Jedna z największych amerykańskich porównywarek ubezpieczeń Insurance.com postanowiła sprawdzić,  jak długo jej klienci zastanawiają się nad kupnem usług finansowych i ile dzięki temu oszczędzają.  Pytanie brzmi więc nie „jak oszczędzać pieniądze”, ale „jak cenny jest Twój czas”.

Zapytano 2000 dorosłych użytkowników ile czasu spędzają wybierając pięć produktów, których kupno ma wpływ na komfort życia codziennego i ile udało im się zaoszczędzić dzięki dobraniu najbardziej optymalnej opcji. Z uzyskanych danych wyciągnięto średnią odłożoną kwotę na minutę kupującego. Okazuje się, że konsumenci z USA poświęcają najmniej czasu na kupno ubezpieczenia auta. Dzięki popularności prostych i szybkich w obsłudze internetowych porównywarek, wybór odpowiedniej oferty trwa kilka minut, a zaoszczędzić można więcej niż na innych produktach.  Wyniki dla wszystkich pięciu usług, wyglądają następująco:

1. Ubezpieczenie auta

  • Czas kupna: 10 minut
  • Oszczędność w skali roku: 540$
  • Oszczędność na minutę: 54$

2.  Usługi sieci komórkowej

  • Czas kupna: 97 minut
  • Oszczędność w skali roku: 179$
  • Oszczędność na minutę: 1,86$

3.  Telewizja

  • Czas kupna: 144 minuty
  • Oszczędność w skali roku: 248$
  • Oszczędność na minutę: 1.72$

4.  Nowe auto

  • Czas kupna: 13,6 godzin
  • Oszczędność w skali roku: 1054$
  • Oszczędność na minutę: 1.29$

5.  Paliwo

  • Czas kupna, jazdy albo oczekiwania: 320 minut
  • Oszczędność w skali roku: 119$
  • Oszczędność na minutę: 37 centów

Codziennie poświęcamy czas na wybór odpowiedniego cenowo i jakościowo produktu. Nie tylko podczas sezonowych zakupów internetowych, ale także w osiedlowym sklepie spożywczym. Najlepiej osiągnąć złoty środek – postarać się o wybór najbardziej optymalnej oferty, jednocześnie ceniąc swój czas.

Źródło: http://money.msn.com/

Foto: OTA Photos, Saving in a piggy bank, [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/)], via Flickr