lusterka boczne.

73-konny silnik benzynowy w najtańszej wersji nie pozwoli na spektakularną dynamikę, ale w pełni wystarczy do ekonomicznej jazdy w mieście i poza nim. Można być też pewnym jednego: kalkulator OC z pewnością – przy tych parametrach – zaprezentuje bardzo ekonomiczne warianty ubezpieczenia samochodu.

Fiat Panda – maksymalna minimalizacja

Idealny samochód dla kobiety lub duetu, który porusza się na relatywnie małych trasach głównie w mieście. Fiat Panda w wersjach Fresh, Easy, Lounge czy Cross to doskonała równowaga między zminimalizowaniem gabarytów samochodu a jego pełną funkcjonalnością. Zaskakiwać może całkiem pojemny – biorąc pod uwagę wymiary pojazdu – bagażnik. Ceny Fiatów rozpoczynają się od 34 tys. zł – to szczególnie ciekawa opcja w sytuacji, gdy jest to pierwszy zakup samochodu, a kierowca chce mieć auto nowe, bezpośrednio z salonu.

Kia Picanto – swoboda prowadzenia

Alternatywą dla włoskiego Fiata może być koreańska Kia. Model Picanto, powszechnie znany m.in. z zachodniej wypożyczalni samochodów, nieprzypadkowo jest popularny m.in. we Włoszech. Daleko mu do miana demona szybkości, 67-konny silnik nie pozwoli na dynamiczne wyprzedzanie, ale wszędzie tam, gdzie liczą się rozmiary i promień skrętu, Picanto będzie bardzo docenione. Lekkie, niewielkie auto uznawane jest za model doskonały do manewrowania – a więc np. parkowania w zatłoczonym mieście. Uwagę zwraca również zaskakująco pojemny bagażnik – relatywnie większy niż w podobnych autach z tego segmentu. Biorąc pod uwagę cenę 39 tys. zł, Kia Picanto to kolejny ciekawy wariant w przypadku, gdy kluczową cechą dla nowego auta jest wygoda i kompaktowość.

Renault Clio – klasyka zawsze w cenie

Jeśli nowy tani samochód ma być nieco większy niż kompaktowa opcja zaplanowana pod kątem miasta, warto rozważyć hatchback Clio. Najtańsze samochody Renault z salonu dostępne są od ok. 37 tys. zł. Silniki benzynowe kryją sporą moc – 90 lub nawet, w droższej wersji, 188 KM. Co ciekawe, planując Clio z salonu, można również wybrać wariant z fabrycznie wdrożoną instalacją LPG – przy czym w takiej opcji cena wzrasta do ponad 45 tys. zł. Zróżnicowanie wariantów, atrakcyjna stylistyka i ogólna estetyka auta, a także powszechnie doceniana dynamika Clio sprawiają, że to szczególnie interesująca propozycja np. dla pary, która szuka nowego auta do regularnych podróży.

Dacia Duster – SUV z potencjałem

Czy dysponując kwotą nieco ponad 30 tys. zł, można wybierać w innych autach niż kompaktowe lub średniej wielkości miejskie? Jeśli nieco podwyższyć ten budżet, można sięgnąć po najtańszy nowy samochód o stylistyce terenowej. Dacia Duster to SUV, który w przeciwieństwie do podobnych aut – zarówno pod względem estetyki, jak i osiągów – nie wiąże się z wydatkiem 80-100 tys. zł. Opcja bazowa z napędem na przednie koła dostępna jest już od 39 tys. zł. To korzystna propozycja biorąc pod uwagę charakterystykę auta – m.in. wygodę we wnętrzu, bardzo doceniane zawieszenie oraz ciekawą stylistykę, niczym nieodbiegającą od bardziej znanych marek na rynku.

Budżet nieco ponad 30 tys. zł wystarczy do zakupu

Jak widać, nowy samochód z salonu można dostosować dość swobodnie do swoich założeń, a jednocześnie zmieścić się w przeciętnej granicy budżetowej. Na podobnym poziomie kształtują się ceny zarówno azjatyckich samochodów miejskich, jak i mało popularnego SUV-a, w przypadku którego Dacia wyraźnie chce podkreślić atrakcyjną cenę wobec podobnych modeli marek konkurencyjnych. W efekcie, dysponując standardowym budżetem na nowy samochód, można dobrać go idealnie pod kątem potrzeb własnych lub całej rodziny.