Niedawno sprawdziliśmy, jakie samochody są najdroższe na świecie. Teraz sprawdzimy, ile luksusowych samochodów rejestruje się rocznie w Polsce i jakie marki premium cieszą się największym powodzeniem wśród Polaków. Zastanowimy się też, kogo jest stać na kupno i użytkowanie takich aut.

Najdroższe samochody w Polsce – dane

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR opublikował pod koniec ubiegłego roku wstępne podsumowanie 2018 roku. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że najpopularniejszą marką w Polsce w 2018 r. była Skoda, a tuż za nią znalazły się Volkswagen i Toyota.

W podsumowaniu tym znalazły się nie tylko samochody “dla każdego”, ale też takie, na które stać tylko nielicznych. Wśród tych aut są takie, których liczbę zarejestrowanych egzemplarzy można liczyć w tysiącach sztuk i takie, których w 2018 r. zarejestrowanych zostały pojedyncze egzemplarze.

Samochody najpopularniejsze z najdroższych

Ogólna liczba aut marek premium zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. wyniosła 71 555 szt. To – jakby nie patrzeć – całkiem spora liczba. Największy udział w liczbie zarejestrowanych aut luksusowych miały:

  • Mercedes-Benz (19 410 zarejestrowanych egzemplarzy),
  • BMW (15 066 zarejestrowanych egzemplarzy),
  • Audi (14 276 zarejestrowanych egzemplarzy),
  • Volvo (10 361 zarejestrowanych egzemplarzy).

Oczywiście w ofercie tych marek są też auta “budżetowe” (biorąc pod uwagę cenę najdroższych modeli) – np. Mercedes-Benz Klasy A (od 97 600 zł), BMW serii 1 (od 121 200 zł), Audi A1 (od 87 300 zł) czy Volvo V40 (od 100 300 zł).

Kilkanaście minut z konfiguratorem na stronie np. Mercedesa wystarczy żeby podnieść cenę Klasy S (od 415 000 zł) o ponad 200 tys. Zł. Nadal będzie to jednak samochód marki, którą w miarę często widujemy na ulicach.

I te najrzadsze

Sprawdzimy teraz, ile w 2018 r. zostało zarejestrowanych samochodów najdroższych, a przy tym takich, które możemy spotkać na ulicach bardzo rzadko. Pokażemy 6 takich samochodów.

Najdroższe samochody w Polsce : Maserati

W 2018 r. w Polsce zostało zarejestrowanych 109 tych włoskich samochodów z trójzębem w logo. W Polsce oferowane są następujące modele Maserati: Levante, Quattroporte, Ghibli, Gran Cabrio Range i GranTurismo Range. Najtańsze Maserati – model Ghibli Diesel (275 KM, V6, 3.0 turbo) kosztuje od 85 632 euro (tj. co najmniej 368 200,47 zł). Chcąc kupić najdroższy model Maserati (Quattroporte S Q4) musiałbyś wyjąć z portfela co najmniej 141 452 euro, czyli 608 215,31 zł. W zamian za to dostaniesz 4-drzwiowego sedana napędzanego 3-litrowym silnikiem benzynowym bi-turbo o mocy 430 KM.

https://www.mfind.pl/najtansze-oc-ranking/

Najdroższe samochody w Polsce: Aston Martin

Jeśli mowa o najdroższych samochodach w Polsce, to nie może zabraknąć tej marki. Kolej na Aston Martina, samochód, którym w wielu filmach jeździł agent 007, James Bond. Polski importer nie podaje cen sprzedawanych przez siebie – zarówno nowych jak i używanych – samochodów. Ogranicza się tylko do pokazania sprzedawanych modeli (Vantage, DB11, DBS Superleggera i Rapide S). Ceny można za to znaleźć w serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Za Aston Martina musiałbyś zapłacić co najmniej 279 900 euro (tj. 839 644,02 zł). Za tyle można kupić dwuletniego DB11 z przebiegiem zaledwie 20 km. Najwięcej, bo 394 240 euro (tj. 1 182 641,15 zł) kosztuje Vanquish z 2017 r. z symbolicznym przebiegiem 21 km.

Najdroższe samochody w Polsce: Bentley

Liczba zarejestrowanych samochodów tej marki w całym 2018 r. wyniosła 62 szt. W Polsce dostępne są 4 modele tego samochodu (Mulsanne, Betayga, Flying Spur, Continental), z których każdy występuje w co najmniej 3 wersjach. Także i ceny tych aut nie są podawane. Być może importer wychodzi z założenia, że jeżeli pytasz o cenę samochodu, to cię na niego nie stać. W jednym z serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi znaleźliśmy 24 nowe Bentleye. Kosztują od 1 169 500 zł (za Bentleya Bentayaga z benzynowym silnikiem V8  mocy 550 KM) do 2 415 000 zł. Na tyle wyceniony został Bentley Mulsanne napędzany benzynowym silnikiem V8 rozwijającym 512 KM. Z pewnością jeśli znajdzie nabywcę, będzie to jedno z najdroższych aut na naszych drogach.

Najdroższe samochody w Polsce: Ferrari

Za najtańsze auto z czarnym koniem w logo (w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 37 egzemplarzy) trzeba zapłacić co najmniej 1 079 000 zł (tyle kosztuje nowy model Portofino). Najdroższym z 4 Ferrari znalezionych przeze mnie w jednym z serwisów z ogłoszeniami motoryzacyjnymi był model 488 kosztujący 2 750 000 zł. Za tę cenę dostajesz supersamochód napędzany 4-litrowym silnikiem o mocy 720 KM.

Lamborghini

Także i importer tej włoskiej marki nie informuje o tym, ile trzeba zapłacić za sprzedawane przez niego samochody. W serwisie ogłoszeniowym, w którym sprawdzałem już kilkakrotnie ceny najdroższych samochodów w Polsce, znalazłem tylko jedno nowe Lamborghini – kosztujący 1 193 758 zł model Huracan. Za tę cenę dostajesz samochód napędzany benzynowym silnikiem o pojemności 5,2 l i mocy 610 KM z napędem przekazywanym na 4 koła. Za najtańsze używane Lamborgini (model Huracan z 2004 r.) zapłacisz 249 000 zł. Najdroższe (Aventador z 2016 r.) kosztuje 2 050 000 zł.

Najdroższe samochody w Polsce: Rolls Royce

Rolls-Royce, to bez wątpienia producent najbardziej luksusowych, a co za tym idzie najdroższych aut na świecie. Samochodów tych nie trzeba przedstawiać, bo jeździły nimi  koronowane głowy czy gwiazdy popkultury. Samochody tej marki dostępne są w Polsce. W warszawskim salonie Rolls-Royce’a znajdziesz 10 modeli tego samochodu – od kabrioletu Dawn, przez SUV-a Cullinan aż do Phantoma. Ceny? Nie są podawane. W serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi znalazłem 2 nowe Rolls-Royce’y Wraith. Pierwszy z nich kosztuje 1 944 000 zł, a drugi – 2 036 000 zł. Nieco większa jest oferta aut używanych (z rocznika co najmniej 2014). Najmniej – „zaledwie” 799 900 zł – trzeba zapłacić za model Ghost, pod maską którego pracuje silnik V12 o mocy 570 KM. Najdroższym używanym Rolls Roycem jest Dawn Black Badge kosztujący 2 250 000 zł.

Przyjemność jeżdżenia luksusowym samochodem kosztuje. I to niemało. Mimo tego cieszą się w Polsce popularnością (wprost proporcjonalną do ceny). Liczba modeli wymienionych powyżej marek zarejestrowanych w Polsce w 2018 r. wyniosła 258 szt. Największą popularnością cieszyło się Maserati (42,25 proc. udziału). Na drugim miejscu – z udziałem 24,03 proc. – znalazł się Bentley, a na trzecim – Ferrari (14,34 proc.). Liczba zarejestrowanych przedstawicieli pozostałych 3 marek wyniosła 50 szt. Zaskoczeniem – przynajmniej dla mnie – jest liczba zarejestrowanych w ubiegłym roku Rolls Royce’ów (17 szt.).

Najdroższe samochody świata –  ubezpieczenie

Niby dużo pieniędzy to nie problem, ale najdroższe samochody wcale nie jest łatwo ubezpieczyć. O ile OC nie powinno stanowić problemu, o tyle z AC może być trudno. Przekonał się o tym nasz klient, właściciel nie najmłodszego Ferrari, które w zakresie auto casco zgodził się ubezpieczyć na polskim rynku tylko jeden ubezpieczyciel.

Ile może kosztować ubezpieczenie dla takiego pojazdu? OC nie powinno być znacząco droższe, a jeśli chodzi o AC, to jeśli policzymy na zasadzie proporcji i przyjmiemy, że auto warte ok. 30 tys. można ubezpieczyć w zakresie AC za ok. 500 zł, to ubezpiecznie AC dla pojazdu wartego 1 mln złotych będzie kosztowało  minimalnie ok. 17 tys. złotych. W przypadku aut jeszcze droższych, czyli wartych ponad 2 miliony złotych, kwoty mogą być zawrotne.