mfind.pl

Wykorzystująca tragedię reklama ubezpieczyciela, Lisa Group, pozycjonowana była nad wiadomościami w rezultatach wyszukiwania w Google – informuje portal Asia Insurance Review. Celem było kierowanie ruchu na stronę Lisa Group.

O sprawie natychmiast zrobiło się głośno, bo na pokładzie samolotu, w którym zginęło 298 osób, było 27 obywateli Australii.

Firma w końcu przeprosiła za zakup kluczowych słów „Malaysia Airlines” na Google Adwords i swój slogan: „Czy tragedia lotu MH17 Malaysia Airlines jest znakiem, że należy rozważyć ubezpieczenie na życie?”. Dyrektor Lisa Group Warren Lazarus powiedział lokalnym mediom, że „zabrakło mu słów”, gdy zobaczył reklamę i nakazał jej natychmiastowe usunięcie. Lazarus szacuje, że reklama była widoczna przez zaledwie 15 minut, zanim został zaalarmowany przez klientów.

Przepraszamy za cierpienie, jakie spowodowała nasza reklama – powiedział Lazarus.

Lisa Group twierdzi, że zarządzaniem ich marketingiem internetowym zajmuje się partner zagraniczny. Być może to było powodem braku wyczucia w tej sprawie. Ale czy rzeczywiście trzeba być Holendrem, Australijczykiem czy Malezyjczykiem, żeby czuć co wypada a czego nie wypada powiedzieć lub zrobić w tej sprawie?

Źródło: Gazeta UbezpieczeniowaAsia Insurance Review