mfind.pl

Kobiety także częściej wybierają usługi takie jak lokaty (16%) i konta oszczędnościowe (13%), pokładając zaufanie w bankach, podczas gdy panowie wolą trzymać pieniądze w skarpecie (19% mężczyzn przechowuje gotówkę w domu).

Badania wykazały, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają problem z określeniem celu, na który chcąc przeznaczyć zaoszczędzone pieniądze. Nie ulega jednak wątpliwości, że panie myślą bardziej dalekosiężnie, bo w perspektywie roku (33%), natomiast panowie nie zamykają swoich oszczędności w żadne ramy czasowe (39%).

Mimo że wyznaczenie celu oszczędzania wydaje się być najważniejszą i najbardziej skuteczną motywacją , co czwarty Polak nie określa, na co odkłada pieniądze. Co ciekawe, z myślą o drobnych uciechach częściej  oszczędzają panowie (mężczyźni – 19%, kobiety – 16% ).

Więcej o nawykach finansowych Polaków można przeczytać w raporcie z badań Fundacji Kronenberga na stronie Citi Handlowy.

Źródło: www.citibank.pl