mfind.pl

Tracy Morgan, który dochodzi do siebie po wypadku, pozwał sieć o zaniedbanie przepisów, które doprowadziło do sytuacji, w której przemęczony pracownik spowodował tragedię. Podczas gdy kierowca ciężarówki nie przyznaje się do winy, przemysł przewozowy spekuluje na temat konsekwencji zmian regulujących godziny pracy zawodowych kierowców. Pracownicy siedzący za kółkiem przez 70 godzin w ciągu tygodnia są zobowiązani przez przepisy, które weszły w życie w 2013 roku, do nieprzerwanego odpoczynku przez 34 godziny, zanim znowu wsiądą do ciężarówki.

Z perspektywy branży ubezpieczeniowej wszelkie czynności podejmowane w celu zmniejszenia ryzyka wypadków spowodowanych przemęczeniem pracownika firmy transportowej działają na korzyść firm zajmujących się sprzedażą polis dla flot pojazdów. Regulacje dotyczące wypoczynku kierowcy mogą zmniejszyć potencjalne zagrożenie, jakie stanowią na drogach pracujący za kółkiem. Ubezpieczyciele pozostają przy ofercie ubezpieczeń na bardzo wysokie sumy, a nowy system monitorowania kierowców ciężarówek ułatwia im podpisywanie umów mimo dużego ryzyka. Firmy transportowe wprowadzają między innymi elektroniczny system logowania dla swoich kierowców, który kontroluje czas pracy i inne parametry niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa.

Na pytanie czy regulacje skutecznie chronią kierowców, a przez to także innych uczestników dróg, odpowiada historia Tracy’ego Morgana. Chociaż podejrzany o spowodowanie wypadku nie przyznaje się do winy, w konflikcie znany komik  – WalMart można spodziewać się rozwiązania na korzyść gwiazdora.

Źródło: http://www.insurangle.com/

Foto: Matt Kleinschmidt, [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)], via Flickr