Samochody na minuty stały się alternatywą dla posiadania własnego auta. Car-sharing cieszy się niesłabnącą popularnością. Co pewien czas jesteśmy bombardowani nowościami w zakresie usług związanych z wynajmem samochodów na minuty. Ostatnimi czasy, nie mniejszą popularnością cieszy się komunikacja na prąd. I właśnie na tej płaszczyźnie pole do popisu znalazł Innogy – największy sprzedawca energii elektrycznej. Z początkiem kwietnia wystartował pierwszy w pełni elektryczny car-sharing w Warszawie!

Innogy GO!

Innogy GO! – ile to kosztuje?

Sytuacja na rynku car-sharingu jest dynamiczna. Z jednej strony nowi gracze mają przetarte szlaki, ale z drugiej – muszą stawić czoła wcale nie małej konkurencji. W jaki sposób chce zabłysnąć Innogy GO!? Elementem wyróżniającym go od silnych, warszawskich konkurentów takich jak Panek czy Traficar, ma być płatność jedynie za czas korzystania z auta, bez ponoszenia opłat za przejechane kilometry. Według informacji portalu wysokienapiecie.pl, car-sharing Innogy GO! ma kosztować 1,19 zł za każdą minutę jazdy BMW 13 i 1,49 zł za jego szybszą wersję, BMW i3s. A jak wypada to na tle konkurencji? Wypożyczając elektryczne BMW i3 z 4Mobility, za minutę użytkowania pojazdu zapłacimy 1,30 zł. Korzystając jednak ze spalinowych aut oferowanych w usłudze Traficar, za minutę jazdy zapłacimy 0,50 zł, a za każdy przejechany kilometr 0,80 zł. Nie lepiej na tle konkurencji wypada Panek. Tutaj, wypożyczając elektrycznego Smarta EQ, każda minuta obciąży nasze konto 0,70 zł, a dodatkowo za każdy kilometr dopłacimy 0,65 zł.

Innogy GO!

Ciekawe dane podaje portal elektrowoz.pl, który opierając się na raporcie Inrix Global Traffic donoszącym, że ruch w centrum stolicy przemieszcza się ze średnią prędkością 21 km/h wyliczył, że przejechanie 5 kilometrów powinno kosztować odpowiednio:

  • 5 kilometrów autem Innogy Go! – 17 zł,
  • 5 kilometrów autem 4mibility – 18,60 zł,
  • 5 kilometrów autem Traficar – 11,10 zł,
  • 5 kilometrów autem Panek – 13,25 zł.

Według niepotwierdzonych informacji, Innogy umożliwi także zachowanie auta np. na czas zakupów. W tym celu wprowadzi osobną stawkę – podczas testów, ta wynosiła 0,10 zł/min.  Pomysłodawcy pomyśleli także o klientach, którzy chcieliby korzystać z usługi nieco dłużej. Dla nich wprowadzono specjalne dobowe pakiety, które kosztują odpowiednio 239 zł i 299 złotych – w przypadku sportowej wersji BMW i3s.

    • Innogy GO! znalazło także sposób na przekonanie dotychczasowych użytkowników car-sharingu do swojej oferty. Na start przygotowało promocyjną ofertę – 15 minutową jazdę próbą za 1 grosz.

Auta elektryczne jeżdżą po buspasach

To jednak nie koniec zalet, jakie niesie za sobą nowość wprowadzana na warszawskie ulice. Jest jeszcze jedna kwestia, która stawia Innogy GO! ponad stołeczną konkurencją. Nawet nie tylko nią! To daje także swego rodzaju przewagę nad wszystkimi autami spalinowymi. Otóż, samochody Innogy GO! jako auta całkowicie elektryczne będą mogły poruszać się po buspasach. Przepis ten został uregulowany w Prawie o ruchu drogowym. Od 22 lutego 2018 roku, samochody w pełni elektryczne mogą poruszać się po wszystkich buspasach w Polsce. Warto jednak pamiętać, że nie wszyscy są świadomi wprowadzonych w prawie zmian, wobec czego użytkownicy elektrycznego car-sharingu muszą liczyć się z agresją innych, prawnie usankcjonowanych użytkowników buspasów. Pewnego rodzaju wynagrodzeniem takich sytuacji może być jednak zwolnienie aut elektrycznych z opłat parkingowych na drogach publicznych.

    Zgodnie z ustawą o elektromobilności auta elektryczne mogą jeździć po wszystkich buspasach w Polsce.

Aplikacja Innogy GO! – jak wypożyczyć auto?

Aplikacja Innogy GO! na Androida i iOS dostępna jest od 3 kwietnia. Wypożyczenie elektrycznego auta na minuty nikomu nie powinno przysporzyć większych problemów. To właśnie z poziomu aplikacji wyszukujemy dostępny w pobliżu pojazd, wypożyczamy go, otwieramy i zamykamy. Wystarczy, że zainstalujemy aplikację Innogy GO!, zarejestrujemy się i podamy konieczne dane. Po podpięciu karty płatniczej do swojego konta, możemy ruszać w drogę. W ramach usługi Innogy GO! zapewniony jest także serwis związany z ładowaniem. Prognozowany zasięg na jednym ładowaniu to około 200 kilometrów, a przyspieszenie do 100 km/h ma nam zająć 7 sekund.

Innogy GO!

Wypadek Innogy GO! – co kierowca wiedzieć powinien? 

Jeśli skusimy się na wypróbowanie swoich sił za kółkiem elektrycznego BMW i3 na minuty, musimy być świadomi pewnych rzeczy. Przede wszystkim warto wiedzieć, jak postępować w sytuacji kryzysowej, kiedy dojdzie do wypadku. Wówczas kierowca musi zadzwonić do Innogy, po czym na miejsce zdarzenia przybędą przedstawiciele firmy. Jakieś konsekwencje? Owszem. Wówczas kierowca będzie musiał pokryć wkład własny w wysokości tysiąca złotych.

Samochody elektryczne opanują europejskie ulice? Co trzecie auto w UE będzie na prąd!