Każdy z nas chociaż raz dziennie wpisuje zapytanie do wyszukiwarki Google. Pod koniec roku Google przygotowuje listę haseł, które były najczęściej wyszukiwane. Przykładowo, w 2018 r. w Polsce najszybciej na popularności zyskiwały takie hasła jak np. Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018  (aczkolwiek o występie naszej kadry na tej imprezie chcielibyśmy jak najszybciej zapomnieć), wybory samorządowe 2018, Kora Jackowska, Korona królów, Kler czy Meghan Markle.

Do Google’a wpisujemy też marki i modele samochodów, o których chcemy się czegoś dowiedzieć . Także i w tym przypadku możemy dowiedzieć się, które z nich są najpopularniejsze. Co więcej – możemy dowiedzieć się, jakie marki samochodów były najczęściej wyszukiwane w poszczególnych krajach. Informacje te zebrała – na podstawie danych Google’a – firma Veygo. Jakie były marki samochodów były najczęściej wyszukiwane w internecie w 2018 r.? Sprawdźmy.

Najczęściej wyszukiwana marka samochodów na świecie? Toyota!

Veygo sprawdziła marki samochodów najczęściej wyszukiwane w 171 krajach świata. Liderem została Toyota – była najczęściej wyszukiwaną marką w 57 krajach (w tym w Polsce). W 53 z nich japoński producent króluje samodzielnie, a tylko w czterech (Togo, na Ukrainie, na Grenadzie i na Malcie) musiała podzielić się popularnością z innymi markami (były to odpowiednio BMW, Hyundai, Mitsubishi i Peugeot). Toyota była najczęściej wyszukiwana m.in. w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, sporej części Afryki, Japonii (co raczej nie powinno dziwić) czy w krajach tak egzotycznych jak np. Kazachstan czy Mongolia.

Najpopularniejsze marki samochodów – czego szukają Polacy? Drugie miejsce dla BMW

Koncernowi motoryzacyjnemu z Monachium przypadło drugie miejsce. Trzy litery, będące akronimem nazwy Bayerische Motoren Werke, do wyszukiwarki wpisywali mieszkańcy 25 krajów. W 21 z nich niemiecki producent nie miał konkurentów. W czterech – podzielił się popularnością z innymi markami (w Bułgarii – z Mercedesem, w Izraelu – z Hyundaiem, w Togo – z Toyotą a w Andorze – z Volkswagenem). W jakich krajach najczęściej wpisywano do Google’a frazę BMW? M.in. w Albanii, Bośni i Hercegowinie, Egipcie, Gruzji, w Japonii, na Litwie i na Łotwie, w Serbii czy Korei Południowej.

Najpopularniejsze marki samochodów: Mercedes-Benz

Na trzecim miejscu znalazł się drugi z niemieckich producentów – Mercedes Benz. Taką frazę do wyszukiwarki wpisywali w 2018 r. mieszkańcy 20 krajów, w tym m.in. Algierii, Austrii, Belgii, Portugalii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Uzbekistanu czy Sahary Zachodniej. Wśród krajów, w których Mercedes-Benz był marką najczęściej wpisywaną do Google’a znalazły się też Niemcy.

Czy ubezpieczyciele wykorzystują lenistwo Polaków? Odnowienia OC nie takie opłacalne!

Jakie inne marki były często wyszukiwane?

U mieszkańców 14 krajów – m.in. Angoli, Czech, Irlandii, Panamy, Peru, Rosji, Seszeli czy Słowacji – najbardziej popularny był Hyundai. Co ciekawe, w kraju, z którego wywodzi się ta marka najczęściej „wygooglowywane” było BMW.

Lamborghini, najczęściej było wyszukiwane w 10 krajach, Volkswagen – w 6, Chevrolet i Honda – w 5 a frazy „Renault” i „Jaguar” najczęściej wpisywali do Google’a mieszkańcy 4 krajów.

Warto zwrócić uwagę na to, że Teslą najczęściej interesowali się mieszkańcy rozwiniętych krajów, w których dużą wagę przywiązuje się do ochrony środowiska – w Holandii i Norwegii. Nie były to jednak jedyne kraje, w których ta marka cieszyła się zainteresowaniem internautów. Frazę „Tesla” do wyszukiwarki wpisywali też mieszkańcy Kajmanów, Chin, Hongkongu i Singapuru.

Jak popularne były marki rodzime?

Tylko w pięciu krajach najczęściej wyszukiwane były lokalne marki samochodów:

  • Maruti Suzuki – w Indiach
  • Mercedes-Benz – w Niemczech
  • Perodua – w Malezji
  • Renault – we Francji
  • Volvo – w Szwecji.

Jakie marki były najczęściej wyszukiwane?

Powyżej pokazaliśmy marki samochodów najczęściej wyszukiwane w poszczególnych krajach świata. Veygo podsumowało też marki, które odnotowały największą liczbę wyszukiwań. Pokazujemy pierwszą dziesiątkę z nich:

  1. Toyota – 7 829 500
  2. Honda – 7 052 050
  3. Ford – 6 420 410
  4. Hyundai – 6 361 160
  5. BMW – 6 269 280
  6. Volkswagen – 5 795 680
  7. Mercedes-Benz – 5 078 790
  8. Nissan – 4 927 790
  9. Audi – 4 827 280
  10. Renault – 4 816 400.

Trzy ostatnie miejsca przypadły indyjskiemu producentowi Tata (209 810 wyszukań), malezyjskiej marce Perodua (104 000 wyszukań) i włoskiemu producentowi supersamochodów Pagani (18 560 wyszukań).

Co ciekawe, w opisanych powyżej wynikach najpopularniejszych marek znaleźli się producenci (np. Nissan, Audi, Subaru, Dacia czy Alfa Romeo), których na próżno szukać wśród marek najczęściej wyszukiwanych w poszczególnych krajach.