Kobiety także częściej wybierają usługi takie jak lokaty (16%) i konta oszczędnościowe (13%), pokładając zaufanie w bankach, podczas gdy panowie wolą trzymać pieniądze w skarpecie (19% mężczyzn przechowuje gotówkę w domu).
Badania wykazały, że zarówno kobiety, jak i mężczyźni mają problem z określeniem celu, na który chcąc przeznaczyć zaoszczędzone pieniądze. Nie ulega jednak wątpliwości, że panie myślą bardziej dalekosiężnie, bo w perspektywie roku (33%), natomiast panowie nie zamykają swoich oszczędności w żadne ramy czasowe (39%).
Mimo że wyznaczenie celu oszczędzania wydaje się być najważniejszą i najbardziej skuteczną motywacją , co czwarty Polak nie określa, na co odkłada pieniądze. Co ciekawe, z myślą o drobnych uciechach częściej oszczędzają panowie (mężczyźni – 19%, kobiety – 16% ).
Więcej o nawykach finansowych Polaków można przeczytać w raporcie z badań Fundacji Kronenberga na stronie Citi Handlowy.
Źródło: www.citibank.pl
Autor artykułu: Ewa Niepytalska
Moją pracą jest zarządzanie, planowanie i dbanie o kontakt z klientem. W swoich czterech kątach piszę, czytam i gram na konsoli, a w większych przestrzeniach pływam i jeżdżę na łyżwach. Ale ponad wszystko jestem kinomaniakiem.
Dodaj komentarz