BMW E90 to piąta generacja trzeciej serii tego kultowego niemieckiego samochodu produkowana przez koncern BMW w latach 2004-2012. W 2006 roku model ten zwyciężył w konkursie na Światowy Samochód Roku. Zalety BMW  E90 doceniają kolejne pokolenia użytkowników auta, ale są i tacy, którzy widzą w BMW E90 sporo wad, tłumacząc skrót B(ędziesz) M(iał) W(wydatki).

Jaka jest prawda o popularnej „beemce”?

Zalety BMW E90

Zacznijmy od zalet, których to auto ma sporo. Najpierw wygląd – agresywny, będący czymś pomiędzy kontrowersyjną serią 5 z tamtych lat i poprzednikiem tego modelu czyli E46. Przez młodszą generację użytkowników na pewno będzie odbierany jako bardzo atrakcyjny, mający tzw. pazur i coś drapieżnego w wyglądzie.

Ogromną zaletą jest prowadzenie auta. Nie jest to na pewno nowością, bo większość samochodów z Bawarii znakomicie się prowadzi, a ich układ kierowniczy skonstruowany został bardzo precyzyjnie. Nie ma więc mowy o jakichś dziwnych manewrach, aby wprowadzić samochód na właściwy tor jazdy.

Z tym wiąże się kolejny plus, którym jest pozycja za kierownicą. W BMW siedzimy nisko, jak w samochodzie sportowym i takie też będziemy mieć wrażenia z jazdy. Bardzo wygodnie pokonuje się w nim nawet bardzo długie trasy.

Zmiana biegów w tym samochodzie jest niczym z bajki, drążek z delikatnym kliknięciem płynnie przechodzi we wszystkie pozycje. Nie ma tu mowy o szukaniu biegów czy też używaniu do tego większej siły.

Natomiast gwóźdź programu, czyli jak to w przypadku BMW bywa, to napęd na tylną oś. Kto chociaż raz jechał autem z takim napędem, będzie wiedział, o czym mowa.

Jeżeli chodzi o wyposażenie, to jest ono zdecydowanie bogatsze niż u konkurencji podobnej rocznikowo. Producent zadbał też o bogatą gamę silników do wyboru. Z zaletami wiąże się też wada. Używane BMW E90 ciągle sporo kosztuje. Biorąc pod uwagę, że wiele egzemplarzy ma na karku ponad 10 lat i dobre ponad 200 tys. kilometrów przebiegu, trzeba powiedzieć, że auto trzyma cenę. Za E90 z 2006-2007 roku ciągle trzeba zapłacić około 25 tys. złotych, chociaż zdarzają się też egzemplarze około 30 tys. złotych.

Wady BMW E90

Teraz czas na drugą stronę medalu. Bądźmy szczerzy, po naszych drogach jeździ naprawdę sporo tych modeli mających ponoć magiczne 220 tys. km przebiegu, przy czym okazuje się, że taki przebieg miały, ale parę lat temu. W praktyce zakup E90 to zadanie dla sapera, ponieważ można nadepnąć na minę i przysporzyć sobie wydatków na poziomie kilku, kilkunastu tysięcy złotych. Cóż, nie bez przyczyny skrót BMW bywa rozwijany jako Będziesz Miał Wydatki.

Do minusów trzeba zaliczyć, że trudno się wsiada i wysiada, zarówno z przodu jak i z tyłu. Ma też stosunkowo mały i nieporęczny bagażnik.

BMW E 90 koszty serwisu

Jednak największym horrorem są zdecydowanie koszty serwisu. Trzeba zapomnieć o tym, jak tanio było w poprzednim E46. Oprócz elementów zawieszenia, jak np. lubiące pękać sprężyny, występują także problemy z elektrycznymi zamkami. W silnikach zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych zdarzają się usterki napinaczy łańcuchów rozrządu czy też samych łańcuchów, choć mogą być spowodowane długimi odstępami pomiędzy wymianami oleju.

W najpopularniejszym dwulitrowym benzyniaku sprzed liftu dość awaryjny jest system valvetronic (czyli system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego), czy też cewki zapłonowe. Choć akurat te silniki, dobrze zestrojone, tolerują instalacje gazowe. Po liftingu benzynowe jednostki dostały bezpośredni wtrysk paliwa i wtryskiwacze, które okazały się bardzo czułe na jakość dostarczanego im paliwa.

BMW E90 jaki silnik? Diesel czy benzyna?

Dla oszczędnych, którzy nie chcą gazu ani benzyny, rozsądnym wyborem będzie dwulitrowy diesel o mocy 150 KM ze stosunkowo tanimi (jak na ten model) częściami. Trzeba jednak zwrócić uwagę na typowe usterki, takie jak awarie turbosprężarek czy kół dwumasowych.

Diesle produkowane po 2008 roku są o wiele bardziej zawiłe techniczne z piezoelektrycznymi wtryskami, których wymiany nie życzę nawet najgorszemu wrogowi. Z usterkami jak u poprzedników, czyli rozciągające się łańcuchy i urywające się klapki kolektora dolotowego. Jeżeli zaś cenimy dobre osiągi, to trzeba myśleć o wersjach sześciocylindrowych, jednakże wtedy koszty użytkowania będą wyższe.

Jeżeli chodzi o ten model, opinie są podzielone. Jedni twierdzą, że nic tu się nie psuje, inni odradzają zakup BMW ze względu na wysokie ceny w ASO, aczkolwiek na pewno na koszty eksploatacji wpływa rzeczywisty przebieg i dotychczasowe serwisowanie samochodu. Użytkownicy jednak zwracają uwagę na fantastyczne prowadzenie, komfort podróżowania, no i fakt, że to przecież piękne, drapieżne BMW.

 

Za które marki zapłacisz najwyższe i najniższe OC? 

Ile kosztuje ubezpieczenie BMW E90?

Właściciele BMW muszą się liczyć z tym, że za OC zapłacą słono. Roczna składka za ubezpieczenie OC wyliczana jest indywidualnie dla każdego kierującego na podstawie różnych danych, m.in. mocy silnika i rocznika pojazdu, osoby kierowcy, zniżek za bezszkodową jazdę, które mu przysługują (lub zwyżek w przypadku, gdy ma na sumieniu spowodowanie stłuczki bądź wypadku), a także miejsca zamieszkania – w mniejszych miejscowościach, gdzie wypadki i stłuczki zdarzają się rzadziej, OC jest tańsze. Zakres OC jest regulowany ustawą, stąd szukając ubezpieczenia OC warto kierować się ceną – naprawdę nie ma sensu przepłacać. Gdzie znajdziemy tanie ubezpieczenie OC BMW E90? Polecamy naszą porównywarkę ubezpieczeń. Po wpisaniu podstawowych danych w ciągu kilku minut otrzymujemy kilkanaście ofert do wyboru.

Właśnie za pomocą naszej porównywarki wyliczyliśmy stawki OC dla doświadczonego i młodego kierowcy z czterech polskich miast.

Ile za ubezpieczenie OC BMW E904 zapłaci doświadczony kierowca?

Przygotowaliśmy wyliczenie stawki OC BMW E90 dla doświadczonego kierowcy, ojca dwójki dzieci, który prawo jazdy ma od 17 lat. Przysługuje mu maksymalna 60% zniżka za bezszkodową jazdę.

Jeśli kupi BMW E90 z 2005 roku, w wersji kombi przestronne i wygodne auto rodzinne, w zależności od tego, gdzie mieszka, zapłaci różne stawki ubezpieczenia OC. Oto na jakie wydatki musi być gotowy:

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin603 złAXA Direct
Poznań567 złAXA Direct
Tarnów504 złAXA Direct
Toruń630 złBenefia

 

Inne oferty ubezpieczenia OC BMW E90 z 2005 roku dla doświadczonego kierowcy z Lublina:

 

 

Pozostałe stawki OC BMW E90 z 2005 roku dla doświadczonego kierowcy z Poznania:

Ile za ubezpieczenie OC BMW E90 zapłaci młody kierowca?

Młody kierowca zawsze płaci wyższą stawkę za OC. Zanim nabierze pokory na drodze i odpowiedzialną, bezszkodową jazdą zasłuży na komplet zniżek, musi być przyogtowany na wysokie składki ubezpieczeniowe.
Od razu zaznaczamy, że lekceważenie obowiązku ubezpieczeniowego to nie jest sposób na oszczędności, tylko lekkomyślność, która może bardzo drogo kosztować – dużo drożej, niż najwyższe nawet OC. Osoby, które spowodowały wypadek i nie miały ważnej polisy OC, uwikłane są w długi do końca życia. Kary za brak OC w Polsce i całej Europie są srogie. Więcej informacji TUTAJ. 

Sprawdźmy, ile młody kierowca zapłaci za ubezpieczenie OC BMW E90. Kierowca, dla którego przygotowaliśmy kalkulację, jest singlem, prawo jazdy ma od czterech lat, przysługuje mu 20% zniżki. Samochodem jeździ do pracy i na weekendy ze znajomymi. Jego samochód to BMW E90 z 2006 roku. Ile zapłaci za ubezpieczenie OC?

 

MiastoStawka OCU kogo najtaniej
Lublin1155 złAXA Direct
Poznań1327 złAXA Direct
Tarnów1020 złAXA Direct
Toruń1189 złAXA Direct

 

Inne propozycje stawek ubezpieczenia OC BMW E90z 2006 roku dla młodego kierowcy z Tarnowa:

 

 

Pozostałe oferty ubezpieczenia OC BMW E90z 2006 roku dla młodego kierowcy z Torunia: